EkonomiEvden e-ticaret yapmayı sevdik

Evden e-ticaret yapmayı sevdik

21.05.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

Tam kapanma evden e-ticarete yaradı. Başta KOBİ’ler olmak üzere işsiz kalanlar, ek gelir elde etmek isteyenler bu alana hücum etti. 1 Ocak’ta getirilen vergi muafiyeti de ilginin artışında etkili. En çok tekstil, takı ve gıda satılıyor.

Evden e-ticaret yapmayı sevdik

Hanife Baş - Türkiye’de evden çalışma gibi evden e-ticaret de yaygınlaşıyor. Özellikle tam kapanma döneminde evden e-ticaret patlarken, 1 Ocak’ta evde üretip sanalda satanlara getirilen vergi muafiyetinin de bu artışta etkili olduğu belirtiliyor.

Haberin Devamı

Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Emre Ekmekçi, e-ticaretin içinde evden e-ticaret yapanların oranının giderek arttığını belirterek, “Özellikle pandemi döneminde evlerde daha fazla vakit geçirilmesi nedeniyle bu alana yönelik ilgide artış yaşandı. Özellikle sosyal medya hesapları ve pazar yerleri üzerinden ev hanımlarının da ilgisinde artış var. Evden yürütülen e-ticaret faaliyetinde, takı, tasarım ürünleri, ev tekstili ve el işlerinin öne çıktığını söyleyebiliriz” dedi.

KOBİ’lerden yoğun ilgi

Türkiye’de e-ticaretin büyük bir bölümünü pazar yerleri üzerinden satış yapan KOBİ’lerin oluşturduğunu dile getiren Ekmekçi, “Pandemi döneminde KOBİ’lerin e-ticarete yoğun ilgisi oldu. Pandemi öncesinde 68 bin KOBİ e-ticaret içinde yer alırken 2021 yılı mart ayı itibariyle bu sayı 256 bin 861’e çıktı. 3 katlık bir büyümeden bahsediyoruz. Mağazaların kapanmasıyla üretici olan KOBİ’ler kendi web siteleri ve pazar yerleri üzerinden ürünlerini tüketicilerle buluşturdu” diye konuştu.

Haberin Devamı

Ekmekçi, ek gelir yaratmak isteyenlerin evden e-ticarete ilgisi konusunda da şunları söyledi:

“1 Ocak tarihi itibariyle evden e-ticaret yapanlara getirilen vergi indirimi sektör adına olumlu oldu. Özellikle KOBİ’lerimiz için çok önemli bir fırsat. Ancak e-ihracat yapan firma sayımız çok kısıtlı. Türkiye, 2020-2024 yılları arasında e-ticaretin en fazla büyüme göstereceği ülkeler listesinde Arjantin, Endonezya ve Hindistan’ın önünde yer alıyor. E-ihracatın genel ihracattaki payının dünya ortalaması yüzde 5.5 iken, Türkiye’de bu rakam yüzde 0.5’lerde. Önümüzdeki 3 yıl içinde 10 kat büyüme göstererek dünya ortalamasına gelmemiz bekleniyor.”

Depo, kira masrafı yok

TOBB E-ticaret Meclisi Üyesi, Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucusu Cenk Çiğdemli, son dönemlerde evden e-ticaret yapmak üzere şahıs şirketi kurarak web sitesi açan girişimci sayısında artış görüldüğünü kaydederek, şöyle konuştu: “Başta giyim eşyaları, ev tekstili, yerel gıdalar ve gurme lezzetler olmak üzere temini ve kargolaması daha kolay olan kategorilerde satış yapan yeni e-ticaret sitesi sayısında patlama oldu. Evden e-ticaret yapmada depo, kira ve stok masrafı yok. Bu nedenle çok küçük yatırımlarla herkes bu işe girebilir. Ürün alıp satanlar haricinde, stoksuz ticaret olarak bilinen dropshipping yöntemiyle e-ticaret yapan sayısında da artış var. Özellikle finansal açıdan, toptancıdan mal alabilir durumda olmayan girişimciler, dropshipping ile sadece aracılık ederek e-ticaret üzerinden kar elde edebiliyor. Bu yöntemde de son aylarda bir artış gözlemliyoruz.”

Haberin Devamı

Kargo süreçleri çok önemli

Cenk Çiğdemli, evden e-ticaret yaparken dikkat edilmesi gerekenleri de şöyle sıraladı:
*Öncelikle şirket kurmak gerekiyor. Satılan ürünlerin faturalandırılması için kişinin vergi mükellefi olması zorunluluğu var.
*Altyapı güvenilir olmalı.
*Ne satacağınıza karar verdikten sonra güvenilir ve her daim ulaşılabilir olan tedarikçiler bulmanız gerekecek. Tedarikçinin ürün portföyünün geniş olması işinizi ilk başlarda kolaylaştıracaktır.
*Kargo süreçlerini iyi yönetmeyen e-ticaret firmaları hızla müşteri kaybeder. Profesyonel kargo firmalarından tek tek teklif alarak sizin için en avantajlı olanı seçmelisiniz.
*Sosyal medya bu işin olmazsa olmazı. Instagram ve Facebook e-ticaret için en çok kullanılan kanallar.

Yazarlar