Ekonomi‘AVM’lerde sağlıklı kiralamaya uygun 200 Türk markası var’

‘AVM’lerde sağlıklı kiralamaya uygun 200 Türk markası var’

02.11.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

Türkiye’deki AVM’lerde yerli markaların çoğunlukta olduğunu söyleyen Avm Mfi Partners Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Yurdum, “AVM’lerde sağlıklı kiralama yapmaya uygun 200 Türk markası var. Yurtdışında birçok pazarda yerel markalar bu kadar dominant değil” dedi

‘AVM’lerde sağlıklı kiralamaya uygun 200 Türk markası var’

Yaklaşık 200 Türk perakende markasının AVM’lerde sağlıklı kiralama yapmaya uygun olduğunu söyleyen Avm Mfi Partners Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Yurdum, “Türkiye’deki AVM’lerin neredeyse tamamında yerli markalar çoğunlukta. Yurtdışında birçok pazarda yerel markalar bu kadar dominant değil” dedi. Yurdum, “Bu durum, Türk perakendecisinin gücünün de önemli bir göstergesi. Türkiye’de doğmuş birçok markanın yoğun yurtdışı yatırımlarıyla artık ‘uluslararası’ kimlik kazandığının altını çizmek gerekir” diye konuştu.
Türk perakende sektörünün geleceğini son derece umut verici gördüğünü ifade eden Yurdum, “Bunda AVM’lerin ciddi katkısı olduğunu düşünüyorum. Şu anda Türk perakendecisi sadece ülkemiz için değil Avrupa için de ciddi bir önem arz ediyor” dedi.

2006 yılında kuruldu
Sahibi olduğu AVM Partners’ın 2006 yılında kurulduğunu söyleyen Aydın Yurdum, AVM yönetimi ve kiralaması alanında faaliyet gösterdiklerini belirtti. 2008 yılında Almanya’nın sektöründe öncü şirketlerinden Mfi AG ile birliktelik yaptıklarını hatırlatan Yurdum, “Halihazırda proje geliştirme, proje yönetimi, kiralama alışveriş merkezi, ofis rezidans yönetimi, finansman idaresi ve raporlamaları, alışveriş merkezleri hukuki danışmanlığı konularında sektörün lider şirketlerinden biri olarak hizmet veriyoruz” dedi.
Şu ana kadar 40’ın üzerinde projeye kiralama, fonksiyonel proje danışmanlığı, optimizasyon, proje geliştirme alanlarında hizmet verdiklerini kaydeden Yurdum, “11 projenin yönetimini ve 20’ye yakın projenin kiralamasına devam ediyoruz. Önümüzdeki dönem hizmet verdiğimiz proje sayısı 60 civarında olacak. Üç sene içerisinde 20 proje yönetmeyi hedefliyoruz” diye konuştu.
Yurdum, önümüzdeki dönem üzerinde çalıştıkları yeni projelerle ilgili olarak da şu bilgileri verdi: “İnşaat ve kiralaması devam eden Konya Kent Plaza, Ankara Next Level, Ankara Taurus, Antalya Markantalya, Antakya Palladium, Ümraniye CanPark, Bodrum Avenue projelerimiz 2013 yılı içinde açılacak. Sultanbeyli AVM ve Bakü Ahmetli projemiz 2014, Seyrantepe projemiz ise 2015’te hizmete girecek.”

Haberin Devamı

‘Doğru kira tespiti önem taşıyor’

AVM yönetiminin önemli know-how gerektiren bir iş olduğunu kaydeden Aydın Yurdum, “Öncelikle bulunduğu bölgeye hitap eden ve rekabete cevap verebilen bir mağaza karması şart. Yatırımcısına ve perakendecisine kazan-kazan prensibi temelinde ticari olarak keyif veren dengeyi tutturabilmek çok önemli” dedi.
Bunların yanı sıra ziyaretçilerde alışveriş merkezinden ziyade bir yaşam merkezi ve buluşma noktası algısı yarılmasının önemine dikkat çeken Yurdum, şöyle devam etti:
“Doğru kiranın tespiti, gelirin sürdürülebilirliği açısından önemli. Kendini güncelleme kabiliyeti de rekabete cevap verebilmek için gerekli. Yeni konseptlere ve perakendecilere açık ve hazır olmalısınız. Konum, ticari anlamda doğru fizibilite, günü ve perakende gereklerini yakalamış mimari, farklılaşmış ama fonksiyonel konsept, profosyonel yönetim AVM’ler için olmazsa olmazlardan.”

Haberin Devamı

ERSA, açık ofis mobilya sistemi ‘SO’yu Köln’de tanıttı

ERSA, İtalyan Tasarımcı ve İçmimar Claudio Bellini’nin tasarladığı modüler açık ofis mobilya sistemi ‘SO’yu, 23-27 Ekim tarihlerinde Almanya’nın Köln kentinde “Geleceğin Esnek ve Dinamik Ofis Ortamları” temasıyla düzenlenen Orgatec Ofis Mobilyaları Fuarı’nda tanıttı.
Fuara 35 ülkeden 622 firma ve 50 bin ziyaretçi katılırken, ERSA’nın tasarımı Bellini’ye ait olan standı ilgi odağı oldu. Euro bölgesinde yaşanan ekonomik durgunluk, Batı Avrupalı üreticilerin fuara olan katılımını olumsuz yönde etkilerken, aralarında Türk üreticilerin de yer aldığı Doğu Avrupa ve Ortadoğu menşeli firmaların sayısında önceki yıllara oranla artış gözlemlendi.
Claudio Bellini’nin tasarladığı modüler açık ofis mobilya sistemi ‘SO’ çalışanların uzun mesai saatlerinde kendisini rahat ve mutlu hissedeceği bir yaşam alanı sunuyor. Klasör ve evrak dolabı gibi günümüzde pek kullanılmayan üniteler hariç tutularak, çağdaş çalışma ortamının gereksinimleri doğrultusunda üretilen SO, sadeliği, kullanım esnekliği ve kişişelleştirmeye uygun yapısıyla dikkat çekiyor.

SAAT

Haberin Devamı

‘AVM’lerde sağlıklı kiralamaya uygun 200 Türk markası var’

Zamanın başladığı yer
İsviçreli saat devi Raymond Weil’in torunları Elie ve Pierre Bernheim, lüksü ulaşılabilir kılmak için yeni saat markası ‘88 Rue Du Rhone’u üretti. 88 Rue Du Rhone marka saatler, Türkiye’ye Günsal Saat tarafından getiriliyor.

‘AVM’lerde sağlıklı kiralamaya uygun 200 Türk markası var’

İnce kordon, farklı renkler
Kadınların inceliğini ve zarifliği simgeleyen çiçekler şimdi Balezza’nın vintage koleksiyonunda hayat buluyor. İnce kordonu, farklı renk seçeneklerine sahip olan Balezza saatlerin, dikdörtgen formu ve taşlarla işlenmiş kasası bulunuyor.

‘AVM’lerde sağlıklı kiralamaya uygun 200 Türk markası var’

Atık pilleri topluyor
Nacar, atık pillerin toplanarak ekonomiye yeniden kazandırılabilmesi için çalışıyor. Marka, Türkiye’de var olan tüm bayileri ve Konyalı Saat Mağazaları aracılığı ile hem saat hem de diğer atık pilleri, doğaya ulaşmadan geri dönüşüme kazandıracak.

‘AVM’lerde sağlıklı kiralamaya uygun 200 Türk markası var’

Avrupa’da yılın saati
Grand Seiko Hi-Beat 36000 modeli, İngiltere, Hollanda ve İskandinavya’da yayın yapan 00/24 Watch World dergisi tarafından düzenlenen yarışmada ‘Avrupa’da Yılın Saati’ ödülüne layık görüldü. Yarışma birincileri 7 binin üzerinde dergi ve site takipçilerinin oylarıyla belirlendi.

Haberin Devamı

‘AVM’lerde sağlıklı kiralamaya uygun 200 Türk markası var’

Unisex kullanıma uygun
Jack Pierre, yepyeni koleksiyonunu saat tutkunlarının beğenisine sunuyor. Geniş kasaya sahip ve farklı renklerle zenginleştirilmiş saatler unisex kullanıma uygun. Siyah, altın ve gümüş Jack Pierre’in yeni koleksiyonunda yer alan renkler arasında.

‘Halıda antibakteri ve sigorta dönemi başlattık’

Tüm halılarını bir yıl süreyle kullanıcı hatalarına karşı sigortaladıklarını söyleyen Royal Halı ve Pierre Cardin Halı Yurt İçi Satış Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Aydoğan Yıldır, şu ana kadar 25 bin kişinin halısını sigortalattığını belirtti.
Yıldır, “Dünyada bir ilk gerçekleştirdik ve halılarımızı garanti kapsamı dışında kalan tüm kullanıcı hatalarına bir yıl süreyle sigortaladık. Halıda kullanıcı hatasıyla oluşan deformasyonları sigortamız kapsına alıyor ve sorgusuz sualsiz yenisiyle değiştiriyoruz” dedi.
Sigorta kapsamına tüketici hatalarından kaynaklanan çıkmayan lekelerin alındığını ifade eden Yıldır, “Üretim kapsamlı hatalar hariç, tüketici kaynaklı hatalar sigortalı. Zaten üretim kaynaklı hatalar da bizim zaten garantimizde” dedi.

Antibakteriyel halı
Ayrıca antibakteriyel halı da ürettiklerini ifade eden Aydoğan Yıldır, “Sağlık Bakanlığı tarafından verilen ‘biyosidal’ sertifikalı antimikrobiyal halılarımız, sektörde bir ilk ve hala tek. 30 yıkama sonrasında bile yüzde 99 oranında antibakteriyel olan halılarımız Ar-Ge’ye ne kadar önem verdiğimizin bir göstergesi” dedi. Yıldır, tüketicinin halı değiştirme sürecinin 4.5 yıla indiğini de kaydetti.

30 ülkeye ihracat
Royal Halı olarak yıllık 6. 5 milyon metrekare üretim kapasitesi sahip olduklarını söyleyen Yıldır, 2011’de 215 milyon TL ciroya ulaştıklarını kaydetti.
30’a yakın ülkeye ihracat yaptıklarını anlatan Yıldır, şu bilgileri verdi:
“Avrupa pazarında yeniden yapılanmaya gidiyoruz ve mağazalaşmak istiyoruz. Herkes Çin’den, Hindistan’dan mal alırken biz Çin’e ihracat yapıyoruz. Kanada, Avustralya pazarlarına girdik. Ortadoğu’da güçlüyüz. Ürünlerimiz yurtdışında 100’e yakın mağazada satılıyor.”
Showroom’larla büyümek istediklerini belirten Yıldır, “Şu anda 200’e yakın showroom var. Bu sayıyı yıl sonuna kadar 250’ye çıkarmak istiyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı

Ebru sanatını halıyla buluşturdu
Türk el sanatlarından Ebru sanatını inovasyon çalışması sayesinde halıya uyarladıklarını belirten Aydoğan Yıldır, “Sanatı halıya taşıdık. Osmanlı’dan günümüze gelen Ebru sanatını halıya dokuyoruz. El emeği ile gerçekleştirilen Ebru Halı parmak izi ile şekillendiriyor. Günde 10-15 adet ebru halı üretiyoruz” dedi.

Liman Bandırma AVM 1 yılda 4.5 milyon ziyaretçi ağırladı
Ayhanlar Holding tarafından 40 milyon dolar yatırımla hayata geçirilen Liman Bandırma AVM, bir yılda 4.5 milyon ziyaretçiyi ağırladı. Liman Bandırma AVM Müdürü Engin Çeler, “İşletme kalitesini artırmak ve ziyaretçilerimizin beklentilerini en üst düzeyde karşılayabilmek amacıyla, 1 yıldır çok ciddi çalışmalar yürüttük. Emeklerimizin karşılığını aldığımızı düşündüğümüz bir ziyaretçi oranına eriştik. 4.5 milyonluk ziyaretçi sayımızla haklı bir gurur yaşıyoruz” diye konuştu.

Hijyen sertifikalı yatak üretti
BRN Yatak, yalnızca gıda üretim tesislerinde bulunan “13408 Endüstriyel Ürünlerde Hijyen Sertifikası”nı aldı. Bu sistem sayesinde şimdi BRN Yatak’ın Kayseri’de bulunan 24 bin metrekarelik kapalı alandaki fabrikasında bütün çalışanlar hijyen ve sanitasyon kontrollerinden geçiriliyor. Üretim hatlarında çalışanların hijyen şartlarına uygun iş elbiseleri ile çalışmaları sağlanıyor. Personelin giyinme ve soyunma ortamlarında kullanılan banyo ve tuvaletlerden üretim hatlarına kontrollü geçişler sağlanıyor.

Doğa Tat Carrefour’dan 25 farklı ürün
CarrefourSA, taze gıda markası ‘Doğa Tat Carrefour’ projesiyle müşterilerine Türkiye’nin en iyi üretim bölgelerinden gelen, çevre dostu ve kontrollü tarım metotları ile üretilen 25 farklı ürün sunuyor. 2003’ten beri süregelen Doğa Tat Carrefour projesi kapsamında gerçekleştirilen yeni işbirlikleri ve üretilen yeni ürünler, CarrefourSA Kurumsal İlişkiler ve Hukuk Direktörü Merter Özay’ın katılımıyla tanıtıldı.
Törenin ardından davetliler, Özgür Şef’in Doğa Tat Carrefour ürünleri ile pişirdiği yemekleri tatma fırsatı buldu.

Sağlıklı, sürdürülebilir ve sürekli büyüme hedefi
Tiffany, 2012 yılının başında Ziyal Grup tarafından devralınmasının ardından ‘Sağlıklı-sürdürülebilir-sürekli’ büyüme hedefiyle yeniden organize edilerek yapılandırılmaya başlamıştı.bTiffany, logosundan mağaza konseptine kadar yenilenen imajıyla Marmara Park AVM’de açtığı mağazayla marka için başlayan yeni dönemi de tanıtmış oldu. Tiffany’nin yeni koleksiyonu ise rock chic, refined western, army surplus temalarına sahip.

e-perakende

Yılbaşı hediyeleri tek bir kutuda

Giftibox, 2011 yılında Türkiye’de, parfüm, mücevher veya çiçek gibi geleneksel hediyelere alternatif olarak, hediye deneyim kutusu konseptini uygulamaya başlayan bir site.
Üzerinde hiçbir fiyat ibaresi bulunmayan bu özgün konsept, Kişisel Bakım, Lezzet, Macera ve Eğlence gibi temalar arasından seçim yapma şansını sunuyor.
Yaş günü, yeni yıl gibi kutlamaların yanı sıra motivasyon ve sadakat gibi kurumsal çözümler de sunan Giftibox, farklı temalara ait ve çok seçenekli yeni nesil hediye deneyim kutuları geliştirdi.
2000’li yılların başından beri tüm dünyada hızla büyüyen hediye deneyim kutuları, günümüzde en çok tercih edilen hediyeler arasında yer alıyor.

Çocuklar için online butİk
“Çocuklarınızın hayal gücünü mutlulukla renklendirin”Ö mottosuyla yola çıkan Renklizebra.com, çocukların masalsı dünyasına yepyeni renkler katmayı hedefliyor. Renklizebra.com’da, çocuklar için yaratıcı ve kendine özgü tasarımlı yatak örtüleri, nevresim takımları, büyüleyici yastıklar, oda aksesuarları, sade ve şık battaniyeler, özel tasarım çantalar ve kıyafetler yer alıyor.
Room Seven, Oilily ve Taftan ürünlerinin Türkiye’deki temsilcisi olan Renklizebra.com, dünya ile aynı anda ve aynı fiyata bu markaların yeni sezon koleksiyonlarını satışa sunuyor.
Bu renkli online butikte çocuklar için her sezon limitli sayıda özel tasarım koleksiyon ürünleri yer alıyor. İlerleyen dönemlerde Renklizebra.com, ürünlerini satışa sunduğu markaların sayısını artırmayı hedefliyor.

Yazarlar