28.12.2024 - 07:02 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Türkiye tütün ve alkol hariç Hızlı Tüketim Ürünleri pazarının 2024’ün ilk 9 ayında hacim olarak yüzde 10.7 ve ciro olarak da yüzde 75.4 oranında büyüme kaydettiğini ifade eden NIQ (NielsenIQ+GfK) Türkiye Genel Müdürü ve EEMEA E-Ticaret Bölge Başkan Yardımcı Didem Şekerel Erdoğan, global Hızlı Tüketim Ürünleri pazarının son 3 çeyrektir pozitif hacim büyümesi göstererek olumlu bir tablo çizdiğini vurguladı. Büyümeyi hem hacim ve hem de ciro bakımından öne çeken kategori grupları arasında dondurma, ev temizlik ürünleri ve alkolsüz içeceklerin dikkat çektiğini belirten Şekerel Erdoğan, 2024’ün ilk 9 ayında yüksek büyüme performansıyla ciro payını en çok artıran ilk 3 kategorinin ise dondurma, çikolata kaplamalılar ve ev temizleyicileri olduğunu paylaştı.
E-ticaretin Türkiye’de ve globalde geliştiğini vurgulayan araştırmaya göre bugün Hızlı Tüketim Ürünleri içindeki e-ticaret payı Güney Kore’de yüzde 40, Çin’de yüzde 35 ve ABD’de yüzde 20’ler seviyesine ulaşmış durumda. Türkiye’de ise bu payın yüzde 7 olduğu görülüyor. Yakın dönemde ise çift haneli büyümelerin görüleceği tahmin ediliyor. NIQ Türkiye Perakende Hizmetleri Direktörü Serhat Sükan, Türkiye’de e-ticaretin FMCG içindeki yüzde 7’lik payına karşılık, tüketici teknolojisi ve dayanıklı tüketim ürünleri pazarında yüzde 23’lük bir paya sahip olduğunu ve FMCG bakımından henüz kat edilecek yol olduğunu ifade etti.