EkonomiTablo gibi televizyon furyası

Tablo gibi televizyon furyası

03.09.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

IFA 2017’ye, wallpaper denilen duvara boşluksuz monte edilebilen televizyonlar damga vuruyor. Çerçeveleri atan, tamamen incelen ve bağlantıları harici bir üniteye taşınan bu modeller, duvarda gerçek bir çerçeve ya da tablo gibi görünüyor

Tablo gibi televizyon furyası

Televizyonlar artık giderek daha incelirken evlerdeki tasarımıda tamamlayan unsurlar haline geliyor. Tüketici elektroniği fuarı IFA 2017’de duvar kağıdı şeklinde duvarı süsleyen çerçevesiz televizyonlar öne çıkıyor. Wallpaper ya da çerçevesiz televizyon da denilen bu yeni modeller evleri tasarım harikasına çeviriyor.

Haberin Devamı

LG’nin başlattığı bu akıma, Samsung, Grundig ve Vestel gibi markalar da katıldı. Hepsi fuarda estetik açıdan tablo gibi görünen televizyon modellerini tanıttı. Ultra ince ekran ve hafif bir çerçeveye sahip bu televizyonların tüm bileşimleri harici bir ünitede saklanırken sadece ekranları duvara monte edilebiliyor. Duvara boşluksuz monte edilebilen bu televizyonların görünmeyen bağlantı özellikleri var. Duvarda gerçek bir çerçeve ya da tablo gibi görünüyorlar. IFA’daki tablo gibi TV’leri toparladık.

Hem yerli hem ultra ince

Tablo gibi televizyon furyası

Vestel, ultra ince yerli LED TV’yi IFA’da tanıttı. Vestel Ar-Ge ekibinin geliştirdiği çerçevesiz ve ultra ince televizyon, arka panelinin çok ince olmasıyla fark yaratıyor. 1 santimetreden daha ince bir ekrana sahip yeni model, 2018 yılında ilk yarısında tüketiciyle buluşacak. Kenarlıksız ve ultra dar çerçeveli yeni ürün, arka panelinin çok ince olmasıyla dikkat çekiyor. UHD TV’ler, Yüksek Dinamik Aralık (High DynamicRange-HDR) teknolojisi ve Geniş Renkli Gamut paneli sayesinde, izleyicileri ekrandaki sanal dünyanın içine sürüklüyor ve kapsamlı bir izleme deneyimi sunuyor. Yuvarlak çerçeve tasarımı; her ortama sorunsuz uyum sağlarken, eşit derecede etkileyici bir ses deneyimi sunuyor. Vestel’in yıldız ürünü, 55 ve 65 inç olmak üzere 2018 yılının ilk yarısında satışa çıkacak.

Haberin Devamı

Kendi parlaklığını bağımsız olarak ayarlayabilen pikselleri ile OLED TV, gerçek hayatta görülen parlaklık ve renkleri birebir elde etme imkânı sunuyor. Doğal ışık ve titreşim ile elde edilen görüntüler sayesinde Vestel OLED TV, gerçek siyah rengin mükemmel görüntüsü yeniden tanımlanıyor.

Duvarda Sanat eseri

Tablo gibi televizyon furyası

Samsung, tablo gibi TV modeli Frame serisinin 55 ve 65 inç modelleri yanında 43 inç’lik modelini Avrupa pazarına özel olarak tanıttı. Sanatsal bir tasarıma sahip olan ve Türkçe’de çerçeve anlamına gelen The Frame, 55 ve 65 inç ekran ölçüleriyle sunuluyor. The Frame TV’de, ekranı yağlı boya tablolardan kişisel fotoğraf kitaplığına kadar geniş yelpazede seçkin sanat eserleri gösteren bir çerçeveye dönüştüren “Art Mode” (Sanat Modu) özelliği var. Böylece TV, UHD kalitesinde görüntüler sunuyor ve kapatıldığında kişiye özel düzenlenebilen bir sanat eserine dönüşüyor.
Özelleştirilebilir çerçeve seçenekleri sunan The Frame, ceviz, meş eve beyazdan oluşan çerçeve rengi alternatifleriyle herhangi bir odanın ambiyansını ve dekorunu zenginleştirip değiştirebiliyor. Ayrıca, hareket sensörü insanların hareketini algılıyor. Bir çerçeve ya da tablo gibi görünüyor.

Haberin Devamı

Minimalizm akımına destek

Tablo gibi televizyon furyası

LG, ABD’de düzenlenen CES fuarında tanıttığı wallpaper televizyonlarını IFA 2017’de de sergiliyor. W serisi televizyonlar 0.2 inç’lik kalınlıkları ve tasarımlarıyla ilgi çekiyor. HDMI girişi ve genel donanımı, televizyonun alt tarafında yer alan Dolby Atmos soundbar’a entegre edildi.

Tasarım yanında LG Wallpaper TV’ler teknik özellikleriyle de dikkat çekiyor. HDR standardını, 4K’yı destekliyor. LG’nin IFA 2017’de sergilediği 77W7P modeli, tablo gibi tasarıma sahip. 77 inç’lik TV, doğrudan duvara monte edilebiliyor. Minimalizm akımını destekliyor.

Haberin Devamı

Çerçeveleri kaldırdı

Tablo gibi televizyon furyası

Ev eğlencesi ortamlarında ultra ince ve minimalist görünüm arayan tüketiciler için Grundig 65 inç Wallpaper OLED TV’yi geliştirdi. Wallpaper OLED TV ultra ince ekran ve son derece hafif bir çerçeveyle benzersiz OLED ultra premium görüntü sunuyor. Grundig Wallpaper OLED TV’nin tüm bileşimleri harici bir ünitede saklanırken yalnızca OLED paneli duvara monte edilebiliyor. Böylece kullanıcılar Wallpaper TV’nin canlı renkleriyle ve ultra ince ekran deneyimiyle eğlencenin keyfini çıkarmaya odaklanabiliyor. Sinema deneyimi için ise OLED TV, FineArts’la entegre edilebiliyor.

Sony kulaklığa yeni renkler geldi

Sony, müziği seven ve tarzına özen gösteren Y kuşağı gençlerine uygun üç yeni kablosuz h.ear kulaklık ve bunlarla uyumlu Walkman’in çıkışını IFA’da duyurdu. Renkler yenilenerek son modanın etkileriyle özel olarak düzenlendi. Yeni beş renk ufuk yeşili, alacakaranlık kırmızısı, grimsi siyah, soluk altın ve mehtap mavisi oldu. Farklı ara tonlarıyla birlikte bu renkler yaşam tarzınıza uymak ve zevklerinizi ifade etmenize destek olmak üzere tasarlandı. Yeni NW-A40 serisi walkman de aynı renklerde sunuluyor.

Haberin Devamı

h.ear kulaklıklara yönelik yeni Sony Headphones Connect uygulaması, neyi nasıl dinleyeceğiniz konusunda size daha fazla kontrol imkanı sunarken, ekolayzer da şarkıları duymak istediğiniz tarzda çalıyor. Mevcut ses efektleri arasında yer alan Arena, Kulüp, Konser Salonu veya Açık Hava Sahnesi arasında bir seçim yaparak, sesi adeta canlı bir sahnedeymiş gibi hissedebiliyorsunuz.

Alcatel’den şarjı bitmeyen model

Alcatel de IFA’ya cep telefonu modelleriyle çıkarma yaptı. Alcatel A7, 5.5 inç’lik geniş ve parlak ekranla geldi. Sekiz çekirdekli işlemci, 4G LTE ve Cat6 bağlantısı bulunuyor. A7, tüm gün boyunca kesintisiz ve daha fazla eğlence ile hayatın tadını çıkarmaya daha çok zaman ayırmak için 4.000 mAh özellikli güçlü pille donatıldı. 3GB Ram’i, 32GB belleği var. Mikro SD kartla bu 128 GB’ya kadar çıkartılabiliyor.

Alcatel A7, geniş f /2.0 diyafram açıklığı ve her seferinde süper net fotoğraflar elde etmeyi sağlayan ultra hızlı faz algılamalı otomatik odaklamaya (PDAF) sahip bir 16 megapiksel arka kameraya sahip. Bu güçlü cihaz aynı zamanda özçekimlerde ve video aramalarında iyi çalışan, keskin görüşlü 8MP ön kamerasıyla da öne çıkıyor. Telefon tasarımıyla da çeşitli tarzlara ve durumlara uyum sağlamayı hedefliyor.

Öğrencileri sınavlara mobil olarak hazırlıyor

Koç Üniversitesi mezunu iki arkadaş, TEOG, YGS ve LYS sorularını içeren yeni bir uygulama geliştirdi. Dersgedan.com, derslerin canlı yayında anlatıldığ ve öğrencilerin mesajlaşma özelliği sayesinde dersi anlatan öğretmene ve izleyen diğer öğrencilere sorularını sorabildiği, dosya alıp gönderebilmesini sağlayan bir platform. Kurucularından Can Baykara, öğretmenin kullandığı bilgisayarın ekran görüntüsünün, öğretmeninin görüntüsü ve sesinin izleyiciye aktarabildiğini belirterek, “Ayrıca öğretmenlerin derslerini bilgisayar ekranı yerine beyaz tahtada anlatma opsiyonu da bulunuyor. Ayrıca her dersin sonunda ayrılan sürede öğretmenlerimiz, o günkü konu hakkında soru çözümü yapıyorlar” dedi. İki platformda da yer alan sistemden yararlanmak için ayda 60 TL ödemek gerekiyor. Baykara, sistemin herhangi bir teknik bilgi gerektirmediğini ve kullanıcı dostu olduğunu da dile getirdi.

Dekorasyonda yeni moda AVM

Üretici ile tüketiciyi buluşturan Keyap Ev Dekorasyonu Alışveriş ve Ticaret Merkezi, uygun fiyatları, zengin seçenekleri ile özellikle kadınların ve yeni evlenecek çiftlerin gözdesi oldu. Keyap, İstanbul’da Yukarı Dudullu’da bulunuyor. Keyap Başkanı Mehmet Nuri Kuriş, 200 işyerinin bulunduğu Keyap’ta her türlü ev dekorasyonu ürününün AVM’lerdeki ve piyasadaki satış fiyatlarından çok daha uygun fiyatlarla tüketicilere satıldığını söyledi. Kuriş, “Keyap’ta müşteriler nakliye hizmetinden ya ücretsiz ya da çok düşük bedellerle faydalanabiliyor. Türkiye’nin dekorasyon konusundaki en önemli markaları burada. Telefon açmadan sorun hallediliyor” diye konuştu.

Derin dondurucu ve kıyma makinesine kurban olduk!

Türkiye’de derin dondurucu ve kıyma makinesi satışlarında Kurban Bayramı bereketi yaşanıyor. Markalar bayram öncesinden bu ürün gruplarında indirim kampanyalarını da başlattılar.

Media Markt Türkiye İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım, derin dondurucuda satışların yüzde 60’ının bayram döneminde yapıldığını söyledi. Bu yıl derin dondurucu satışlarının yüzde 20-25 oranında artmasının öngörüldüğünü belirten Gökyıldırım, “Cirosal olarak derin dondurucu grubunda organize perakende içinde açık ara lideriz. 2017 yılında bu grupta yüzde 240 büyüme sağladık. Günlük ortalama 250 adetin üzerinde derin dondurucu satışı gerçekleştiriyoruz.

Ayrıca bu dönende kıyma makinesinde de patlama yaşanıyor. Bu yıl sezonda 2 bin 500 adet sattık. Günlük ortalama 90 civarında satış gerçekleştiriyoruz” dedi.

Gökyıldırım, derin dondurucuların sandık tipi ve çekmeceli olmak üzere iki ana grupta yer aldığına da değinerek, “Biz bu yıl geniş hacimli, teknolojik özellikleri üst seviyede olan modelleri müşterilerimizin beğenisine sunduk. Özellikle fiyat ve performans dengesi dikkate alındığında müşterilerimizin kazançlı çıkacağı kampanyalar yaptık ve çok olumlu geri dönüşler aldık” diye konuştu.

ÖTV hareketi var

Son dönemde kahve makinesi satışlarında da artık yaşandığına dikkat çeken Gökyıldırım, Türk kahve makinesi, filtre kahve, otomatik smart kahve ve cezve tipi kahve makinelerinin ilgi gördüğünü dile getirdi.

Yenal Gökyıldırım, sektörü de değerlendirerek, en önemli dinamiklerden birinin kurlardaki artış olduğunu belirterek, ancak bu dönemde tüketicilerin alışverişlerinde çok belirgin bir kısıtlamaya gitmediklerini gözlemlediklerini kaydetti. Özellikle akıllı telefonların temel ihtiyaçlardan biri haline geldiğine işaret eden Gökyıldırım, beyaz eşyada taksit sınırının 12 aya çıkarılması ve ÖTV indiriminin satışları hareketlendirdiğini vurguladı.

E-ticaretin payını artıracak

Finansal sonuçlarına da değinen Gökyıldırım, 2016 yılında tüm hedeflerini yerine getirdiklerini ve 2017 yılını iyi geçirdiklerini söyledi. Yeni hedeflere olan inançlarını arttığını dile getiren Gökyıldırım, şunları söyledi: “2017 ve sonrası için hedefimiz yeni mağazalar ve online kanal yatırımlarıyla Türkiye’nin açık ara en çok tercih edilen elektronik perakendecisi olmak. Tüm yatırımlarımızı ve planlarımızı bu vizyon doğrultusunda gerçekleştiriyoruz. Yatırımlarımızı uzun vadeli yapıyoruz. Farklı ülkelerde değişen pazar koşullarına uyumlu yapımızla buna göre şekil alıyoruz. Önümüzdeki dönemde gerçekleştireceğimiz projelerimizle büyümeye devam edeceğiz. Mağaza yatırımlarımıza devam edeceğiz. Fiziksel mağazalarımızdaki gelişmelerin yanı sıra e-ticarete yatırım yapmaya devam ediyoruz ve yüzde 8 olan cirodaki e-ticaret payını iki yıl içerisinde yüzde 12’ye çıkarmayı hedefliyoruz.”