09.04.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Reklamcılar Derneği (RD), Reklamverenler Derneği (RVD), İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB TR), Açıkhava Reklamcıları Vakfı (ARVAK), Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği (URYAD) ve Mobil Mecralar Araştırma Pazarlama ve Reklamcılık Derneği (MMA) adına bağımsız danışmanlık şirketi Deloitte tarafından hazırlanar rapora göre, 2020 yılında reklam yatırımlarını en çok artıran sektörler perakende, sağlık-medikal ve temizlik (ev temizlik ürünleri) oldu.
Türkiye’de pandemi döneminde evde geçirilen zamanın artması ile toplam televizyon izleme süreleri 2020’nin 2. çeyreğinde ciddi yükseliş gösterdi. Bu etki azalsa da yılın son çeyreğinde yeniden kapanmaların etkisiyle tekrar hissedilir seviyelere çıktı.
Özellikle geçtiğimiz yılın mart-mayıs döneminde haber kanalların izlenmesi daha hızlı artarken, bu kanallarda canlı yayınlarda reklam yatırımları önem kazandı. Bu dönemde birçok reklamveren, günün şartlarını adresleyen çoğunlukla da sosyal mesajlar içeren reklamlar ile yayınlara devam etti. Yıl genelinde televizyon reklamları pazarı yüzde 23 büyüdü.
Dijital mecralarda da 2019 ile karşılaştırıldığında 2020’de yüzde 39 büyüme oldu ve toplam 7.5 milyar liralık yatırım gerçekleştirildi.
Dünyada küçüldü
Öte yandan, raporda, dünyada medya yatırımlarının geçen yıl yüzde 7.4 küçülme ile 573 milyar dolara indiği tahmin edildi.