15.01.2024 - 06:59 | Son Güncellenme:
MİTHAT YURDAKUL / Ankara - En çok alışveriş yapılan sosyal medya platformu, Instagram. Neredeyse iki kişiden birisi sosyal medya üzerinden alışverişinde mağduriyet yaşıyor. Sosyal medyadan alışveriş yapan 4 tüketiciden 1’i fenomenlerinin (influencer) fenomenlerin etkileniyor. Sosyal medyadan alışveriş yapan her 10 kişiden neredeyse 7’si, bu mecralardan ürün pazarlayan influencerların temel amacının, ticari kazanç elde etmek olduğunu düşünüyor.
İLK LİNKE TIKLANIYOR
Her 10 kişiden 7’si, influencer’ların reklam içeriğinin, gerçek kullanıcı deneyimini yansıtmadığını düşünüyor. İnfluencer’ların tanıtımlarından etkilenerek alışveriş yapan 10 kişiden 1’i olumsuz deneyim yaşarken, bu kişilerin en büyük şikayetini “ürünün anlatıldığı gibi çıkmaması” oluşturuyor. Rapora göre, sosyal medya üzerinden alışverişlerin dörtte birine ünlü ve influencer’ların yanlış yönlendirmesi neden oluyor.
Her 10 kişiden 7’si, alışveriş platformlarında yer alan indirimli fiyatların gerçeği yansıtmadığını düşünüyor. Arama motoru kullananların yüzde 40’ı, arama sonucunda çıkan ilk linke, reklam olup olmadığına dikkat etmeksizin tıklıyor.
İnternetteki tüketici yorumları, kadınların yüzde 60’ının alışveriş tercihinde etkili oluyor. Tüketicilerin yaklaşık yüzde 75’i, alışveriş sitelerindeki indirimli fiyatların gerçeği yansıtmadığını düşünüyor.