20.12.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:
EYLEM TÜRK / PERAKENDE
Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinin 2014’te hedef pazarları olacağını söyleyen LC Waikiki’nin sahibi ve Tüm Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) Başkanı Vahap Küçük, “Muş’ta yeni bir mağaza açtık. Bingöl, Şırnak, Tunceli’de mağaza için yer arıyoruz” dedi.
Bölgede son dönemde tüketim eğilimlerinde farklılık yaşandığını belirten Küçük, “Hızlı bir büyüme var. Mesela Hakkari mağazamız geçen yıl olaylar nedeniyle iki ay kapalı kaldı. Şu anda durum pozitif. Iğdır’a, Van’a İran’dan turist kafileleri geliyor. Bazı günler Iğdır mağazamız, Türkiye çapında en iyi satışı yaptığımız 10 mağaza arasına giriyor. Anlıyoruz ki, kafile gelmiş. Dolayısıyla bölgede gidecek daha çok yolumuz var.”
Nüfusa bakıyorlar
LC Waikiki’nin şu anda 9 ilde faaliyet göstermediğini ifade eden Küçük, bunlar arasında Ardahan, Gümüşhane gibi az nüfuslar illerin bulunduğunu ve buralarda mağaza açmayı düşünmediklerini kaydetti.
Küçük, şu bilgileri verdi: “Nüfusu 20 binin altındaki yerleşimlerde şimdilik mağaza düşünmüyoruz. Buralara e-ticaret kanalıyla ulaşıyoruz. Netten kişi başına en yüksek miktarda satış yaptığımız iller Gümüşhane, Ardahan gibi mağazamız olmayan iller. 2013’te internetten toplam satışımızı yüzde 50 artırdık. 2014 hedefi yüzde 70. LC Waikiki’nin ciroda büyüme beklentisi de yüzde 25.”
LC Waikiki’nin bu yıl ilkini gerçekleştirdiği moda tasarım yarışması ‘Yenilik Sensin’13’ün ödül töreninde gazetecilerin sorularını yanıtlayan Küçük, sektör adına beklentinin moda perakendesi için yüzde 15, genel perakende için yüzde 12-13 büyüme olduğunu belirtti.
Batman’a triko fabrikası kuracak
Doğu illerinde sadece mağaza açmak değil, üretim tesisi kurmak için de çalışmalar yaptıklarını söyleyen Vahap Küçük, Batman’da triko fabrikası yatırımı yapacaklarını açıkladı.
Küçük, “Yatırım miktarı netleşmedi fakat yaklaşık 4 bin kişiye istihdam sağlamayı planlıyoruz. TesiS kısa sürede faaliyete geçecek” dedi.
Operasyonun etkisi ne olur?
Vahap Küçük, yolsuzluk iddiasıyla başlayan sürecin perakende sektörünü olumsuz etkileyebileceğini ifade ederek, “Gezi kadar olmasa da, belli oranda olumsuz etki yapabilir.
Çünkü perakende moral işi” yorumunu yaptı.
LC Waikiki tarafından bu sene ilk kez düzenlenen “Yenilik Sensin’13 Moda Tasarım Yarışması” sonuçlandı.Jüri değerlendirmesi sonucunda finale kalan 10 tasarımın sergilendiği ödül töreni, Sirkeci Garı’nda gerçekleştirildi.
YENİ YIL
HEDİYE KAMPANYASI
Palladium AVM, 31 Ocak 2014 tarihine kadar toplamda 125 TL ve katları alışveriş yapan misafirlerine yeni yıl kampanyasına katılım hakkı sunuyor. Kampanyaya katılanlar, 1 adet Mercedes E 180, 5 adet iPhone5s ve 5 adet iPadmini kazanma şansı yakalayacak.
Yılbaşı şıklığı...
2013- 2014 Sonbahar Kış koleksiyonunda ‘yalın lüks’ teması ile öne çıkan Roman, yılbaşı gecesi davetleri için elbise ve aksesuar seçenekleri sunuyor. Genellikle siyah, beyaz ve kremin hakim olduğu koleksiyonda kırmızı ve saks rengi parçalar öne çıkıyor.
Ballı muzlu yeni yıl
Beyaz peynir, kaşar peyniri çeşitlerinin yanı sıra, yoğurt ve ayran üretimi de yapan Altınkılıç, sade, light, çilekli, orman meyveli kefirden sonra şimdi ‘Ballı Muzlu Kefir’ ürününü piyasaya sundu.
Trump indirimi
Trump Alışveriş Merkezi, ‘indirimin indirimi’ kampanyasını bu defa yılbaşı öncesi gerçekleştiriyor. En uzun geceyi de kapsayan 21 - 22 Aralık’ta Trump mağazalarından alışveriş yapanlar, kasada anında yüzde 20 indirimden faydalanacak.
Soğuğa dayanıklı
Neutrogena, Norveç Böğürtlenli Besleyici Serisi’ni tüketicisiyle buluşturuyor. Kutup soğuğunda bile hayatta kalabilen meyve Norveç Böğürtlenli seride, el, vücut, ayak ve dudak nemlendiricisi bulunuyor.
Avantajlı alışveriş
Sportive, yılbaşında avantajlı bir alışveriş önerisi sunuyor. Marka, hediye arayışında olanlara, 13-31 Aralık tarihleri arasında mağazalarında gerçekleştirilen 200 TL ve üzeri alışverişlerde 50 TL’lik hediye çeki veriyor.
Sosyal medyadan endişe etmeyin
Yürekli’nin düzenlediği Marka Konferansı’nın konuşmacılarından sosyal medya ve popüler kültür yorumcusu Johanna Blakley, pazarlama yöneticilerine önerilerde bulundu.
Müşterilerine karşı daha önce hiç olmadıkları kadar saygılı olmaları gerektiğini söyleyen Blakley, “Tüketicinin ne istediğine dair varsayımlarda bulunmak yerine, pazarlamacılar müşterilerinin endişeleri, ilgi alanları ve isteklerini keşfetmede daha proaktif olmalı. Sosyal medya konusunda endişeli olmak yerine, yeni müşterilerle uzun süreli bağlantılar kurabilmek için sosyal medyayı hayal edilebilir en iyi araç olarak görmeli” dedi.
Deriş Patent ve Marka Acentalığı tarafından Marka Konferansı’na konuşmacı olarak davet edilen Blakley, sosyal medyanın markalaşma, pazarlama ve reklam alanlarında hızlı bir devrim başlattığını vurguladı.
Blakley, şöyle devam etti: Müşteriler artık Twitter gibi güçlü yayın medyası mekanizmalarına erişime sahip. Pazarlamacılar ve reklamcılar artık marka mesajları üzerinde eskiden sahip oldukları seviyede kontrole sahip değiller. Yanlış veya düşüncesiz mesajlar, kendilerini çevrimiçi olarak ifade etmeye daha fazla alışan ve markaların ihtiyaçlarına ve değerlerine daha duyarlı olmasını isteyen öfkeli veya hor görülen müşterilerin başlattığı gürültülü protesto fırtınaları ile sonuçlanabilir. Ve bu Türkiye’de internete ulaşma oranlarının artması nedeniyle giderek daha da önemli bir hal alıyor.”
Konferansta konuşan Coca-Cola Markasından Sorumlu Başkan Yardımcısı Eugenio Mendez ise, Coca- Cola’nın Amerika’yı aşan bir marka olduğunu belirterek, “Çalıştığımız toplumlara katkıda bulunmaya çalışıyoruz. Coca Cola’nın 127 yıllık bir hikayesi var ve bu hikaye 200 farklı pazarda anlatılıyor” dedi.
Ev geliştirme sektörü 10 milyar dolara ulaştı
Ev geliştirme perakendeciliği alanında faaliyet gösteren Koçtaş, 2013 yatırım planının son halkasını Forum İstanbul’da açacağı 8 bin metrekare satış alanına sahip yeni mağazasıyla tamamlayacak. Koç Holding Turizm, Gıda ve Perakende Grubu Başkanı Tamer Haşimoğlu ve Koçtaş Genel Müdürü Alp Önder Özpamukçu, yeni mağazanın açılışı öncesinde, perakende sektörünü değerlendirdi.
Haşimoğlu, ev geliştirme sektörünün toplam büyüklüğünün 10 milyar dolar seviyesinde, sektördeki organize perakendenin payının ise yüzde 13’lerde olduğunu söyleyerek, “Daha gidilecek çok yol var” dedi.
Yerel perakendeciler Bursa’da buluşacak
Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF), Bursa PERDER, Retail Türkiye işbirliğiyle, Bursa Ticaret ve Sanayi Odası destekleriyle 25 Aralık’ta gerçekleştirilecek Perakende Zirvesi’nde sektördeki gelişmeler masaya yatırılacak. Türkiye ekonomisinin perakendeye yansımalarının tartışılacağı konferansta sektör profesyonelleri önemli konulara değinecek.