09.08.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:
HANİFE BAŞ
Bursalı Devrim Aydın, iş dünyasında hediye konseptinin yeni trendi olan meyve sepetinde başarı hikayesi yazan bir kadın girişimci. Sıfırdan başladığı sektörde bugün yüzde 60’ın üzerinde pazar payına ulaşmış durumda. Hikayesi de bir hayli ilginç. 15 yıllık İngilizce öğretmenliği kariyerini bırakarak Bursa’dan İstanbul’a iki kızıyla beraber gelerek girişimciliğe atıldı. Şu anda faaliyette olmayan Bonnyfood’un bayisi olarak başlattığı meyve sepeti girişimciliğini sektörde bir numaraya ulaşacak kadar ilerletti.
Nefis Demet adıyla kendi girişimini kuran Aydın, şu anda yüzde 60’ın üzerinde pazar payına sahip olduğunu söylüyor. Pek çok firmaya da fason üretim yapıyor. Gecesini gündüzünü bu işe adayan Aydın, kuryelerle beraber teslimat, mutfakta sepet dizmekten telefonlara bakmaya kadar işin her alanında var. Gece İstanbul meyve haline giderek meyve almak da onun işi.
Devrim Aydın, 4 yıl önce kendi işini kurduğunu anlatarak, İstanbul’da Levent, Tuzla, Avcılar, Ümraniye’de birer, Ankara ve İzmir’de birer tane olmak üzere altı tane de şubeye ulaştığını da söylüyor.
Aydın, Nefis Demet’i Anadolu’ya da yaymak isteğinde. Franchise vermeye başladıklarını da aktaran Aydın, “Ancak işin ve markanın imajının zedelenmemesi adına çok seçiyorum. Yurtdışından da talep geliyor. Ortadoğu ve Rusya’da bu işi yapmak isteyenler var. Ama pazarlar farklı ve işin iyi olması için bizzat gitmek gerekiyor. Ama iyi isimlere franchise vermek istiyorum. Franchise bedelimiz 50 bin TL’den başlıyor” diyor.
Özel günler yoğun
44 yaşındaki Devrim Aydın, 51 kişiye de istihdam sağlıyor. Her gün hale gidip meyve seçiyor. Halden gelen meyveler günlük ayıklanıyor ve işleme giriyor. Sektörde dağıtım ve operasyonunun çok zor olduğunu dile getiren Aydın, “Bu nedenle sektöre çok girip çıkan oluyor. Operasyonları sürdüremiyorlar. Hassas bir ürün en ufak gecikmede bozulur. Ayrıca müşteri çok hızlı ve sitede gördüğü fotodaki gibi ürünler istiyor. Biz bunlardan şaşmıyoruz. Ama bunu yapamayıp çıkan çok oldu. Sektörde çok oyuncu kalmadı. Ama girip çıkarak fiyatı düşürüp, algıyı zedeliyorlar” diye yakınıyor.
Meyve sepeti dağıtımında en yoğun günler özel günler. Babalar Günü hariç, Anneler Günü, yılbaşı, Sevgililer Günü, Kadınlar Günü, Öğretmenler Günü ve doğum günlerinde çok yoğun çalıştıklarını dile getiren Aydın, bu günlerde üç gün işyerinde uyuduklarını anlatıyor.
15 milyon TL’lik sektör oluştu
Devrim Aydın, hediyelik meyve sepeti sektörünün Türkiye’deki büyüklüğünün 15 milyon TL olduğu tahmininde bulunarak, şu bilgileri paylaşıyor: “Günde 500-700 meyve sepeti gönderimi yapıyoruz. En çok 30-45 yaş arası beyaz yakalı kesim tercih ediyor. Bu yılın ilk altı ayında 24 bin adet ürün sattık. Aylık 1.5 ton çilek, 500 kilo muz, 500 kilo kivi ve 1 ton çikolata kullanıyoruz. Hedefin yüzde 60’ını gerçekleştirdik. 2017 iyi bir yıl olarak geçiyor. Bu yıl için ciro hedefimiz 2 milyon TL.”
En çok çilekli seviliyor...
Hediyelik meyve sepeti alanında en önemli şey meyve fiyatları. Devrim Aydın, en çok istenen meyvenin çilek olduğunu aktarıyor ve ekliyor: “Muz, ananasa, kivi, elma, portakal ardından geliyor. Üzüm de var. Çilek çılgınlığı yaşanıyor herkes çilek istiyor. Ama bazen çilek üretimi az oluyor, hale gelmiyor. İyi çilek bulmak için çok uğraşıyoruz.”
Sepetlerinin fiyatının 50 TL’den başlayıp 600 TL’ye kadar ulaştığını da belirten Aydın, en çok 80-85 TL fiyatındaki sepetlere talep geldiğini, 600 TL’lik çok büyük bir sepetleri olduğunu ona da en çok ilginin Ankara’dan gösterildiğini söylüyor.
Öğretmendi marka kurdu
Nefis Demet kurucusu Devrim Aydın, 1973 yılında doğdu. Ailesinin hayali onun bir öğretmen olmasıydı. Öyle de oldu, 1990 yılında Kadıköy Anadolu lisesini bitirdikten sonra Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği bölümünden mezun oldu. 15 yıl boyunca devlet ve özel liselerde İngilizce öğretmenliği ve yöneticilik yaptı. Fakat hiç düşünmediği ve kuzeni sayesinde tesadüfen tanıştığı meyve sepeti sektörüne kendini tamamen adadı ve sektöre Nefis Demet markası ile giriş yaptı.