15.01.2020 - 07:50 | Son Güncellenme:
ŞEVKET YAMAN Ankara
Turhan, bakanlık denetimlerinde, ihlali olduğu tespit edilen şirketlere idari yaptırım uygulandığını kaydetti.
Eylül 2019’da İstanbul’da meydana gelen depremin ardından telefonlarda yaşanan hizmet kesintileri konusunda Turhan, “Böyle bir durumun tekrar etmesini engellemek için yük dengeleme ayarları, alternatif bağlantı ve yedeklilik ile ilgili çalışmalar yapıldığı raporlanmıştır” dedi.
Simülasyonla test
Turhan, CHP İzmir Milletvekili Bedri Serter’in yazılı soru önergesini yanıtladı. Elektronik haberleşme sektöründe faaliyet gösteren işletmecilerin, afet ve acil durumlara yönelik yükümlülüklerinin kanun ve yönetmeliklerle düzenlendiğini belirten Turhan, şunları kaydetti:
“İşletmeciler, yetkilendirilmiş oldukları tüm hizmetlerin ve kritik sistemlerin kesintiye uğramasını önlemek ve oluşabilecek kayıpları en aza indirmek amacıyla iş sürekliliği ve planları yapmakta olup bu planlar her yıl tatbikat ve simülasyon gibi yöntemlerle test edilmektedir. Bilgi Teknoloji ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından işletmecilere yönelik olarak deprem öncesi ve sonrası süreç de dahil olmak üzere belirli periyotlarda denetimler yapılmakta, mevzuat ihlali tespit edilen işletmecilere idari yaptırım uygulanmaktadır.”