23.10.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
Hanife Baş
Türkiye, lüks kozmetikte ilk kez gümrüksüz satış alanlarından daha ucuz hale gelirken, yurtdışından sipariş edilen kozmetikler artık tersine ticarete dönüştü.
Boyner Kozmetik ve Aksesuar Kategori Direktörü Dilek Çağlayan Değirmenci, lüksün daha ulaşılabilir hale geldiğini belirterek, “İlk defa gümrüksüz satış alanlarından daha ucuz hale geldik. Bu çok önemli bir şey. Artık yurtdışına giderken parfüm ya da kozmetik sipariş edilmiyor. Artık bunlar Türkiye’den götürülüyor” dedi. Lüks markaları artık daha ulaşılabilir kılarak pazarı daha büyütmek istediklerini kaydeden Değirmenci, “Ülkemizde artık yurtdışına göre daha uygun fiyatlar var. Örneğin; parfümde pazarın lideri olan Armani ve Lancome gibi markalarda Avrupa pazarına göre yüzde 30, duty free’lere (gümrüksüz satış mağazaları) göre ise yüzde 15-20’ye varan oranlarda uygun fiyatlar veriyoruz.
Pazar 1 milyar TL
Estee Lauder ve Clinique’de de benzer rakamlar var. Bu markaların satışının yüzde 60-70’ini de biz yapıyoruz” diye konuştu.Değirmenci, lüks kozmetik pazarının Türkiye’deki büyüklüğünün yıllardır 1 milyar TL olduğunu da anımsatarak, kendilerinin de pazarda genelde yüzde 40’a yakın, parfümde ise yüzde 50-60 oranında pazar payları bulunduğunu aktardı. Diğer yandan döviz kurlarının Türklerin alım gücünü azalttığına değinen Değirmenci, ama her şeye karşın sektörün şu andaki arakamlarla bile bu yıl yüzde 30-40’ların üzerinde büyüme olacağını gösterdiğini, bu oranın aksesuarda yüzde 50’nin üzerinde olacağını kaydetti.
Değirmenci, 70-80 milyonluk ülkede sadece 1.5 milyon kişinin lüks kozmetikte alıcı kitlesine girdiğini de dile getirerek, “Ama biz sektörün lider oyuncusu olarak bu oranı büyütmek istiyoruz. Bu alanda bize en yakın ülke olan Çek Cumhuriyeti bile kişi başı tüketimde üç kat daha yüksek. Gidecek çok yol var” ifadelerini kullandı.
En çok talep parfüme
Boyner, 38 ilde 115 mağazasıyla geniş kitleye hitap eden lüks kozmetik perakendecisi. Dilek Çağlayan Değirmenci, 115 mağazalarının 80’inde kozmetik bulunduğunu belirterek, “60’dan sonrakilerde ise limitli parfüm var sadece. Ama metropollerdeki mağazalarımızdaki kozmetik bölümlerinin genel cirodaki payı yüzde 15-20’lerde. Genel toplamda ise cirodaki oranımız yüzde 9’larda. Müşteri kitlesi ise daha çok 35-45 yaş arasındaki kadınlar” dedi.
Avrupalı markalar bizi destekliyor
Türkiye’de son uygulamalardan sonra gümrüklerde ürün temin etmenin zorlaştığını ve yeni vergilerin getirildiğini anımsatan Değirmenci, şunları söyledi: “ABD menşeli ürünlere de artı yüzde 30 vergi geldi. Bu gelişmeler üzerine Avrupalı markalar yardım etmeye çalışıyor. Nasıl yardımcı olabilirim gözüyle bakınca seyahat pazarına verdikleri ürünleri bize de vermeye başladılar. Ürünleri çeşitlendirdik.Müşteriye daha çeşit ve farklı fiyat segmentleri sunabiliyoruz. Bünyemizde 120 kozmetik markası ve 15 bin ürün var.”
Alışveriş festivali düzenledi
Boyner’in kozmetik kategorisinde yılda bir kez gerçekleştirdiği kampanya, bu yıl 12-21 Ekim tarihleri arasında gerçekleştirildi. Bu kampanyada avantajlı fiyatlara ek olarak her 300 TL’lik kozmetik alışverişine anında 75 TL indirim ve 100 TL değerinde Hopi Paracık, uzmanlardan güzellik önerileri, cilt bakım ve makyaj uygulamaları sunuluyor. Dior, Chanel, Lancome, Estee Lauder, Clinique, Shiseido, Guerlain, Clarins, Dolce Gabanna, Givenchy, Bobbi Brown gibi dünyada ünlü birçok markanın parfüm, cilt bakımı ürünü satıldı.