EkonomiMilliyet’ten yeni yayıncılık hamlesi! Yarının haberleri 'Express' ile ‘cep’te

Milliyet’ten yeni yayıncılık hamlesi! Yarının haberleri 'Express' ile ‘cep’te

14.12.2018 - 08:15 | Son Güncellenme:

Milliyet Gazetesi tarafından hazırlanan Türkiye’nin ilk dijital akşam gazetesi Milliyet Express, Turkcell Dergilik’te yayına başladı. Her akşam saat 17.00’de yayınlanan Express’e, cep telefonu ve tabletten kolayca erişiliyor.

Milliyet’ten yeni yayıncılık hamlesi Yarının haberleri Express ile ‘cep’te

‘Basında Güven’in sesi Milliyet, günün en yeni gelişmelerinin yer aldığı akşam baskısı Milliyet Express’i dijital ortamda yayınlamaya başladı. Turkcell’in Dergilik uygulaması üzerinde yayınlanan ‘Milliyet Express’ her akşam saat 17:00’de okuyucularla buluşuyor. Express’te, gençlerin severek takip ettiği uygulamalar, sosyal medya platformları, güncel haberler ve trendler de yer alıyor. İş çıkış saatlerinde toplu taşımaya yakın Dergilik üyelerine, yeni sayının çıktığı push bildirimlerle haber veriliyor.

Haberin Devamı

Milliyet Gazetesi ile Turkcell arasındaki yeni işbirliğinin Türk basın tarihinde bir ilk olduğunu belirten Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, konu hakkındaki sorularımızı şöyle yanıtladı:

Milliyet’ten yeni yayıncılık hamlesi Yarının haberleri Express ile ‘cep’te

16 milyon ‘okur'

- Milliyet ve Turkcell Dergilik iş birliği hakkında neler düşünüyorsunuz?

Milliyet, Turkcell Dergilik’le el ele vererek Türk basın tarihinde bir ilke imza attı. Hayırlı uğurlu olsun. Hızla dijitalleşen dünyada, tüm sektörler ve hayatımız aynı hızla değişiyor. Okuma ve öğrenme alışkanlıklarımız evriliyor. Yeni neslin daha anne kucağında tablet ve akıllı telefonlarla tanıştığı düşünülürse, geleneksel medyanın gideceği noktayı kestirmek zor değil. Trendlere, rakamlara baktığımızda resim net bir şekilde ortada. 100 kadar ülkede Dergilik okuyucusu var. Gurbetteki vatandaşlarımız ülkesinin, memleketinin gündemini Dergilik’ten takip ediyor. Turkcell Dergilik’te geçen ay 15 milyon dergi, 1 milyon gazete okundu. Şırnak’ta, Hakkari’de Cosmopolitan, Popular Science, Atlas gibi dergiler okunuyor. Belki de bugüne kadar o dergiler fiziki olarak gitmedi bile. Pazar payı yüzde yüze yakın olan Turkcell Dergilik okuma alışkanlıklarını değiştiren, gazete ve dergilerin okunma oranını ciddi olarak etkileyen bir konuma geldi. Milliyet’le el ele vermemizin de gazete okuma alışkanlıklarına çok pozitif bir etkisi olacağını öngörmek zor değil.

Haberin Devamı

Dijital dönüşüm

- Hayatımızda başka nasıl yenilikler öngörüyorsunuz?

10 sene içerisinde iletişim sektörünün diğer sektörlerle birleşmesini bütünleşmesini takip edeceğiz. Turkcell olarak 1440 dakika stratejisine sahibiz. Teknolojik yeniliklerle, dünyayla yarışan kendi üretimimiz ürünlerle, her geçen gün müşterilerimizin 1440 dakikasına daha fazla katkı sunma çabasındayız.

Turkcell kullanıcıları BiP’te 40 dakikanın üzerinde zaman geçiriyor, 48 dakika fizy ile müzik dinliyor, 30 dakika Hadi’de yarışıyor. Fizy’nin yurtiçi pazarda Spotify’ın dört katı büyüklüğe geldi, TV+ uygulamamızınsa 2.5 milyon abonesi var ve günde ortalama 80 dakika izleniyor. Bu gerçekten müthiş bir dönüşüme işaret ediyor.

Haberin Devamı

Yerli ve milli yazılımlar

- Dijital dönüşümde hedefleriniz nelerdir?

Üç buçuk yıl önce dijital dönüşüm yolculuğuna çıktık ve kendimizi dünyanın ‘ilk’ dijital operatörü olarak tanımladık. Sadece altyapı sağlayıcısı değil, hizmet odaklı bir deneyim şirketine dönüştük. Yeni dijital dünyada güç unsuru data. Bu datayı işleyerek katma değer yaratmak gerekiyor. Biz de bu nedenle datayı işleyerek, katma değerli yerli ve milli ürün ve servislere dönüştürüyoruz. BiP, fizy, lifebox, Dergilik gibi uygulamalarımızla Türkiye’nin datasını Türkiye’de işliyor, Türkiye’de depoluyoruz. WhatsApp’ın binlerce kişiyle yaptığı şeyi BiP’te 200 mühendisle yapıyoruz. Türkiye yazılım geliştirme anlamında büyük bir kapasiteye sahip ve önümüzde çok fırsat var.

BiP, Yaani, fizy, TV+, Turkcell Dergilik, lifebox, Paycell, UpCall gibi yerli ve milli teknolojilerimiz ile öne çıkıyoruz. “Dijital ihracat” dönemini de başlatmış olmanın gururunu yaşıyoruz. Bunun en somut örneği Moldova’da faaliyet gösteren operatör Moldcell oldu. Moldcell bizden aldığı BiP’i, lifebox’ı kendi müşterilerine sunmaya başladı.

Haberin Devamı

Bir ay içinde yüzde 77 arttı

- Peki Dergilik’e ilgi nasıl?

Geçen kasımda, bir ayda 15 milyondan fazla dergi okunmuş. Bir rekor bu. Yine kasım ayında 1 milyon gazete okunmuş Dergilik üzerinden. Sadece ekimden kasıma yüzde 77’lik bir kullanım artışı var. İnanılması zor bir başarı ama rakamlar konuşuyor. Doğru bir vizyonla doğru bir iş yaptığımıza önemli bir işaret. Ama daha çok hedefimiz var. Bunların başında da kendi mühendislerimizin ürettiği yerli ve milli uygulamaları yurt dışına satmak diğer deyişle “dijital ihracat” geliyor.