EkonomiGüven sözü verdi

Güven sözü verdi

29.11.2018 - 08:15 | Son Güncellenme:

Perakendenin kabuk değiştirdiğini söyleyen Facebook Başkan Yardımcısı Carolyn Everson, “Şeffaflık önemli. Veri mahremiyeti özümüz, insanlar bize güvenmezse platform çalışmaz” dedi.

Güven sözü verdi

Facebook Küresel Pazarlama Çözümleri Kıdemli Başkan Yardımcısı Carolyn Everson, perakendenin kabuk değiştirdiğini belirterek, “Tüketici davranışları değişiyor. Sadece ABD değil tüm dünyada şeffaflık önemli. Dezenformasyon, sahte habercilik, sandık güvenliği çok önemli. Veri mahremiyeti özümüz, insanlar bize güvenmediği takdirde bu platform çalışmaz” dedi.

Haberin Devamı

Soysal tarafından bu yıl İstanbul Lütfi Kırdar Kongre Merkezi’nde 18’incisi düzenlenen Perakende Günleri’nde konuşan Everson, bu yıl bu anlamda çok büyük dersler aldıklarını dile getirerek, “Markanın güvenliği çok önemli. Reklam verdiğiniz her yerde hakimiyetin sizde olması gerek. Bunlar Facebook’un dünya çapında mücadele ettiği konular. Artık dünyada insanlar her yerde gruplar kuruyor. Platformlar toplumsal anlamda çok büyük önem taşıyor. Yakında 1 milyar insanın her tür gruplarda yer alması bekleniyor” diye konuştu.

‘Hikayeler’ seviliyor

Güvenlik bildiriminin kendileri için çok önemli olduğuna dikkat çeken Everson, “Bugüne kadar ‘ben güvendeyim’ şeklinde 3 milyar bildirim gönderildi. Hızlı hareket etme, tempo perakendenin anahtar kelimeleri. Müşteriler çok hızlı benimsiyor. Müşterininin temposu bizden çok daha hızlı. En hızlı üç alan var. Mesajlaşma, hikaye ve video paylaşımı. Facebook bünyesinde 3 mesajlaşma kanalı var. Her yıl 100 milyon mesaj paylaşılıyor. Stories yani Hikayeler çok tercih ediliyor. Bugün itibariyle 1 milyar tüketici tüm bu platformlarda hikaye paylaşıyor” bilgisini verdi.

Haberin Devamı

Perakende deneyiminin kişiselleştiğini kaydeden Everson, şunları söyledi: “İnsanların yüzde 50’si alışverişte mobil cihazlarını kullanıyor. 7.9 milyar dolar siber pazartesi günü harcandı. 6.2 milyar dolar Black Friday’de harcandı.

Markalarla yaptığımız yeni uygulamalarla müşteriyi tam işin merkezine koyduğumuz bir platform yarattık. Bunları Türk markalarıyla da yapıyoruz. Müşteri sizi daha iyi tanımak, bilmek istiyor. Türkiye’de sadece 44 milyon Facebook kullanıcısına ulaşmış olmuyorsunuz, tüm dünyada ulaşabiliyorsunuz. Zenginleştirilmiş gerçeklik artık kullanılıyor. Instagram’da Türkiye’de alışveriş etme imkânı başlayacak. Alışveriş her zaman devam edecek, sadece mecralar değişiyor.”

2 milyon istihdam

Türkiye Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu Başkanı Kubilay Özerkan, Türkiye’de perakendenin en çok istihdam sağlayan ikinci sektör olduğunu belirterek, “905 milyar TL’lik büyüklüğü var, bunun 294 milyar TL’si organize perakende. 2 milyon kişiye istihdam sağlıyor. Toplam istihdamdaki payı yüzde 13” dedi. Organize perakendenin kayıt içine alıcı, kayıt dışını azaltıcı bir özelliği olduğunu da vurgulayan Özerkan, sektörün aynı zamanda genç ve kadın istihdamı açısından da çok önemli olduğunu kaydetti.