EkonomiBireysel emeklilikte beklentiler aşıldı

Bireysel emeklilikte beklentiler aşıldı

21.11.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

10 ayda 800 bine yakın katılımcının bireysel emekliliğe dahil olduğunu belirten Halk Emeklilik Genel Müdürü Okur, geçtiğimiz yıllarda ise yıllık katılımcı artışının en çok 400 binler olduğunu söyledi

Bireysel emeklilikte beklentiler aşıldı

Sosyal güvenlik sistemini tamamlayıcı olarak kurulan Bireysel Emeklilik Sistemi (BES), bu yıl onuncu yılını doldurdu. Üreten, emek harcayan herkesin emeklilik dönemlerini refah içinde geçirmelerini sağlayacak BES, Türkiye’de 27 Ekim 2003 tarihinde başladı. BES ile ilgili konuşan Halk Hayat ve Emeklilik Genel Müdürü Nurullah Okur, sistemin, onuncu yılında en hızlı büyümeyi yaşadığının altını çizdi.
Nurullah Okur sözlerine şu şekilde devam etti: “Emeklilik Gözetim Merkezi'nin ekim sonu verilerine göre, BES'in katılımcı sayısı 3.9 milyona ulaştı ve ocak - ekim arasındaki dönemde 799 bin 528 kişi sisteme yeni giriş yaptı. Geçtiğimiz yıllarda katılımcı sayısı en çok 400 binleri buluyordu. Böylelikle 2013 yılı için ‘Sisteme 500 bin yeni katılımcı girecek’ beklentisi aşılmış oldu. Ayrıca katkı payı tutarında toplamda 20.8 milyar lirayı aşan bir tutara, toplam fon büyüklüğü ise ekim sonu itibarıyla 25.1 milyar liraya ulaştı. BES’ten emeklilik hakkı kazanan katılımcı sayısı da yaklaşık 7 bin kişi olup, 2020 yılında bu sayının yaklaşık 400 bin kişi olacağı öngörülmektedir.”

Haberin Devamı

‘Yıl sonu hedeflerinin % 90'ı şimdiden gerçekleşti’
Halk Hayat ve Emeklilik’in emeklilik sektöründe iyi bir başlangıç yaptığını söyleyen Nurullah Okur banka kanalı sayesinde iyi bir avantaj yakaladıklarını belirtti: “Halk Bankası gibi çok büyük bir banka kanalı ile avantajlı satışları sürdürebilir kıldık. Henüz 1.5 yıl gibi çok kısa bir sürede, sağlanan müşteri portföyü desteği ile, ciddi büyüme rakamları yakaladık. Hem Halk Bankası personeli hem de Halk Emeklilik satış ekibi temsilcileri emeklilik ürünlerimizi en iyi şekilde tanıttı.”
Çalışmaları sayesinde bu yılki hedeflerini aştıklarını söyleyen Nurullah Okur, “Halk Emeklilik olarak yıl sonu hedefimiz 90 bin yeni katılımcıydı. Ekim sonu itibarıyla 80 bin katılımcı adedi ile hedefimizi yüzde 90 gerçekleştirmiş olduk. Bu da demek oluyor ki, yıl sonu gerçekleşenimiz hedefin çok ilerisinde olacak” dedi.
Aynı başarıyı fon büyüklüğünde de yakaladıklarını belirten Nurullah Okur, sözlerine şu şekilde devam etti: “2012 haziran ayında satışa başlanan sözleşmelerimizin bugünkü fon büyüklüğü 300 milyon lirayı geçti. Fon büyüklüğünde yıl sonu hedefin çok üzerinde bir gerçekleşmeyi kasım ayı itibarıyla sağlamış olduk.”

Haberin Devamı

İtibar riskleri sigorta için yeni potansiyel
Küresel ekonomi hızı ve sosyal medyanın her geçen gün artan etkinliğinin şirketleri itibar yönetimine yatırım yapmaya ittiği kaydedilen ACE European’ın 15 ülkede yayımladığı raporuna göre, risk yöneticilerinin karşılaştığı en önemli sorunların başında, itibara dayalı risklerin kendilerine özgü ve çoğunlukla da manevi koşulları temel alan yapısı geliyor.
Rapora göre, itibar risklerini yönetilmesi gereken stratejik bir alan haline getiren en önemli faktörlerin karmaşık tedarik zinciri yapıları, yeni pazarlara giriş hamleleri ve küresel pazarlarda ortak standartların korunması zorunluluğu olarak öne çıktığı kaydedildi. Rapora göre, risk yöneticilerinin yüzde 80’i itibarı en değerli varlık olarak görüyor.
Öte yandan katılımcılar, itibara ilişkin risklerin de sürekli yükselen bir hızla arttığını, bu artışın en önemli nedeninin de sosyal medya olduğunu düşünüyor.

Haberin Devamı

‘RİSK YÖNETİMİNDE ZAMANLA EFEKTİF SONUÇLAR ALINACAK’
Raporda bir diğer önemli noktanın sektörün itibar risklerinin yönetimi konusundaki rolü olduğu belirtildi. Yöneticilerin çoğunluğuna göre itibar risklerini sigortalamanın zor olduğu kaydedilirken konuyla ilgili rapor yorumlaması ise şu şekilde:
“Katılımcıların yüzde 66’sı itibarla ilgili risklerinin sigorta açısından yeterli şekilde güvence altına alınmadığını düşünüyor. Broker ve sigortacılar açısından bu sürecin önemli bir potansiyel taşıdığı görüşündeler. Kriz yönetimi desteği veren sigortacıların sayısında artış olduğunu ve sektörün zamanla geleneksel risklerin yönetiminde çok daha efektif sonuçlar alıp böylece itibara yönelik zararların en aza indirgenebileceğini düşünüyorlar. Sigorta sektörünün itibar riskleri konusunda üçüncü göz olarak yer alabileceğine inanıyorlar.”
ACE European Başkanı Andrew Kendrick, sigortanın hızla gelişen itibar riski dünyasında her derde deva olabilecek bir çözüm olmadığını söyledi. Buna rağmen müşterilerine ortaklaşa yardım edecek sigortacıların ve brokerların olduğuna inandığını belirten Kendrick, “Müşterilere riskleri yönetmeleri konusunda yardımcı olabilir ve itibar kaybına neden olabilecek ihtimalleri azaltabiliriz” dedi.

Haberin Devamı

Allianz üçüncü çeyrek sonuçlarını açıkladı
2013'ün üçüncü çeyreğinde Allianz Group olumsuz döviz kuru etkilerine rağmen yılın ilk yarısından gelen iyi gelişmesine devam etti. 2013 yılının üçüncü çeyreğinde 25.1 milyar euro gelir elde eden Allianz’ın faaliyet kârı 2.5 milyar euro oldu. Üçüncü çeyrekte hissedarlara ait net kâr yüzde 6.3 artışla 1.4 milyar euro’ya ulaşırken, 2013 faaliyet kârının hedeflenenin bir miktar üstünde olduğu belirtildi.
Allianz SE CEO'su Michael Diekmann, “2013'ün ilk dokuz ayında Allianz Group'un olumlu gelişimi göz önüne alındığında, şu anda tüm yıl için faaliyet kârımızın daha önce belirttiğimiz hedef aralığın üst seviyesi olan 9.7 milyardan biraz yukarıda olmasını bekliyoruz” dedi. Mal ve kaza sigortasındaki brüt primler, yüzde 6.5 oranında azalarak 10.7 milyar euro olarak gerçekleşti.

Haberin Devamı

Ödenemeyen prime Aegon güvencesi
Aegon Türkiye, orta veya uzun vadedeki finansal hedeflere ulaşmak amacıyla satın alınan hayat sigortası poliçelerinin prim ödemelerini sigorta süresinin sonuna kadar güvence altına almak için yeni bir ürün geliştirdi.
‘Ödeme Güvence Sigortası’ adı ile sunulan ürüne Aegon’un birikimli hayat sigortalarında Ödüllü Birikim Hayat Sigortası ve ödenen primleri iade eden ilk hayat sigortası ürünü olan Prim İadeli Hayat sigortalıları sahip olabiliyor.
Aegon Emeklilik ve Hayat Genel Müdürü Uğur Tozşekerli, “Ödeme Güvence Sigortası ile söz konusu riskler gerçekleştiğinde ana poliçenin primleri Aegon Emeklilik ve Hayat tarafından ödeniyor ve fesih, tenzil, iştira gibi durumlar engelleniyor” şeklinde konuştu.

TARSİM tüm Türkiye'de üreticilerle buluşuyor
2013 yılının ilk 10 ayında 300 milyon liraya yakın hasar ödeyen Tarım Sigortaları Havuzu (TARSİM), yıl sonuna kadar Türkiye’yi karış karış gezerek, hasar ödemelerini almış üreticilerle buluşacak.
Malatya’da başlayan Bilgilendirme ve Temsili Hasar Ödeme / Çek Verme Toplantıları; Elazığ, Bingöl, Muş, Giresun, Ordu, Tokat, Amasya, İzmir, Muğla, Fethiye, Finike ve Antalya’da devam etti.
Toplantılar, Tarım Sigortaları Havuzu (TARSİM) Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Ramazan Kadak, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı Tarım Reformu Genel Müdürlüğü Tarım Sigortaları ve Doğal Afetler Daire Başkanı Bekir Engürülü, Tarım Sigortaları Havuzu İşletici Şirketi Genel Müdür Yardımcısı Zeki Karakurt’un yanı sıra; genel müdürlük ve bölge müdürlükleri çalışanları, il-ilçe müdürlükleri ve ziraat odalarından yetkililer, sigorta şirketlerinin acenteleri, üreticiler ve basın mensuplarının katılımlarıyla gerçekleştirildi.

Groupama’dan çalışanlarına gelişim seminerleri
Groupama, çalışanlarına yönelik düzenlediği “Groupama Biz Bize Cuma Söyleşileri” kapsamında, hayatın her alanında pozitif iletişimi esas alıyor. Sigorta sektöründe yenilikçi ve öncü çalışmalarıyla dikkat çeken Groupama, çalışanları için düzenlediği gelişim seminerleriyle fark yaratıyor.
Şirket içerisinde düzenlenen gelişim seminerleri sigorta sektöründe yeni hizmet ve ürünleri sunmak üzere yeni bakış açıları geliştirmeyi, sinerji yaratmayı, ekipleri birbirine yakınlaştırmayı ve farkındalık oluşturmayı amaçlıyor. Groupama, bu kapsamda ilk semineri “Işığını Yansıt” başlığı altında düzenledi. Yaklaşık 60 çalışanın katılımıyla gerçekleşen seminerde, sorunlara karşı pozitif iletişimle daha akılcı çözümler üretilmesi konusunda ipuçlarına yer verildi.
Seminer sonrasında katılımcılar, seminerin motivasyon açısından çok önemli olduğunu, ayrıca aldıkları eğitimlerin sadece iş hayatında değil, özel hayatlarında da kullanabilecekleri çok önemli bilgiler içerdiğini belirtti.

GESİD’den Sigortacı Gazetesi’ne ödül
Genç Sigortacılar Derneği (GESİD) Milli Reasürans Konferans Salonu’nda 20’nci yılını kutlamak amacıyla bir gece düzenledi. Gecede Sigortacı Gazetesi İmtiyaz Sahibi Metin Öztürk, derneğin kuruluşundan itibaren verdiği destekten dolayı GESİD Eş Başkanı Sema Bulutlu’dan teşekkür plaketi aldı.
Sigorta sektöründen birçok üst düzey davetlinin katıldığı gecede, derneğin 20 yılda yaptığı etkinlikler izleyicilerle paylaşıldı. Ardından düzenlenen ödül töreninde, Sigortacı Gazetesi’nin yanı sıra Milli Reasürans, Dora Glass, Doğuş Otomotiv, Oto Analiz, Auto King, Mondial Assistance, Marsh Brokerlik’e de teşekkür plaketi verildi.