EkonomiHEDEFİ, 49 YENİ PAZAR

HEDEFİ, 49 YENİ PAZAR

25.01.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

Hisar Genel Müdürü İsmail Erdoğan, “49 hedef pazarımız var. Bunlar içinde en önemsediğimiz ülkeler Mısır, Almanya, Suudi Arabistan, Azerbeycan ve Rusya. Afrika ülkelerinde ve Amerika’da da büyümek istiyoruz” dedi

HEDEFİ, 49 YENİ PAZAR

Bu yıl en az 10 mağaza açmayı planladıklarını söyleyen Hisar Genel Müdürü İsmail Erdoğan, “Önceliğimiz başta İstanbul olmak üzere büyük illerdeki alışveriş merkezleri veya cadde mağazaları olacak. Bu yılki stratejimizi yüzde 25 büyümeye göre planladık” dedi.
2015’e kadar yurtdışında franchise vererek büyümek istediklerini belirten Erdoğan, “2015’ten itibaren ise yurtdışında kendi mağazalarımızı açmayı hedefliyoruz. 49 hedef pazarımız var. Bunlar içinde en önemlileri Mısır, Almanya, Suudi Arabistan, Azerbeycan ve Rusya. Afrika ülkelerinde ve Amerika’da da büyümek istiyoruz” diye konuştu.

‘Ödüle layık görüldük’
Erdoğan, “Ayrıca ‘İyi tasarım herkesin hakkıdır’ sloganıyla kurduğumuz, bünyesinde kendi tasarım ekibimiz dışında profesyonel tasarımcıların da yer aldığı Hisar Studio mağazalarını da bu yıl açmayı planlıyoruz” diye konuştu.
Hisar Studio ile yeni ürünleri tüketicilerin beğenisine sunmaya devam ettiklerini ifade eden Erdoğan, şu bilgileri verdi: “Son olarak 2012 yılında üçüncüsü gerçekleşen ‘Design Turkey Endüstriyel Tasarım Ödülleri’nde NİOO Kahve Fincanı, TeaLove Çaydanlık, TeaLove Çay Tabak ve Çay Kaşığı ile ‘İyi Tasarım Ödülü’ne layık görüldük. Biz sadece kendisiyle yarışan ve tüketiciye her zaman daha da iyisini sunmaya çalışan bir markayız. Almış olduğumuz Turquality desteği ile bundan sonra daha da güçlü ve emin adımlarla ilerlemeye devam edeceğiz.”

‘Evlilik gündemimizde değil’
32 ülkeye ihracat gerçekleştirdiklerini ve 32 mağazaya ulaştıklarını söyleyen İsmail Erdoğan, “Ayrıca 125 Hisar Konsept mağazamız bulunuyor. 285 züccaciye corner’ımız mevcut. Ayrıca HORECA (Hotel-Restaurant-Cafe) sektöründe de yüzde 35 civarında da bir paya sahibiz” dedi.

Bu arada yabancı şirket evliliğinin şu anda gündemlerinde olmadığını söyleyen Erdoğan, “Gene de ciddi bir talep gelirse o zamanki şartlar, gelen yatırımcının profili kararımızda etkili olacaktır. Fonlanmak yerine sektörümüzdeki yabancı bir ortakla evlilik yapmak daha doğru olabilir. Bu durumda uluslararası pazarda daha büyük bir güç olunabilir” dedi.

Haberin Devamı

‘Mutfakta artık renkli ürünler tercih ediliyor’
”Günümüzde daha sağlıklı yemek pişirmek, çevreye daha duyarlı olmak önem kazandı” diyen İsmail Erdoğan, artık mutfak dekoruna uyan ya da kullanırken neşelendiren renkli ürünlerin tercih edildiğini söyledi. Erdoğan, sektördeki trendleri şöyle anlattı: “Ürünlerin tasarımlarında fonksiyonel, çevreci, sağlıklı ve neşeli unsurları yer alıyor. Biz de Hisar olarak ürünlerimizi tasarlarken hedef kitlemizin beklentilerini göz önünde tutuyoruz. Tüketiciler bilinçlenmeye başladıkça markalı ürün seçimine daha çok dikkat etmeye başladı. Eskiye oranla artık markalı ürünlere yönelimin arttığını görüyoruz.”

‘Bizim sektörde perakendecilik daha fazla önem kazanacak’
Son yıllarda pazarda ciddi bir arz fazlasının oluştuğunu söyleyen İsmail Erdoğan, “Bunda Uzakdoğu’dan ithalat yapan firmaların ciddi bir payı var. Bu nedenle geniş tabana hitap eden firmalar arasında kıyasıya bir fiyat rekabeti mevcut” dedi. Zücaciye sektörünün yıllık 900 milyon dolarlık ihracat yaptığını kaydeden Erdoğan, şöyle devam etti: “Türkiye’ye yıllık zücaciye ürünü ithalatının ise 500 milyon dolar civarında olduğu tahmin ediliyor. İthalatçı firmaların çokluğu ve ne yazık ki getirilen ürünlerin kalitesizliği sektörü olumsuz etkiliyor diyebilirim. Sektörde perakendeciliğin eskiye göre daha da önem kazanacağı ve pazarın büyüyeceğini düşünüyorum. Özellikle cadde mağazaları ve AVM’ler perakendeciliğin tüketicilerle buluştuğu cazip yerler olmaya devam edecek.”

Haberin Devamı

FOOD COURT

Acı biberli helva!

Koska, acı biberin bağımlılık yaratan lezzetiyle geleneksel lezzet tahin helvayı bir araya getirerek, acı ile tatlının ortak tadını yakaladı. 350 gramlık paketlerde satılan ‘Acı Biberli Tahin Helva’ Kahraman Maraş’ın acı pul biberleriyle üretiliyor.

Pakette Kruvasan

Şimşek tarafından Bien markasıyla porsiyonluk tekli paketlerde kruvasan üretildi. Bien Croissant’ın, 50 gram’lık paketlerde 5 farklı çeşidi bulunuyor. Ürün vanilya kremalı, çikolatalı, sade, karamelli ve çilek marmelatlı olarak tüketicilerin beğenisine sunuldu.

Haberin Devamı

Tam deminde kampanya

Ünlü sanatçı Emel Sayın, Obaçay’ın yeni reklam kampanyası için kamera karşısına geçti. Sayın, kendisi ile özdeşleşen ‘mavi boncuk’ şarkısını da kampanyaya özel yeniden yorumladı. Kampanyanın yönetmenliğini Levent Onan, görüntü yönetmenliğini ise Peter Steuger yaptı.

Kış çayları serisi

Malatya Pazarı, ürün gamına Kış Çayları Serisi’ni ekledi. 17 farklı bitki çayından oluşan seride 20 gramdan 150 grama kadar farklı ambalaj alternatifleri hazırlandı. Aşk çayı, kış çayı, enerji çayı gibi pek çok farklı çeşitler sunan seri, Malatya Pazarı mağazalarında satışa sunuldu.

Kızılderililer keşfetti

Bal - Ba Gıda tarafından Türkiye’ye getirilen SteviaLite, ‘şeker otu’ da denilen Stevia bitkisinden elde edilen tatlı bileşenlerden oluşan bir tatlandırıcı. Eczane ve zincir marketlerde satışa sunulan SteviaLite’ın içeriğinde, Kızılderililer tarafından keşfedilen Stevia bitkisi bulunuyor.

e-perakende

HEDEFİ, 49 YENİ PAZAR

Plastik, şeker kokulu ayakkabı

Enmoda.com modayı yakından takip ederken çevreyi korumaktan da vazgeçmek istemeyenler için Paperthinks, Melissa ve Mined gibi markaları bir araya getirdi. Paperthinks markasının yüzde 100 geri dönüştürülmüş deriden ürettiği, renkli çanta ve iPad kılıfları www.enmoda.com’da satışa sunuldu. Sitede yer alan bir diğer marka ise ‘fantastik plastik’ ayakkabı markası Melissa... Bu markanın geri dönüştürülmüş plastikten şeker kokulu ayakkabıları da sitede satışa sunuluyor. Sitede ayrıca Mined markasının yüzde 40 geri dönüşümlü kağıttan dokunmuş Paper model jean pantolonları da bulunuyor.

Haberin Devamı

GastroClub’ın üye mekân sayısı 120

Restoranları bir çatı altında buluşturan ve www.gastroclub.com.tr adresi üzerinden hizmet veren yeme-içme kulübü GastroClub’ın üye mekan sayısı her geçen gün artıyor. 100 üye restoran ile açılan kulüp, 120 adrese ulaştı. En yeni üyeleri ise butik bir lezzet okulu olan Le Chic... Le Chic’te GastroClub’lılar bireysel kayıt yaptırdıkları kurslarda yüzde 20, grup organizasyonlarda yüzde 40 indirim kazanıyor. GastroClub’a katılan diğer mekanlar arasında Lacivert, Hayal Kahveleri, Tike ve Pipa bulunuyor. Sitenin 3 bini aşkın bireysel üyesi var.

Haberin Devamı

HEDEFİ, 49 YENİ PAZAR

2013’ün mağaza trendi eskitilmiş görünüm

Beyoğlu Mısır Apartmanı’ndaki Nine West mağazasının iç mimarı Altan Bilim Mimarlık’ın Kurucusu Altan Bilim, perakande mağazalarında 2013 iç mimari trendlerini anlattı. 2013’ün eskiye dönüş yılı olacağını dile getiren Altan Bilim, “Özellikle Nişantaşı, Bağdat Caddesi, Cihangir, Kule Dibi gibi cadde ve semtlerde kullanılmış/eskimiş gibi gözüken/gösteren metal, ahşap, cam, taş, tuğla ve pas gibi malzemeler tercih ediliyor. Kabuksal olguların antika görünümünde objelerle desteklenmesi ve bunların mekanlarda uygulanması oldukça gündemde. Ve bu süreç bu yıl da artarak devam edecek” dedi.

Taş duvar trendi
Özellikle bakır ve eskitilmiş tuğla, taş duvarlar, eski duvar fonları ve cephelerde karolajın bu yılın olmazsa olmaz trendleri olduğunu belirten Bilim, “Mekanlarda eskitilmiş tarzların yanı sıra minimalist çizgiler de önem kazanıyor. Mağazalarda, insanların alışveriş ruhunu etkileyen mekanlar yaratmak için trendlerde ziyade o semtin tüketici profilinin etkili olması da büyük unsurdur” dedi.

Konsept mağazalar...
Altan Bilim Mimarlık’ın 2004 yılında kurulduğunu söyleyen Altan Bilim, “İç mimari projelerinin tasarım, uygulama, proje ve marka danışmanlığı konusunda hizmeti sunuyoruz” dedi.
Perakende mağazacılığında uzmanlaştıklarını ifade eden Bilim, “Ağırlıklı olarak konsept mağazacılık konusunda hizmet veriyoruz. Çeşitli markalarla cadde ve alışveriş merkezlerinde uygulamalı projeler ürettik” diye konuştu.

‘Mekanlar da modaya ayak uyduruyor’
Mağazaların iç mimari trendlerini modanın etkilediğini söyleyen Bilim, “Mekanlar da insanlar gibi modaya ayak uyduruyor. Yenileme isteği yeni trendleri de beraberinde getiriyor. Tabii burada mekanın işlevselliği ve biçimi ön plana çıkıyor. Yeni bir konsept için öncelikle mekanın buna elverişli ve uygun olması gerekir” dedi.
Bilim, iç mimarisini gerçekleştirdikleri markaları şöyle sıraladı: “Park Bravo, Nine West, Polo Garage, Beta, Bath & Body Works, Victoria’s Secret, Yargıcı, Kiğılı, Tüzün, İpekyol, Zara, Batik, Fatoş Triko, Karaca, Mac Renzi, Vepa, Atalar, Enzo Angiolin i, Anne Klein, La senza, Inglot, Gen by Figen Özdenak, Desa, Belpa nt, Park’s, Namık Çınar, Roman, Girls Top, Dufy...”

‘Outlet ile geleneksel arasında farklılık var’
Outlet mağazalar ile geleneksel mağazalar arasında çok belirgin farklılıklar bulunduğunu söyleyen Altan Bilim, şu bilgileri verdi: “Birinde ürün ön plana çıkartılırken konseptle birleşmesi esas alınır ve bu ikisini kombin etme imkanı veren standlar, teşhir üniteleri ile bunlara bağlı iç mekan elemanları kullanılır. Outletlerde ise bu geçerli değil. Ürünler adeta pazar esasına göre dizilir. Çok miktarda ve bir aradadır genelde. Çok miktarda malın satımı esas olduğu için satışı artırmaya yönelik birimler tercih edilir. Mesela orta birim standları gibi unsurlar yoğun kullanılır. Yazar kasa adetleri ve paketleme bankoları normal mağazalara göre büyük olabilir. Haliyle mekanların da bu etkenlere bağlı olarak büyük olması tercih edilir.”

Tukaş’ın yeni Genel Müdürü Gören oldu

Tukaş’ın genel müdürlüğü görevine Volkan Gören atandı. 1984 yılında Marmara Üniversitesi Pazarlama Bölümü’nden mezun olan Volkan Gören, iş hayatına 1985 yılında Anadolu Endüstri Holding A.Ş. bünyesindeki Nasaş Alüminyum’da başladı. 1988-1992 yılları arasında Procter&Gamble Türkiye, 1992-1995 yılları arasında Yamaha Türkiye, 2006-2011 yılları arasında Yıldız Holding’de ve son olarak da Hayat Kimya’da üst düzey yöneticilik yaptı.

‘Fotoğraf seramiğe uygulanabilecek’

Seramik ve granit sektöründe faaliyet gösteren Graniser Seramik’in Genel Müdür Yardımcısı Kenan Çebi, ‘2013 Seramik Trendleri’ hakkında bilgi verdi. Büyük ebatların yerde ve duvarda daha çok rağbet göreceğini belirten Çebi, “Ebatlar büyüyor ancak minimalist tasarımlar önem kazanıyor” dedi. Ahşap ve doğaltaş desenlerinin bu yılın modasını oluşturacağını söyleyen Çebi, minimalizmin evin her yerinde etkilerini göstereceğini belirtti. Dijital, yani her fotoğrafın seramiğe uygulanabileceği formlarda ürünlerin de artacağını ifade eden Çebi “Graniser olarak geleceği görerek yatırımlarımızı bu alanda yaptık ve makinelerimizi artırdık” dedi.

Caillou sömestir tatilinde ArenaPark’ta

Çizgi film kahramanı Caillou ve arkadaşları, bugün ve 2 Şubat Cumartesi günü saat 14:00’ten itibaren ArenaPark’ta olacak. Caillou ve arkadaşları eğitici oyunlarıyla öğrencilerin sömestir tatillerini keyifli geçirmesini sağlayacak.
ArenaPark’ta sömestir tatili süresince Caillou ve arkadaşlarının gösterisinin yanı sıra 26 Ocak Cumartesi ve 3 Şubat Pazar günleri ‘Bilim Şenliği’ düzenlenecek. Bu arada 27 Ocak, 9 Şubat ve 10 Şubat’ta palyaço gösterileri, çocuk atölyesi, kukla tiyatrosu ve sürpriz çocuk şovları ArenaPark’ta olacak.