18.09.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:
Levent Köprülü / Otokolik
Halen i10 ve i20 modelleriyle kapasitesini limitlerde kullanan, hem ihracat hem de üretimde kendi rekorlarını kırmaya devam eden Hyundai Assan, şimdiden 2020 yılı ve sonrasına ilişkin planlarını yapmaya başladı. Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, bir yandan kapasite artışını, diğer yandan da üretilecek yeni modelleri netleştirmeye çalıştıklarını söyledi.
Şu an tam kapasiteyle çalıştıklarını, ancak bunu yakın zamanda artırmak amacıyla çalışmalara başladıklarını belirten Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Kibar, söz konusu artışı sağlamak için ara otomasyon ve yatırımlar yapacaklarını söyledi. Mevcut kapasitelerini artıracaklarını belirten Kibar, “Bu artışla ilgili rakamların rötuşları yapılıyor. Mevcut kapasitemiz 245 bin. Bu rakamı biraz daha yukarı çekeceğiz. Tam 300 bin olmayabilir ama maksimizasyonu yapmaya çalışıyorlar. Bu rakam da herhalde yıl sonunda belli olur” diye konuştu.
‘Görüşmeler sürüyor’
Kapasite artışının yanı sıra yeni modellerle ilgili çalışmaların da devam ettiğini ifade eden Kibar, “2020 yılından sonrası için, katma değer yaratacak 3 model üzerinde çalışıyoruz. i10 ve i20’nin yeni nesli, bir SUV’un yanı sıra bir de sedan modeli değerlendiriyoruz. Bunların olma ihtimali yüksek” dedi. Kibar, yatırımlar konusunda istişarelerin sürdüğünü vurgulayarak, bazı kararların alınmasında hükümetin destek ve katkısına ihtiyaç duyabileceklerini dile getirdi.
Daha dengeli bir ürün portföyüne gitmeyi arzu ettiklerini anlatan Ali Kibar, üretecekleri yeni modellerle ilgili çalışmalarda Kore’nin kararlarını beklediklerine dikkati çekti. Hyundai’nin 2020 yılında dünya genelinde 15 değişik ürün lanse edeceğini belirten Kibar, i10 ve i20 modellerinin 2020’ye kadar yenileneceğini ifade etti. Kibar, SUV modelinin pahalı bir ürün olmasından dolayı daha ekonomik, rekabetçiliği ve pazarda etkinliği olan modellere yönelik de çalışmalar yürütüldüğünü kaydederken, Frankfurt’ta tanıtılan Kona’nın, Avrupa’ya Kore’den geleceğini, dolayısıyla kendilerinin Kona’yı değil benzer bir ürünü üretebileceklerini söyledi. Kibar, bir sedan modelin de gündemde olabileceğini kaydetti.
İzmit’teki tesisin, aynı anda 4 farklı modeli üretebilecek kabiliyete olduğunu da söyleyen Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Kibar, “Hat üzerindeki donanımımız aynı anda 4 değişik aracı üretebilir. Bizde bu altyapı mevcut. 4 ayrı modeli aynı anda sıralı olarak üretebiliriz. Dolayısıyla üretim bantlarımızda sorun yok, 4 ürün de koyduğumuz zaman hattan çıkar” ifadelerini kullandı.
‘Yerli otoya destek olabiliriz’
Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, yerli otomobile ilişkin de değerlendirmelerde bulundu. Bu konuda belli bir yön alındığını belirten Kibar, kendilerinin de işi alan firmanın talebi olması halinde donanım, koltuk, iş ve tasarımla ilgili konularda destek olabileceklerini söyledi. Yerli otomobilde sürecin, ilgili bakanlığın yanı sıra Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu nezdinde yürütüldüğüne işaret eden Kibar, “Kararların ne doğrultuda olduğunu, onların yönlendirmesi daha doğru olur. Bizlerle de istişare edildi. Biz yerli otomobil projesiyle ilgili üzerimize ne görev düşerse her zaman yardımcı oluruz. Tüketicilerin yerli üretilen araçları tercih etmesi, sektöre ileriye yönelik kararlarda olumlu katkılarda bulunacaktır” ifadelerini kullandı.
Orta sınıf Jeep Compass satışta
Efsanevi Jeep markasının kompakt sınıfta yer alan modeli Compass’ın yeni nesli, ülkemizde satışa sunuldu. İlk etapta 1.4 lt turbo benzinli motor seçeneğiyle getirilen Compass’ın, ileriki günlerde dizel seçenekleri de showroomlarda yerini alacak. Compass’ın 4x4 çekiş sistemli ve 9 ileri otomatik vitesli versiyonu, lansmana özel 189 bin TL’den başlayan fiyatlarla satışa çıktı.
Modelin daha yollara çıkmadan büyük ilgi gördüğünü ve talep aldığını dile getiren Jeep Marka Direktörü Sinan Saip Bel, ilk etapta, 150 adet Compass getirdiklerini, bu modelin Renegade’in ardından markanın en popüler modeli olmasını beklediklerini kaydetti. Geçen yıl 2 bin 183 adetlik satış yaptıklarını, bu yılı ise 2 bin 800 adetle kapamayı öngördüklerini belirten Sinan Saip Bel, “İlk etapta 1.4 benzinli motorla satışa sunduk. Ardından 1.6 dizel gelecek. 2.0 lt dizel motorlu Trailhawk versiyonunu ise isteğe bağlı olarak getireceğiz” diye konuştu.
Teknolojisi yüksek
Adeta küçültülmüş bir Grand Cherokee gibi duran yeni nesil Jeep Compass, bir önceki nesline göre daha dinamik bir tasarıma sahip. İsteğe bağlı satın alınabilen parlak siyah tavan ise, araca özgün bir görünüm katıyor.
İç mekanda da sade ancak kullanışlı olan yeni Compass, orta konsolunda donanım seviyesine göre değişkenlik gösteren farklı unsurları barındırıyor. Nitekim Longitude donanım seviyesinde 5 inç, Limited’te ise 7 veya 8.4 inç’lik Car Play & Android özellikli dokunmatik ekran bulunuyor Gösterge panelinin ortasında da donanım seviyesine bağlı olarak 3.5 veya 7 inç’lik iki farklı LED bilgi ekranı bulunuyor.
1.4 lt (170 HP) ve 2.0 lt (170 HP) Limited versiyonda sunulan “Jeep Selec-Terrain” 4x4 sürüş sistemi, sürücüye “Normal”, “Kar”, “Kum” ve “Çamur”da farklı sürüş modları sunuyor. 9 ileri otomatik şanzıman ise, tüm 4x4 Compass versiyonlarda standart. 4x2’deyse 6 ileri manuel şanzıman var. Compass’ta “4x2” seçeneği, 1.6 lt (120 HP) dizel motor ve manuel şanzıman ile sunulmakta.
Compass’ta “Önden Çarpma Uyarı” sistemi, “Lane Sense” şerit değiştirme ikazı, “Kör Nokta Uyarı” sistemi ve “Arka Yol Algılama” sisteminin yanı sıra Adaptif Cruise Control gibi teknolojik donanımları da bulmak mümkün.
Skoda ‘elektrikliler dünyası’na giriyor
Skoda, 2019’dan itibaren üretmeye başlayacağı elektrikli otomobiller için ilk ipucunu Frankfurt’ta verdi. Önce Superb hibrit modelini satışa sunacak olan Skoda, ardından 2020’de, tamamen elektrikli modelini yollara çıkaracak. Frankfurt’ta sergilenen SUV/coupe tarzındaki “Vision E” konsepti, Skoda’nın elektrikli modeli hakkında bir fikir veriyor.
Otonom teknolojilerine ve şık bir tasarıma sahip olan Vision E konsepti, 500 km’ye kadar menzil sunuyor. Maksimum hızı 180 km/s olan Vision E, iki elektrikli motoruyla birlikte 4x4 sürüşe sahip. Önde ve arkada yer alan elektrikli motorlar, daha yüksek denge sağlıyor. Sistemin toplam gücü ise 306 HP. Vision E konsepti, aynı zamanda Skoda’nın büyüme stratejisinde de kilit rol oynayacak.
48 saatte tamamı satıldı
Toyota’nın 2018’de üretimine başlayacağı ve Yaris’in performans odaklı versiyonu olacak “Yaris GRMN”, eşine zor rastlanacak bir satış başarısına imza attı. Henüz seri üretime başlamadan, internet üzerinden satışa sunulan modelin ön satışları 48 saat içinde tamamlandı.
Yaris GRMN, Toyota’nın Dünya Ralli Şampiyonası’nda yarışan Yaris WRC’den ilham alınarak geliştirilen ve 2018 yılının başında yalnızca 400 adet üretilmesi planlanan bir otomobil. Geliştirme çalışmaları, 2015’ten bu yana efsanevi Nürburgring Pisti’nde gerçekleştirilen araç, standart modelden 24 mm daha alçak. Yaris GRMN, 212 HP güç ve 250 Nm tork üreten 1.8 lt’lik motor kullanıyor. 6 ileri manuel şanzımanla donatılan Yaris GRMN, 0-100 km/s hızlanmasını sadece 6.3 saniyede gerçekleştiriyor. 230 km/s’lik maksimum hızı ise elektronik olarak sınırlandırılmış.
Sadece 799 adet üretilecek
Seat’ın tarihindeki en güçlü yol otomobili olan ve sadece 799 adet üretilecek “Leon Cupra R”, Frankfurt’ta tanıtıldı. Önden çekişli Cupra R, 6 ileri manuel (310 PS) ve 6 ileri DSG (300 PS) şanzıman seçenekleriyle sunulacak. Yeni Leon Cupra R’ın, ön ve arka spoyler parçalarında, yan eteklerinde ve arka difüzöründe karbon fiber detaylar hakim. Ön ve arka kanatlarda, yan eteklerde ve arka difüzörde yer alan karbon fiber detaylar, bakır rengi yan aynalar ve jantlar gibi ayrıntılar dikkat çekerken, çamurluklar ve ön kısım da çok daha güçlü bir tasarıma kavuşmuş.
‘Geleceğimiz Ar-Ge’de’
Ar-Ge Yasası’ndaki son değişikliklerin en çok otomotiv sektörünü etkileyeceğini söyleyen TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Alper Kanca, “İhracatta yıllardır rekor kırıyoruz, ama geleceğimiz Ar-Ge’de. Ar-Ge daha fazla gelir, istihdam ve ihracat demek” dedi.
Ar-Ge Yasası’ndaki son değişiklikler ve teşviklerin tartışıldığı toplantıda konuşan Kanca, bu merkezlerde çalıştırılan tam zamanlı eşdeğer personel sayısının 15’e, indirilmesinin sanayi şirketlerini Ar-Ge merkezi kurmaya teşvik edeceğini belirtti. Kanca “Özellikle orta ölçekli sanayi kuruluşlarındaki Ar-Ge merkezi sayısında önemli oranda artış sağlayacağını düşünüyoruz” ifadelerini kullandı.