04.01.2023 - 12:26 | Son Güncellenme:
Ticaret Bakanı Mehmet Muş'un, Türkiye'de en fazla şubeye sahip 4 zincir marketin genel müdürü ile gerçekleştirdiği görüşmenin ardından, 'Migros' da 419 temel ihtiyaç ürününde sabit fiyat uygulaması başlattı.
Bakan Mehmet Muş, 26 Aralık 2022'de Türkiye'de en fazla şubeye sahip 4 ulusal zincir marketin genel müdürleri ile bir araya gelip, asgari ücret zammı sonrası etiket fiyatları ile ilgili uyarılarda bulundu. Bakan Muş'un görüşmesinin ardından 'Şok' isimli market, ocak ayı boyunca 1000 üründe sabit fiyat uygulamasına geçti. 'Şok'un ardından 'Migros' da ocak ayı için sabit fiyat ve sürekli indirim kampanyası başlatıldığını açıkladı. Marketten yapılan açıklamada, 419 temel ihtiyaç ürünlerinde sabit fiyat, 3 binden fazla üründe sürekli indirim, 23 farklı ürün ailesinden tüm ürünlerde yüzde 25 ile yüzde 50 arasında indirimler uygulandığı bildirildi.
DİĞER ZİNCİR MARKETLER DE FİYATLARI SABİTLER Mİ?
Konuyla ilgili milliyet.com.tr'ye açıklamalarda bulunan Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu şu ifadeleri kullandı: "Geçtiğimiz aylarda bahsetmiştim. İngiltere'de 3 büyük zincir market birbirleriyle yarışırcasına yüzde 15 civarında indirimlerle yıl sonuna kadar fiyatları sabitleyeceklerini açıklamışlardı.
İLK HAMLELER GELDİ
Bende Türkiye'deki marketlerinde böyle bir uygulamaya geçmelerini söylemiştim. İlk hamleler geldi.
Bu süreç asgari olarak 3 aylık olarak belirlenir ve diğer zincir marketlerinde İngiltere'de olduğu gibi indirim konusunda rekabet yarışına girmeleri gerektiğini düşünüyorum. Tüketiciler olarak bunu bekliyoruz.
Zincir marketlerin toplu halde gerçekleştirecekleri indirim uygulaması zincirleme olarak tedarikçilere ve üreticilere de ulaşacaktır. Böylelikle yüksek enflasyon baskısı altında bunalan vatandaş biraz nefes alabilecek.
Biz tüketiciler olarak bu uygulamanın genişletilerek yaygınlaşmasını bekliyoruz. Şimdi sıra diğer zincir marketlerde."
İNGİLTERE'DE NE OLMUŞTU?
Küresel gıda fiyatlarındaki rekor artış Avrupa'nın gelişmiş ekonomilerinde hanehalkının market harcamalarını düşürürken tüketiciyi süpermarket markalı ürünleri almaya zorluyor. İngiltere'nin iki büyük marketi Morrisons ve Asda toplam 600 üründe indirime gideceğini açıklamıştı. İndirimlerde ana neden olarak enflasyonla mücadele ve tüketiciye destek öne çıksa da İngiliz medyası iki marketin Alman Lidl ve Aldi ile pazar payı rekabetine dikkat çekmişti.
Küresel gıda fiyatlarındaki artış İngiliz ve Alman süpermarket zincirlerini pazar paylarını kaptırmamak ve müşterilerinin enflasyon altında ezdirmemek için indirime gitmeye zorladı.
Britanyalı süpermarket zinciri Asda, 100 ürün için sabit veya indirimli fiyat garantisi sunmak için 73 milyon sterlinlik bütçe ayırırken ülkenin bir diğer büyük market zinciri Morrisons da satışlarının yüzde 6'sını oluşturan 500 üründe indirime gideceğini duyurmuştu.