16.05.2015 - 13:50 | Son Güncellenme:
Toplantıda konuşan TAYSAD Başkanı Dr. Mehmet Dudaroğlu, “Almanya ve İsveç’in teknoloji konusunda yakalanması gerekiyor. Bu doğrultuda, TAYSAD olarak strateji haritamızı hazırladık ve 2030 yılına kadar otomotiv sanayini ilk 10’a taşımayı hedefliyoruz. Devlet teşviklerinin yeni imkânlar doğrultusunda düzenlenmesi, küresel otomotiv piyasasında söz sahibi olmamızda önemli rol oynayacaktır” dedi.
Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği’nin (TAYSAD) 2015 yılı üye toplantılarının ikincisi, geçtiğimiz günlerde Bursa’da gerçekleşti. Toplantıda açılış konuşmasını, etkinliğe ev sahipliği yapan TAYSAD’ın Başkanı Dr. Mehmet Dudaroğlu yaptı. Bursa Üye Toplantısı’na TAYSAD Başkanı Dr. Mehmet Dudaroğlu’nun yanı sıra Ekonomi ve Strateji Danışmanı Dr. Can Fuat Gürlesel ve Avitaş A.Ş. Genel Koordinatörü Halid Avdagiç katıldı.
“Yeni teknolojilere ayak uydurmalıyız”
Almanya ve İsveç’in teknoloji konusunda yakalanması gerektiğini belirten Mehmet Dudaroğlu, “TAYSAD olarak, 140 bin üzerinde istihdam sağlıyoruz ve 8 milyar dolar doğrudan ihracat ile sektör ihracatının yaklaşık yüzde 36’sını gerçekleştiriyoruz. Biz bunu daha ileriye taşıma gayretindeyiz. Bunu gerçekleştirmek için bize yol gösterecek olan strateji haritamızı hazırladık. 2030 yılına kadar otomotiv sanayini tasarım, teknoloji ve tedarik gücü olarak ilk 10’a taşımayı hedefledik. Küresel otomotiv piyasasında söz sahibi olmayı amaçlıyoruz. Paydaşlarımızla bu strateji haritasını paylaşacağız. Tabi bu yol haritasının devlet ve hükümet tarafından da desteklenmesi gerekiyor ki olumlu sonuçlar doğurabilsin. Devlet teşviklerinin yeni imkânlar doğrultusunda düzenlenmesi, küresel otomotiv piyasasında söz sahibi olmamız açısından oldukça kritik bir noktadır” diye konuştu.
“Euro/Dolar paritesi yıllık ortalamasının 1,10’da kalmasını bekliyoruz”
Türkiye ekonomisinde gelişme ve beklentiler ile bunların sektöre olan etkileri hakkında detaylara değinen Ekonomi ve Strateji Danışmanı Dr. Can Fuat Gürlesel, “Euro/Dolar paritesinde bir takım sıçramalar yaşansa da yılsonunda 1,05 ve yıllık ortalama da ise 1,10’da kalmasını bekliyoruz” dedi.
Gürlesel, dünya mal ticaretindeki büyümenin son 3 yılda tıkanmış durumda olduğunu, 2015 yılında ise yüzde 4-5’lik bir gerileme beklendiğini söyledi. Dr. Can Fuat Gürlesel, gelişen ekonomiye sahip ülkelerdeki yavaşlamanın, dünya ticaretini aşağıya çektiğine vurgu yaparken, metal ve emtia fiyatlarında bir miktar düşüş olacağını belirtti. Gürlesel, doların son 10 yılın en güçlü seviyesinde olduğunu, 2015 yılında faizlerde artışlar başlamakla birlikte sınırlı seviyelerde kalacağını ve yeni küresel mali koşulların oluşmaya başladığını bildirdi. Dr. Can Fuat Gürlesel, ayrıca petrol fiyatlarının nereye gideceğini öngörmenin zor olduğunu, 50 doların altına inmesinin petrol ihracatı yapan ülkeler için, 70-80 dolar aralığının ise ülkemiz gibi petrol ithalatı yapan ülkeler için problemli olduğunu ve fiyatların 60 dolar seviyelerinde kalmasının sağlıklı olacağını da sözlerine ekledi.
“Kendi yerli araç markamızı yaratabiliriz”
Avitaş A.Ş. Genel Koordinatörü Halid Avdagiç, “2008 yılı sonunda Avitaş bünyesinde, Avitaş Motorsport iş birimini kurduk. Sonrasında ise kendi markamız ile özgün yarış otomobillerinin tasarımına ve üretimine başladık. İlk projemiz, müşteri talebi doğrultusunda tasarlanıp üretilen ‘Volkicar’ idi. Yaklaşık 7 yıllık Ar-Ge faaliyetlerimizin, çalışmalarımızın ve azmimizin sonunda bugün Dünya RallyCross Şampiyonası’nın tek tedarikçisi olmayı başardık. Bu şampiyonada yarışan otomobillerin tamamı, bizim üretimimizdir.” dedi.
Dünya otomobil sporlarının ana vatanı İngiltere’nin, sadece motor sporlarındaki cirosunun 14 Milyar dolar, Amerika’nın ise 13 Milyar dolar seviyesinde olduğunu aktaran Avgadiç, “Adetler az olsa da kârlılığı oldukça yüksek bir pazar söz konusu. Bu pazarda yatan fırsatları değerlendirmek, hem şirketlerin menfaati hem de ülkemizin menfaati açısından son derece önemli. Türkiye’nin de otomobil sporları aracılığıyla dünya çapında başarılar kazanarak kendi yerli araç markasını yaratması mümkün” dedi.