EkonomiAile şirketlerine ihracat önerisi

Aile şirketlerine ihracat önerisi

24.06.2019 - 07:50 | Son Güncellenme:

Aile İşletmeleri Derneği (TAİDER) İstanbul temsilciliği tarafından düzenlenen aileler buluşması ‘Kayseri’den Stuttgart’a Üç Nesil Girişimcilik’ konu başlığıyla, aile şirketi sahipleri ve gelecek nesil üyelerinin katılımıyla önceki gün gerçekleşti.

Aile şirketlerine ihracat önerisi

Bayraktarlar Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili Ahmet Bayraktar, son ekonomik gelişmelerin de ele alındığı toplantıda teknoloji ve Ar-Ge’ye yatırımın önemine değinerek, “Babamızın sürekli öğütlediği gibi, müşterilerimizi iyi dinliyor, onları anlıyor, onlardan çok şey öğreniyoruz” dedi. Sait Halim Paşa yalısında düzenlenen toplantıda TAİDER Yönetim Kurulu Başkanı Candan Çilingiroğlu, şunları söyledi:

Haberin Devamı

İhracatla nefes aldık

“Samimiyet ve paylaşım odaklı bu toplantıları ‘Aileler İçin, Aileler Tarafından’ mottosuyla düzenliyoruz. Amacımız aile şirketleri olarak deneyimlerimizi paylaşırken, başarıların ve başarısızlıkların arkasında yatan nedenleri de en iyi şekilde kavramak. Her aile şirketi esasında hayatın içinden çok önemli hikâyelere sahip. Bu hikâyeler hepimiz için ders niteliğinde ayrıntılar ve bilgiler içeriyor. İnanıyorum ki bu deneyim paylaşımları Türkiye’deki aile şirketleri için yol gösterici nitelikte olmaya devam edecek.”

Toplantının konuğu olan Ahmet Bayraktar, 5 nesildir otomotiv işiyle uğraşan bir aileden geldiğini belirterek, “24 Ocak kararları açıklandığında sektörümüzde müthiş bir talep düşüşü yaşanmıştı. O dönemde yönümüzü ihracata çevirdik ve ihracat bize nefes aldırdı. Bu hamleyi yapmasaydık belki de o noktada kalırdık” dedi.

Haberin Devamı

Aile şirketlerine ihracat önerisi

Teknolojiye ve Ar-Ge’ye yatırımın önemine de değinen Bayraktar, şunları söyledi:

“İhracat bize öğretici oldu. 1985 yılında plastik enjeksiyon yatırımını yaparak stop lambası alanında yatırımlarımızı artırdık ve Japonya’daki üreticilerle yaptığımız lisans anlaşmalarıyla işimizi genişlettik. Doğru zamanda yapmış olduğumuz bu girişim bizi başarıya ulaştırdı.

Sektörü iyi takip ederek kendimizi daha da geliştirmemiz gerektiğini anladık. Bilgisayar destekli yazılımlarla kendi ürünlerimizi geliştirme çalışmalarına başladık ve 1994’te Ar-Ge merkezimizi kurduk. 2004 yılında 10 yıllık bir stratejik yol haritası çizerek kendimizi küresel bir üretici olmaya hazırlamaya başladık. Babamızın sürekli öğütlediği gibi, müşterilerimizi iyi dinliyor, onları anlıyor, onlardan çok şey öğreniyoruz. Bu yönde de ilerliyoruz.”