Ekonomiekolay.net ekolay.net global atağa kalktı

ekolay.net ekolay.net global atağa kalktı

07.04.2010 - 01:00 | Son Güncellenme:

Global oyun pazarının önemli oyuncularından GamersFirst’le işbirliğine imza atan ekolay.net, bu anlaşmayla birlikte Türkçe oyun içeriğine büyük katkı sağlayacak

ekolay.net  ekolay.net  global atağa kalktı

Türkiye’nin önde gelen internet portallarından ekolay.net, oyun alanında iddialı bir adım attı. Oyun kanalının adını “oyuncu.com” olarak yenileyen şirket, Free2Play (ücretsiz oyun) ve MMOG (ücretsiz çok oyunculu oyun) alanında global arenada iş yapan “GamersFirst” ile işbirliği yaptı. Bu çerçevede, GamersFirst’ün 160’dan fazla ülkede 23 milyondan fazla oyuncu tarafından oynanan popüler oyunları “oyuncu.com” sitesi üzerinden kullanılmaya başlıyor. Yeni ortaklığın tanıtımı için toplantıda konuşan Doğan Online (DOL) CEO’su Babür Çelebi, işbirliğinin Türk internet dünyası için büyük bir adım olduğuna dikkat çekerek, “Türkiye’de oyun pazarı 40-50 milyon dolar büyüklüğe sahip. Geçtiğimiz iki yıl içinde hızla büyüyen pazarın, 2015 yılına dek iki kat genişleyerek 100 milyon doları aşacağını öngörüyoruz” dedi.

‘Türkiye pazarı hızlı büyür’
Çelebi, 2007 yılında dünyada Free2Play oynayan kişi sayısının 44.9 milyon olduğunu ve 90 milyar dolarlık bir pazara işaret ettiğini hatırlatarak, 2011 yılında oyun sektörünün kârının müzik sektörünün 2 kat üzerinde olmasının beklendiğini ifade etti.
GamersFirst’ün CEO’su Joshua Hong, “devrimsel model” olarak nitelendirdiği ücretsiz oyun piyasasındaki lider konumlarından bahsederek şunları söyledi:
“40 milyonluk Güney Kore pazarının büyüklüğü son 10 yılda 1.5 milyar dolara ulaştı. Ekonomik açıdan Türkiye’den çok daha geride olan Vietnam’da bu sektörün cirosu 250 milyon dolar. Buna karşılık Türkiye çok progresif bir ekonomiye ve çok yüksek bir genç nüfusa sahip. Açıkçası ben Türkiye piyasasının gelecek 5 yıl içinde en az 400-500 milyon dolara ulaşmasını bekliyorum” değerlendirmesinde bulundu.
MMOG piyasasında dünyada yüzde 30’luk bir paya sahip olduklarını anlatan Hong, anahtar ülkelerinden biri olarak nitelendirdiği Türkiye pazarını, GamersFirst şirketi açısından şöyle değerlendirdi:

‘Krizin olumlu etkisi oldu’
“Türk oyuncular oldukça güçlü, dominant ve agresif. Oyunlarımızı her ülkede yerelleştirmiyoruz. Kısacası Türk oyuncular ve Türkiye pazarı bizim için çok önemli. Bu anlamda oyun kendi kendini yerelleştirdi.”
Kuruluşlarından bu yana her yıl yüzde 30-50 gibi büyük oranlarda büyüme kaydettiklerini ifade eden Hong, “Kriz bizi olumlu yönde etkiledi. Türkiye pazarı yüzde 25-30 arası, Asya pazarı da yüzde 15-20 arasında büyüdü. Bize göre Türkiye’nin oyun sektöründe çok yüksek bir ihracatçı olma potansiyeli bulunuyor” dedi.

Runes of Magic’te Osmanlı vurgusu
GamersFirst’ün büyük ilgi gören Runes of Magic adlı oyunu tamamen Türkçe olarak ve Osmanlı kültürüne göre özelleştirilmiş bir içerikle sunuluyor. Ücretsiz olarak oynanabilen Runes of Magic’te Osmanlı döneminden esinlenmiş karakterler ve eşyalar arasında yeniçeri silahları, sultanlar, cariyeler bulunuyor. Oyunun hikâyesinde ve kurgusunda geçen
1 milyonu aşkın kelime aylar süren çalışma sonunda Türkçe’ye çevrildi. Oyuncular, karakterlerini geliştirmek için sürekli aynı yaratıklarla savaşmak yerine oldukça büyük oyun haritasında birbirinden farklı görevleri seçip yeni bir macera da yaşayabiliyorlar.

KEŞFETYENİ
Babalarının kopyası! İşte Kerem ve Karan'ın son hali
Babalarının kopyası! İşte Kerem ve Karan'ın son hali

Cadde | 26.04.2025 - 07:18

Fahriye Evcen oğulları Kerem ve Karan ile birlikte yer aldıkları kareleri Instagram'dan paylaştı.

Yazarlar