EkonomiHer şey dahil lüks ihracat

Her şey dahil lüks ihracat

11.10.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

Rixos, Birleşik Arap Emirlikleri’ndeki 4. otelini açtı. Lüks otel ‘her şey dahil’ sistemle çalışacak. Fettah Tamince, marka ihraç etmenin önemini vurgulayarak, “Burada kazandığımız misafir Türkiye’ye de geliyor” dedi.

Her şey dahil lüks ihracat

Türkiye’nin en büyük uluslararası konaklama markalarından Rixos, Birleşik Arap Emirlikleri’ndeki 4. otelini Abu Dabi’nin özenle korunan Saadiyat adasında açtı. Rixos Hotels Yönetim Kurulu Başkanı Fettah Tamince, Osmanlı saraylarından esinlenen lüks otelin “ustalık eseri” olduğunu vurguladı. Otel, Abu Dabi Emirliği’ni ‘her şey dahil’ tatil sistemiyle de tanıştıracak. 15 Ekim’de açılacak otelde bir araya geldiğimiz Tamince, turizmdeki hedeflerinin çok büyük olduğunu şu sözlerle dile getirdi:

Haberin Devamı

“10 ülkede faaliyet gösteriyoruz. 2025’te 30 ülkede olacağız. Şu an 27 tesisimiz var. Amaç 2025’te 100 tesise ulaşmak. Marka ihraç etmenin önemini gün geçtikçe daha iyi keşfediyoruz. Türkiye’nin potansiyeline çok inanıyoruz.

Türkiye’de turizme yatırımı olan en büyük grubuz. Bir yandan da dünyada markamızı daha güçlü hale nasıl getiririz, onun arayışı içindeyiz. Birleşik Arap Emirlikleri bizim için en önemli hedeflerden. Burada kazandığımız her misafir Türkiye’de de misafirimiz oluyor.”

Her şey dahil lüks ihracat

Fettah Tamince’yle Birleşik Arap Emirlikleri’nde açtığı yeni otelde turizmi konuştuk.

Orlando’ya rakip

Aralarında Singapurlu bir fon ve yerel bir yatırımcının da bulunduğu ortaklarla otel için 300 milyon dolar harcandığını dile getiren Tamince, Birleşik Arap Emirlikleri’nin iklim avantajıyla 300 gün sezonu bulunduğunu, kışın ise rakibi olmadığını söyledi. Tamince, “Burayı Amerika’daki Orlando’yu zorlayacak en önemli eğlence ve turizm destinasyonu olarak görüyoruz” dedi. ‘Her şey dahil’ sistemin rekabette büyük avantaj getirdiğini ve herkesin bütçesini bilmek istediğini söyleyen Tamince, dünyada bunu en iyi uygulayanların da Türk turizmciler olduğunu vurguladı.

Haberin Devamı

Antalya’daki otel ve eğlence parkı Land of Legends’ı Birleşik Arap Emirlikleri’nde de açmayı planladıklarını dile getiren Tamince şunları anlattı:

“Land of Legends Türkiye’de turizm çeşitliliği adına bir mihenk taşı. Hiç beklemediğimiz yerlerden misafir geliyor. Çok önemli bir marka. Bazı devletlerden de talep var. Ama burası 1 milyar dolar yatırım demek. Sistemi oturtmak için biraz bekliyoruz.”

Her şey dahil lüks ihracat

‘Louvre’a çok yakın!

Rixos Saadiyat, Louvre Abu Dabi Müzesi, Şeyh Zaid Camii ve Ferrari World gibi şehrin en önemli noktalarına yakın bir konumda. 366 oda ve süitin yanı sıra, özel havuzlu ve plaja doğrudan erişim imkanı olan 12 adet 3 ve 4 yatak odalı villanın bulunduğu otelde 10 tane restoran ve bar yer alıyor.

Yeni sezonda Türkçe kuralı

Yeni turizm sezonunda tüm yurtdışı otellerinde çalışanlara Türkçe kullanma kuralı getirdiklerini açıklayan Tamince, “Misafir hangi ülkeden olursa olsun, good morning yerine günaydın, bon appetit yerine afiyet olsun denilecek. 10 - 15 kelimeyle burasının bir Türk markası olduğunu hissettireceğiz” dedi.

Haberin Devamı

Türk tasarımcılarla çalıştıklarını, inşaat malzemeleri ve birçok yiyeceği Türkiye’den getirdiklerini vurgulayan Tamince, şöyle devam etti:

Yüzde 90 personel Türk. Türk markaları olarak dışarıda nasıl iş yaparız, onu düşünmeliyiz. Her birimiz ihracatı yüzde 20 artırsak bu yüzbinlerce insana iş sağlar.”

İspanya turistinin yarısını kaparız

Bu sene Türk turizminin çok iyi toparlandığını belirten Tamince, “2019 oda fiyatını ve turist sayısını artırma yılı olmalı. İspanya’ya İngiltere ve Almanya’dan 25 milyon kişi gidiyor. 2022’ye kadar yarısını alabiliriz. Ürünlerimiz ve altyapımız daha iyi. İyi havalimanı, iyi yol, iyi hastane bizde. Avantajlarını göreceğiz” dedi.

Her şey dahil lüks ihracat

Haliç projesi: TERSANE İSTANBUL

Tamince, Haliç bölgesini Türk turizmine kazandıracak projenin adının Tersane İstanbul olacağını açıkladı.

2013’te konsorsiyum olarak Haliç’teki Camialtı Tersanesi için yapılan ihaleyi 1.3 milyar dolara kazanan Tamince ve ortakları buraya yat limanı, otel ve müzeler yapacak. Haliç’in insanlık mirası olduğuna dikkat çeken Tamince, “Orada her yönüyle farklı olmanız lazım. Marinalar, oteller, müzeler, apartmanlar olacak. Büyük bir yabancı yatırımcı incelemeye geldi. ‘Hayatımda böyle yer görmedim’ dedi. Şimdi bizimle birden fazla proje için görüşüyor” dedi.