19.10.2023 - 07:00 | Son Güncellenme:
İSMAİL ŞAHİN - Dünya genelinde aylık 541 milyon kullanıcısı bulunan sosyal medya platformu X (Twitter) yeni açılan hesaplardan yıllık ücret almaya başladı. Yeni Zelanda ve Filipinler’de başlatılan pilot uygulamaya göre X, “doğrulanmamış yeni” kullanıcılardan gönderilerle etkileşime girmeleri için yıllık 1 dolar ücret alacağını duyurdu.
Kullanıcılar bu ücreti ödeyerek içerik gönderebilecek, beğenebilecek, yeniden gönderebilecek, yanıtlayabilecek, yer imlerine ekleyebilecek ve gönderilerden alıntı yapabilecek.
Öte yandan ödeme yapmayı tercih etmeyen kullanıcılar ise sadece gönderileri okumak ve hesapları takip etmekle yetinecek.
Şirketin destek hesabı bu “Not A bot” programının kar amacı gütmediğini açıkladı. ‘Not A Bot’un, şirketin bot faaliyetlerini azaltmaya yönelik çabasının bir parçası olduğu belirtildi. Bunun yanı sıra Yeni Zelanda ve Filipinler’deki yeni web kullanıcılarının hesaplarını bir telefon numarasıyla doğrulamaları da gerekiyor.
X yaptığı açıklamada, “Bu yeni test, spam, platformumuzun manipülasyonu ve bot faaliyetlerini azaltmaya yönelik zaten başarılı olan çabalarımızı desteklemek ve aynı zamanda platform erişilebilirliğini küçük ücret miktarıyla dengelemek için geliştirildi. Bu bir kar amacı gütmemektedir” dedi. Şirket, destek sayfasında, programın spam ile mücadeledeki etkinliğinin sonuçlarını paylaşacağını söyledi.
3 katman premium
Filipinler’deki Ulusal Gazeteciler Birliği Başkanı Jonathan de Santos yıllık ücretin sosyal medya platformuna katılımı da sınırlayacağına işaret ederek, “Platformun ücretli olması bot kullanımını engellemeyi amaçlıyor ama, aynı zamanda yanlış bilgi ve dezenformasyonla mücadele yükünü kullanıcılara yüklüyor gibi görünüyor” dedi.
Geçen yıl Twitter’ı 44 milyar dolara satın alan Elon Musk, geçtiğimiz ay tüm kullanıcıların platforma erişebilmesi için aylık ödeme yapmasını gerektirebilecek bir sisteme geçiş yapmayı düşündüklerini ifade etmişti.
Bu uygulamanın bot ve sahte hesaplardan kurtulmak için bir çözüm yolu olabileceğini vurgulayan Musk, “Düşük kademeli bir fiyatlandırma sistemi kullanacağız. Bu daha uzun bir tartışma, ancak bana kalırsa bu uygulama, platformdaki bot ordusuna karşı tek savunma yöntemi” ifadelerini kullanmıştı. X’in şu anda yalnızca aylık 8 dolarlık bir ücretli planı var. Ancak yakın zamanda keşfedilen bir koda göre şirket, biri tamamen reklamsız olmak üzere üç premium katman sunabilir. Yani Elon Musk, X’i ciddi bir gelir kapısına dönüştürmeye oldukça kararlı.
Apple, USB-C Pencil’ı tanıttı
AB’nin tek model şarj uygulaması yüzünden bu yıl piyasaya sürdüğü iPhone telefonlarda USB-C’ye geçen Apple, iPad’ler için geliştirilen yeni Apple Pencil’ın da da bu geleneği sürdürdü.
Yeni Apple Pencil’ın şimdiye kadar geliştirilen en uygun fiyatlı yeni sürüm olduğu belirtildi. Yüksek piksel hassasiyeti, düşük gecikme ve eğime duyarlılık gibi özelliklere sahip olan yeni Apple Pencil mat yüzeye ve düz bir kenara sahip. Manyetik olarak iPad’e yapışabiliyor.
USB-C bağlantı noktasına sahip olan yeni kalemin USB-C portu sürgülü kapağın altına gizlenmiş vaziyette. USB-C ile şarj ve eşleşme olanağı sayesinde yeni Apple Pencil, iPad (10. nesil), iPad Pro, iPad Air ve iPad mini dahil olmak üzere USB-C bağlantı noktasına sahip tüm iPad modelleriyle çalışıyor. M1 çipli iPad Pro modelleriyle birlikte kullanıldığında ise dokunmadan algılama özelliğini de destekleniyor. Böylelikle daha yüksek hassasiyetle çizim ve illüstrasyon yapmak mümkün oluyor.
Yeni Apple Pencil daha uygun fiyatlı olması sebebiyle basınca duyarlılık, kablosuz eşleştirme, kablosuz şarj ve araçlar arasında geçiş yapmayı sağlayan çift tıklama özelliğine sahip değil.
Kasım ayında satışa sunulacak olan yeni Apple Pencil 2699 TL fiyat etiketine sahip olacak.