10.03.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Garanti Bankası Genel Müdürü Fuat Erbil, dünyada internetin yaygın olmadığı bir ortamda Garanti olarak internet bankacılığı kurduklarını belirterek, “Biz Türkiye’de internet bankacılığına başladığımızda daha Google yoktu. Öyle bir dünyadan bugünlere geldik” dedi. Garanti Bankası’nın dijital bankacılıkta 20’inci yılını doldurması nedeniyle düzenlenen basın toplantısında soruları yanıtlayan Erbil, bugüne kadarki süreçte hep müşterilerini birinci planda tuttuklarını ve teknoloji gelişiminde hep müşteri odaklı çalıştıklarını söyledi. Erbil, Garanti’nin gelişimi için devrim yaratan teknolojik adımları 90’lı yılların başında atmaya başladıklarını kaydetti.
ATM’den kartsız işlem
Odak noktalarının her zaman, teknolojideki son gelişmeleri bankacılık hizmetlerine entegre ederek, müşterilerin hayatını daha da kolaylaştırmak olduğuna vurgulayan Erbil, yenilikleri ilk uygulayan ve fonksiyonel anlamda zengin sistemler kuran bir banka olarak, teknolojik dönüşümde bankacılık sektörü ve Türkiye için bir model olmayı hedeflediklerini söyledi.
Fuat Erbil şöyle konuştu: “Sanal POS sistemini sunan ilk banka olduk. Hemen ardından Türkiye’nin ilk ticaret sitesi olan ‘eticaret.garanti.com.tr’yi kurduk. Hem dijitalleşme hem ödeme sistemlerine yatırım yaparak, Türkiye’nin ilk çipli kredi kartı Bonus Card’ı kullanıma sunduk. İlerleyen yıllarda, CepBank uygulamasıyla hızlı para transferini sağlayan, dünyadaki ilk banka olduk. Türkiye’de ilk kez ATM üzerinden kartsız fatura ödeme ve para yatırma hizmetlerini sunduk.”
‘Yeni kimlikler oyunu değiştirir’
Garanti Bankası Teknoloji ve Operasyondan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Hüsnü Erel ise teknolojik altyapılarıyla geliştirdikleri tüm ürün ve hizmetlerin temelinde basitlik, hız ve güvenilirliğin yattığını söyledi.
Erel, yeni kimlik kartlarının bankacılık sektörüne etkisinin ne olacağına yönelik soru üzerine, “Yeni kimlik kartları oyun değiştirici olacaktır. Önemli olan bunları okuyacak cihazların yaygınlaşması. Ben olsam kredi kartını kimliklerin üzerine tanımlatırım” dedi.
5 milyon aktif dijital müşteri
Garanti Bankası Dijital Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Didem Dinçer Başer de 5 milyon aktif dijital müşteriye hizmet verdiklerini ve 3.9 milyon aktif mobil müşterileri olduğunu söyledi.
Garanti’nin tüm müşteri işlemlerinin (nakit hariç) yüzde 92’sinin dijital kanallardan gerçekleştiğini söyleyen Başer, kredi kullanımının yüzde 45’inin yine dijital kanallarda yapıldığına işaret etti.