Ekonomi‘Ramazan’da e-ticaret cirosu 150 milyarı aşar

‘Ramazan’da e-ticaret cirosu 150 milyarı aşar

12.03.2024 - 07:00 | Son Güncellenme:

Ramazan’da e-ticaret de hareketlendi. ETİD Başkanı Çevikoğlu, “Online alışverişler akşam 22.00 ile sahur arasında artıyor. Ramazan’da 150 milyar liralık harcama bekliyoruz” dedi.

‘Ramazan’da e-ticaret cirosu 150 milyarı aşar

Meltem Güneş / ANKARA - Ramazan ayının gelmesiyle çarşı, pazarda başlayan hareketlik hareketlilik online alışverişlere de yansıdı. Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı ve PttAVM.com’un Genel Müdürü Hakan Çevikoğlu, gıda ürünlerine talebin yüzde 50’ye yakın arttığını, e-ticarette bu ay 150 milyar liralık bir alışveriş beklediklerini söyledi. Çevikoğlu, online alışverişlerin akşam 22.00 ile sahur saatleri arasında arttığını belirtti.

Haberin Devamı

Bir grup gazeteciye Ramazan ayının e-ticaret alışverişlerine etkisini değerlendiren Çevikoğlu, Ramazan’da gıda ürünlerine yönelik yoğun bir hareketlilik yaşandığını söyleyerek, “Bu yıl, PttAVM olarak belli ürünlerde yüzde 50’lere yakın talep artışları görüyoruz. Ramazan ayında internetten yapılan kartlı ödemelerin 150 milyar lirayı geçmesini bekliyoruz” dedi. Hurmanın tüm çeşitlerine her zaman ilginin yüksek olduğunu aktaran Çevikoğlu, güllaç, bakliyat, un, yağ, şeker, kuruyemiş gibi gıda ürünlerine de talebin yoğun olduğunu söyledi. Çevikoğlu, “Toprak Mahsulleri Ofisi (TMO) ve Tarım Kredi Kooperatifleri ürünlerini vatandaşların sepetlerinde oldukça fazla görmeye başladık” ifadesini kullandı.

Haberin Devamı

Deprem bölgesine koli

Bu dönemde Ramazan kolilerinin klasik bir ürün haline geldiğini hatırlatan Çevikoğlu, “Vatandaşa uygun fiyata ürün sunmak için elimizden geleni yapmaya çalışıyoruz. Kolilerimiz, 6 Şubat depreminin vurduğu bölgelere de ulaştırılıyor. Önümüzdeki günlerde deprem bölgesine ciddi sayıda Ramazan kolisi bağışı olmasını bekliyoruz” diye konuştu.

Sahuru beklerken

Çevikoğlu, online alışverişlerin akşam 22.00 ile sahur saatleri arasında arttığını söyleyerek, “Normal günlerde çok daha az sipariş verilen gece saatleri, Ramazan günlerinde oldukça hareketleniyor. İnsanlar oruçlarını açtıktan sonra biraz dinlenip alışverişe yönelebiliyor. Bu saatlerde alışverişler genelde elektronik, kozmetik, giyim, aksesuar gibi ürünler oluyor. Bakliyat, kuruyemiş gibi gıda alışverişleri biraz daha erken saatlerde yapılıyor” dedi.

Yurt dışından yerli ürünlere talep

Türkiye’ye özgü ürünlerin dünyanın dört bir yanından sipariş edildiğini kaydeden Çevikoğlu, “Bu dönem de yine geçen senelerle benzer şekilde Türk kahvesinden semaverine, leblebisinden bademine, kayısısından seccadesine alışveriş taleplerinin olduğunu tespit ettik. Talebin ay içerisinde artmasını bekliyoruz” diye konuştu.