19.12.2018 - 08:15 | Son Güncellenme:
SERKAN ARMAN
İspanyol sigorta devi Mapfre Türkiye’deki yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor. Türkiye’ye adım attığı 2007 yılından beri hep ilk sıralara oynayan şirket, şimdi pür dikkat KOBİ’leri radarına aldı ve siber dünyayı da gözüne kestirdi.
Dünyada Antarktika dışında tüm kıtalarda faaliyet gösteren Mapfre’nin gözde ülkelerinden birisi de Türkiye. Son 3 yıldır Mapfre Türkiye’nin kaptan köşkünde İspanyol Alfredo Munoz var.
Munoz, bu yıl temmuzda şirketini Şişli’deki Torun Center’da 67 milyon dolara mal olan 10 katlı yeni merkezine taşıdı. Kahvaltıda bir araya geldiğimiz Munoz’la Türkiye’de sigorta sektörünü ve İstanbul’daki yaşamını konuştuk.
Munoz, “Türkiye’de sigorta şirketleri pek bilinmiyor. İnsanlar daha çok sigorta acenteleriyle temasta. Onların arkasında kim var, pek umurlarında değil.
Son 10 yılda hep ilk 5’e oynayan şirketin hedefinin ‘birinci değil, en iyi olmak’ olduğunu dile getiren Munoz yine de kârlılık açısından ilk sırada olma planına sıcak bakıyor.
Türkiye’de hayat grubu sigortalarda potansiyel gördüğünü dile getiren Munoz, “Kasko ve KOBİ’lerde de büyüyeceğiz. Siber sigortada da adımlar atacağız” diyor.
HER ZAMAN HAZIR...
KOBİ’lere yönelik danışman satış modeli Şirketim 360°’ı hayata geçiren Mapfre müşterilerin adeta röntgenini çekerek kişiselleştirilmiş bir risk haritası çıkarıyor.
Tespit edilen eksikliklere göre de bir teklif sunuluyor. 2019 yılında ekonomide muhtemel zorlukların kısa süreli olacağını düşünen Munoz, “İşler düzelecek. Ama her zaman çok hazır olmalıyız” diyor.
Tarih okuyor, tenisi özlüyor
3 yıldır Türkiye’de görev yapan Munoz’un bir önce görev yaptığı ülke Malta’ydı. İstanbul’u ve Türk insanını çok sevdiğini belirten Munoz, “Mapfre Sigorta tüm zamanımı alıyor. İstanbul’un keyfine eşim varıyor” diyor. Tarih kitaplarına meraklı olan ve arzu ettiği kadar tenis oynayamadığından yakınan Munoz, tam bir Real Madrid taraftarı.
Son dönemde teknolojiye ve dijital sigortacılığa yatırım yaptıklarını belirten Munoz otomasyona ayrı bir önem veriyor. Munoz, “Gelecekte bir çok işlem müşteri tarafından online yapılacak. İşler hızlanacak” diyor. Ancak ona göre Türkiye’deki en büyük sürpriz ise sosyal medyayı ve interneti çok seven Türk halkının sigortaya gelince sanal dünyaya biraz mesafeli durması... Munoz, şunları söylüyor:
Serbest fiyat talebi
“Sigortada işin yüzde 1 kadarı sadece dijitalden geliyor. İnsanlar internetten fiyat almayı seviyor. Ama satın almayı yüz yüze yapıyor. ‘Sigorta aracıdan alınır’ anlayışı var. Bu sorun değil. Birkaç kanaldan yürüyebiliriz.”
Zorunlu trafik sigortasında serbest fiyat istediklerini dile getiren Munoz, “En azından gerçekçi bir fiyat olsun” görüşünde. Hatırlanacağı gibi zorunlu trafik sigortasında sürekli artan primler kamuoyunda tepkiye yol açınca, hükümet 2015’te ticari araçların sigortasında tavan fiyat uygulaması getirmiş, 2017’de de trafik sigortasında serbest tarifeyi sonlandırmıştı. Uzun vadede, eğitim fonu gibi tasarrufu artıracak alanlarda teşviklerin gündeme gelmesini isteyen Munoz enflasyonu fiyatlara yansıtma konusunda yaşadıkları zorlukları da dile getiriyor.