04.05.2019 - 08:15 | Son Güncellenme:
Akbank, müşterilerine her geçen gün yeni dijital teknolojiler sunuyor. Banka müşterileri için pek çok alanda yeni hizmetler geliştiriyor. Akbank Direkt Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tolga Ulutaş, yaptıkları işbirlikleriyle hizmet kalitelerini daha da artırdıklarını belirterek, “Kesintisiz yatırım yaptığımız dijital teknoloji, müşterilerimizle aramızda özel bir iletişim köprüsü de oluşturuyor. Dijital teknolojideki gelişimi müşterilerimizin olduğu her platformda yanlarında olmak için bir fırsat olarak görüyoruz. Son aylarda yaptığımız Google My Business ve Ripple projeleriyle müşterilerimize yenilikçi hizmetler sunmaya devam ettik. Akbank olarak modern hayat alışkanlıklarından ilham alarak insan odaklı teknolojiler geliştirmeye, 2019’da da Türkiye’de bankacılık sektörünün dijital dönüşümüne liderlik etmeye devam edeceğiz” dedi.
Entegre bir süreç
Akbank Direkt’in müşterilerine günlük hayatları içindeki finansal ihtiyaçlarına ek bir süreç yaratmadan, ihtiyaç anında çözüm sunmayı hedeflediğini dile getiren Ulutaş, örneğin ödemeler dünyasının mobil cüzdan, QR kod, temassız ödemelere kaydığı günümüzde müşterileri için ödeme anında en kritik soru olan nakit ihtiyaçlarını nasıl karşılayacakları konusunda kullanılabilecek kredi tutarının saniyeler içinde öğrenilebileceği yeni bir servis geliştirdiklerini aktardı.
Tolga Ulutaş, tüketicilerin parasını doğru yerde değerlendirmeye, doğru yerde harcamaya, ihtiyacı olan ürünleri almaya ihtiyacı olduğunu vurgulayarak, “Bu ihtiyaçları, tasarım odaklı servisler ve bunların arkasında akılllı analitik modellerle kusursuz bir deneyim yaşatarak karşılamayı hedefliyoruz. Akbank Direkt üzerinden yenilikçi ürün ve hizmetlerimizi tasarlarken, bankacılık servisleri ve bireyin ihtiyaçlarını farklı süreçler olmaktan çıkarıp entegre tek bir süreç haline getirme vizyonuyla çalışıyoruz. Akbank Direkt Öde, bu vizyonun bir örneği. Sektörün öncülerinden n11.com işbirliğiyle lanse ettiğimiz servisle müşterilerimiz online alışverişlerini kredi kullanarak ödeyebiliyor ve bunu kesintisiz bir süreçle gerçekleştiriyor” diye konuştu.
Chatbot teknolojisi
Tolga Ulutaş, Akbank olarak her zaman hayatın kalbinde olduklarını ve teknolojideki gelişmeleri bankacılık ürün ve hizmetlerine aynı hızda uyarlamak için çalıştıklarını aktararak, şunları söyledi: “Selfie çekmek hayatımızın vazgeçilmez bir parçası, biz de Akbank olarak hayatın kalbindeyiz. Selfie hayatımızın bu kadar içine girmişken, biz de ‘Akbank Direkt’e selfie ile giriş neden yapılamasın?’ dedik ve Türkiye’de bir ilki gerçekleştirdik. Artık müşterilerimiz, Akbank Direkt’e yüzlerini tanıtıyor ve şifre girmeye gerek olmadan yüz tanımlama teknolojisi ile Selfie’leri ile giriş yapabiliyor.
Bununla kalmayıp, hayatın kalbinde yer alan alışkanlıklarımızdan ilham almaya ve müşterilerimize yenilikler sunmaya devam ediyoruz. Yolda, evde, işte, yatarken, kalkarken, dururken, yürürken kısaca hayatın neredeyse her anında mesajlaşıyoruz. İnsanlar artık birbirini aramak yerine mesaj atmayı tercih ediyor. Biz de ‘Günlük hayatta sürekli mesajlaşarak işini halleden müşterilerimiz neden bizimle de mesajlaşarak bankacılık işlemlerini halletmesinler?’ dedik ve Chatbot teknolojisi ile para transferi özelliğini getirdik. Artık müşterilerimiz Akbank.com üzerinden, Akbank Asistan ile mesajlaşarak para transferi işlemlerini kolay ve hızlı bir şekilde gerçekleştirebilecek. Yeni dönemde chatbot teknolojisi ile sunduğumuz bankacılık işlemlerinin çeşitliliğini artırmak ve müşterilerimizin hayatını kolaylaştırmak için çalışmalarımız sürüyor.”
Asistan’la çözüm sayısı artacak
Birçok sektörde örneklerini gördükleri chatbotların yapay zeka sayesinde kullanıldıkça kendisini geliştirerek ve kullanıcılarla gerçek bir insan gibi iletişim kurma yeteneğini artırma özelliğine sahip olduğunu kaydeden Tolga Ulutaş, “Akbank Asistan da ilerleyen dönemlerde müşterilerimizi her gün daha da iyi anlayarak, ihtiyaçlarına en doğru çözümleri sunmaya devam edecek. Geçtiğimiz yıl Ripple işbirliği ile blockchain kullanarak uluslararası para transferi çalışmalarımızı yayınlanan son güncelleme ile müşterilerimizin hizmetine sunduk. Santander UK’e Ripple üzerinden blockchain altyapısı ile GBP para transferlerine başladık. Bu önemli teknoloji ile müşterilerimiz uluslararası para transferlerinde artık çok daha düşük maliyetli ve hızlı para transfer edebilme imkânlarından faydalanabilecek. KOBİ’ler işlerini kolaylaştıracak, verimliliklerini artıracak ve kendilerine zaman kazandıracak çözümlere ihtiyaç duyuyor. Bu ihtiyaçlara cevap vermek için KOBi’lerin en fazla ihtiyaç duyduğu ürünleri uçtan uca dijitalleştirerek, müşterilerimizin işlerine ara vermeden bankacılık hizmetlerimizi kullanmalarını sağlıyoruz” dedi.