EkonomiLego, Türkiye’de yüzde 48 büyüdü

Lego, Türkiye’de yüzde 48 büyüdü

13.04.2010 - 00:44 | Son Güncellenme:

Çocukların yaratıcılığını ve el becerilerini geliştiren Lego’nun Türkiye’deki satışlarının yüzde 48 arttığını belirten Adore Oyuncak ve Eğitim Araçları Yönetim Kurulu Başkanı Esin Yürür, “Anneler ‘çocuğuma bir tane oyuncak alırım ama en iyisini alırım’ diyor

Lego, Türkiye’de yüzde 48 büyüdü

Bu nedenle krizde en kolay toparlanan sektörlerin başında oyuncak geliyor. Lego’nun satışları dünyada yüzde 23 artış gösterirken Türkiye’de bu oran yüzde 48 oldu. Geçen yıl 150 bin Lego sattık” dedi.
Türkiye’deki oyuncak pazarının 250 milyon dolar olduğunu söyleyen Yürür, “Pazarın yüzde 75’i markasız, yüzde 25’i ise markalı. Pazar hızla büyüyor. Kişi başına 10 dolar olan oyuncak harcaması 14 dolara kadar çıktı. Ama bu rakam ABD’de 150, Avrupa‘da ise 100 dolar” diye konuştu. En büyük sorununun taklit ürünler olduğunu belirten Yürür, “Özellikle film karakterlerinde filmin yenisi yayınlamadan taklit oyuncağı çıkıyor. En çok Ben 10 taklit ediliyor. Sınırdan eşek sırtından bile sahte Ben 10 geliyor” dedi.

KEŞFETYENİ
Garsonluktan Megastar’lığa: Onları böyle hayal etmediniz!
Garsonluktan Megastar’lığa: Onları böyle hayal etmediniz!

Cadde | 25.04.2025 - 07:55

Onlar Türkiye'nin en çok bilinen isimleri. Şimdi ışıl ışıl yaşayan ünlülerin hayat yolculukları hep böyle başlamadı. Kimi kaset satarken söylediği şarkılarla keşfedildi, kimi inşaatlarda çalıştı. İşte ünlülerin ilk işleri...

Yazarlar