18.02.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Rehberde düzeltilmesi önerilen “adam gibi”, “adamakıllı”, “bayan yönetici”, “kadın işi”, “erkek işi” gibi iş yaşamında cinsiyet ayrımı içeren sözlerle; “dinozor”, “eski kafa”, “yeni yetme”, “dünkü çocuk”, “Y kuşağı” gibi yaş ve kuşak farklarını küçümseyen sözlerin ayrımcı olmayan karşılıklarını içeren afişler çalışma ortamlarına asılarak görünür hale getirildi.
‘İnsanlık meselesi’
Hazırlanan video youtube.com adresinde “Sevgi Dilde Başlar” başlığı altında izlenebiliyor. Borusan Holding CEO’su Agah Uğur, şunları söyledi:
“İş yaşamında çoğu zaman iyi niyetli ama cinsiyet ayrımcılığı içeren söz ve davranışlarımız, kadın ve erkeğin, deneyimli ve genç kuşağın birbiri ile uyum içinde, sevgi, saygı temelinde bir işbirliği içinde çalışmasının önünde gizli bir engel teşkil ediyor. Dilin, zihnin bir aynası olduğuna, dilimizdeki değişimin zihnimizi ve davranışlarımızı değiştireceğine inanıyoruz. Daha mutlu ve verimli çalışma ortamları yaratmak en önemli görevimiz ama bunun ötesinde bir insanlık meselesi. Kurumumuzdan başlayarak, insanlarımızı sevgi ve saygı paydasında buluşturmak için elimizden gelen katkıyı yapmak topluma ve geleceğe görevimizdir.”