EkonomiGaleries Lafayette sonunda geliyor

Galeries Lafayette sonunda geliyor

06.04.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Fransız dev, 30 Nisan’da Türkiye pazarına giriyor. Ünlü büyük mağaza zinciri Galeries Lafayette, ilk mağazasını İstanbul’daki Emaar Square AVM’de açıyor. 10 bin metrekarelik mağazası olan marka, eleman arayışına da başladı

Galeries Lafayette  sonunda geliyor

Ünlü Fransız departman store Galeries Lafayette, sonunda Türkiye pazarına giriyor. Demsa Group’un 2012 yılından beri Türkiye’ye getirmeye çalıştığı dünya moda devi, İstanbul Anadolu Yakası’ndaki Emaar Square AVM projesinde yerini alıyor. 30 Nisan’da mağazayı açıyor.

Haberin Devamı

Türkiye’ye geleceği açıklanan ama geçen süreçte gelmeyeceği yönünde de söylentilerin çıktığı markanın nisan ayında açılacak AVM’de 10 bin metrekarelik alanda yerini aldığı öğrenildi.

Galeries Lafayette’in Fransa’daki web sitesinde de yeni mağaza açılacak şehirlerin gösterildiği bölümde İstanbul en başta yer alıyor. Demsa Group da, Galeries Lafayette için eleman ilanına çıktı. Şubat ayında çıkılan ilanda şu bilgiler yer aldı:

“Paris’in lüks sembolü Galeries Lafayette, Demsa Group işbirliği ile Türkiye’de ilk mağazasını Emaar Square’de moda tutkunlarıyla buluşturuyor. 120 yıldır modayı hayatla buluşturma ilkesiyle hareket eden Galeries Lafayette, dünyanın en prestijli tasarımcılarının koleksiyonlarının yanı sıra sayısız moda markasına ev sahipliği yapıyor. Siz de bizimle aynı heyecanı yaşayan bir moda tutkunuysanız aşağıdaki adres tam size göre, hr@demsagroup.com.”

Haberin Devamı

30 milyon euro yatırım

Fransız Galeries Lafayette Grubu’nda yer alan markanın Fransa’da 57, dünyada ise 4 mağazası var. Toplam 61 mağazaya ulaşan moda devinin web sitesinde yeni mağazalar açılacak şehirler arasında İstanbul yanında Doha, Milan, Champs Elysees ve Marsilya yer alıyor. Marka, moda, aksesuar, güzellik, iç dekorasyon, gıda, outlet gibi segmentlerden oluşuyor.

Dünyadaki amiral gemisi mağazası ise Paris’te Haussmann Bulvarı’nda yer alıyor. Perakende zinciri Türk tasarımcılar için de yeni bir fırsat doğuracak. Burada kendi markalarını sergilemek ve dünyaya açılma fırsatı yakalayacaklar.

Galeries Lafayette’nin Türkiye’de 2015 yılında gelmesi planlanıyordu. Ancak lüks marka odaklı alışveriş merkezi Emaar Square’nin açılışının 2015’den 2017’ye çekilmesi nedeniyle bu süre uzadı. Bu süreçte de markanın Türkiye’den vazgeçtiği yönünde söylentiler çıktı.

Galeries Lafayette Group Başkanı Philippe Houze, daha önce Türkiye’de düzenlediği basın toplantısında Emaar Türkiye’nin İstanbul Çamlıca’daki yeni projede kapılarını açacak mağazaları için öngörülen yatırım tutarının 30 milyon euro olacağını açıklamıştı.

120 yıllık tarihe sahip

Galeries Lafayette markasının bünyesinde yer aldığı Fransız Galeries Lafayette Group, 120 yıllık tarihe sahip. Theophile Bader ve kuzeni Alphonse Kahn tarafından 1894 yılında Paris’te küçük bir tuhafiye mağazası olarak kuruldu. Zamanla dünyanın en büyük moda zincirlerinden biri haline geldi.

Grup bünyesinde markalar olarak Galeries Lafayette, BHV Marais, Royal Quartz Paris, Louis Pion, Guerin Joailleries, BazarChich ve InstanLuxe.com var. Her gün 280 mağazasında bir milyon ziyaretçiyi ağırlıyor. 14 bin çalışanı var. Yıllık perakende satış cirosu ise 3.8 milyar euro. Group, 2014 yılında Carrefour Group’da da önemli bir hisseyi satın aldı.

AVM ciro endeksinde yüzde 3.4’lük artış

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından oluşturulan AVM Endeksine’ne göre, ciro endeksi 2017 Şubat döneminde bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 3.4 artış kaydederek 184 puana ulaştı.

Aynı dönemde AVM’lerdeki kiralanabilir alanda metrekare başına düşen cirolar İstanbul’da 794 TL, Anadolu’da ise 639 TL oldu. Türkiye geneli metrekare verimliliği ise 701 TL’ye ulaştı. Kategoriler bazında en yüksek ciro artışı, şubat ayında yine ayakkabı-çanta kategorisinde yaşandı ve geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 14’lük artış oldu.

Önceki yılın şubat ayı ile karşılaştırıldığında AVM’lerdeki diğer alanlar kategori cirosunda yüzde 6, giyim kategori cirosunda yüzde 4, yiyecek kategori cirosunda yüzde 2 artış görülürken, teknoloji kategori cirosunda yüzde 4, hipermarket kategori cirosunda ise yüzde 5 düşüş yaşandı. Ziyaret sayısı endeksinde de yüzde 5.7’lik düşüş yaşandığı gözlemlendi.

AYD Başkanı Hulusi Belgü, 2017’nin perakende sektöründeki ekonomik dalgalanmalarla geçen ilk iki ayındaki ciro endeksinin, ocak ayındaki düşüşünün ardından şubat ayında yaşanan artışla beraber organize perakendenin toparlanmaya başladığına işaret ettiğini söyledi.