29.12.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
Araştırma sonuçlarına göre yılbaşında yakınlarına hediye alanların oranı yüzde 83. Hediye tercihlerinin ilk sırasında kozmetik ürünleri bulunuyor. Tüketicilerin yüzde 94’ü yılbaşı gecesini evde ve yüzde 78’i aileleriyle geçiriyor. Yılbaşı için farklı bir alışveriş listesi oluşturanların oranı yüzde 69’u bulurken, listenin ilk sırasında atıştırmalıklar var.
Migros İş Birimi Direktörü Cüneyt Taşpek, “Tüketicilerimizin yüzde 71’i yeni yılı kendi evinde karşılamayı tercih ederken yüzde 23’ü de yakınlarının evinde geçirmeyi planlıyor” dedi.
Sofrada hindi
Taşpek’in verdiği bilgilere göre, yılbaşında hediye tercihlerinin ilk sırasında yüzde 58’le kozmetik gelirken, bunu yüzde 52 ile oyuncaklar ve aile oyunları takip ediyor. En çok tercih edilen diğer hediyeler ise züccaciye ve ev eşyaları, elektrikli ve elektronik ev aletleri, ev tekstili, Milli Piyango bileti ve yılbaşı sepeti.
Yılbaşı alışveriş listesinde bisküvi, cips, çerez gibi atıştırmalıklar, meyve-sebze ve alkolsüz içecekler listenin ilk 3 sırasında yer alıyor. Yılbaşı sofralarının yemek tercihlerinde başı zeytinyağlılar çekerken, ikinci sırada etli yemekler ve üçüncü sırada mezeler bulunuyor. Yılbaşının klasik menüsü hindi alışverişi yapanların ise son 7 ayda hindi satın almadığı görülüyor.