17.05.2000 - 00:00 | Son Güncellenme:
Finansbank Genel Müdürü Onur Umut, internet ve telefon bankacılığı alanında altyapılarını tamamladıklarını ve hizmet vermeye başladıklarını söyledi.
Umut, Finansbank'ın "Bİlgi - İşlem Merkezi" adı altında geliştirdiği "İnternet Bankacılığı" ve "Telefon Bankacılığı" projelerinin tanıtıldığı toplantıda, Finansbank grubunun teknoloji yatırımlarının hızla sürdüğünü ve ilklere imza atmaya devam edeceklerini vurguladı. Umut, Ümraniye'de tamamlanan 15 bin 800 metrekare alan üzerine kurulu yeni binalarının operasyon ve bilgi işlem merkezi olacağını kaydetti.
İnternet bankacılığı hizmetlerini www.finansbank.com.tr adresinden verdiklerini belirten Umut, telefon bankacılığı için ise numaralarının 444 0 900 olduğunu kaydetti. Her iki kanaldan da müşterilerin tüm bankacılık işlemlerini yapabileceklerini ifade eden Umut, aynı zamanda bu iki hizmeti birleştirdiklerini de bildirdi.
İlk üç ayda, geçen yılın ilk çeyreğine göre karlarını yüzde 62 artırarak, 22.8 trilyon lira net kar elde ettiklerini hatırlatan Umut, "Bu enflasyonun düştüğü, Hazine bonosu kazançlarının azalmaya başladığı bir dönemde iyi bir kar. Ayrıca bizim düşük enflasyon ortamına hazır olduğumuzu da gösteriyor" şeklinde konuştu. Karlılığı artırmak için komisyon ücretlerini artırma ve maliyetleri düşürme yoluna gideceklerini anlatan Umut, "Bu yıl dolar bazında yüzde 0 - 10 arası bir kar artışı hedefliyoruz" dedi.
Türkiye'de son dönemde bireysel kredilerde artış olduğuna işaret eden Umut, önümüzdeki yıllarda Güney Amerika ülkelrindeki kadar olmasa da batık kredilerde bir artış olabileceğini ifade etti.