EkonomiŞikayetin zirvesinde yine e-ticaret var

Şikayetin zirvesinde yine e-ticaret var

25.01.2024 - 07:00 | Son Güncellenme:

Çözüm platformu Şikayetvar, 2023 yılı verilerini açıkladı. Aylık ortalama 28 milyon ziyaretin gerçekleştiği platformda en çok şikayet; e-ticaret, finans ve internet servis sağlayıcılarına geldi.

Şikayetin zirvesinde yine e-ticaret var

Şikayetvar verilerine göre 487 bin 188 şikayet sayısıyla geçmiş yıllarda olduğu gibi 2023’te de en çok şikayet e-ticaret sektörüne yönelik oldu. 405 bin 367 şikayet sayısıyla finans en çok şikayet edilen ikinci sektör olarak öne çıkarken, finans sektörünü sırasıyla internet servis sağlayıcıları (370 bin 556), iletişim (323 bin 828) ve kargo ve nakliyat (319 bin 856) takip etti.

Haberin Devamı

Sipariş edilen ürünün haber verilmeden iptal edilip yüksek fiyattan satışa konulması, görseldeki ürün ile teslim edilen ürünün farklı olması ve kalitesiz ve ayıplı ürün gönderilmesi e-ticaret sektörüyle ilgili en çok şikayet edilen konular oldu.

Verilere göre, bir önceki yılla kıyaslandığında şikayet sayısının en çok arttığı kategori yüzde 927 artış oranıyla beyaz eşya yetkili servisleri olarak gösterildi.

2023’te müşterisini en çok memnun eden sektör ise yüzde 51’lik memnuniyet oranı ile emlak ve inşaat oldu.