Ekonomi100 milyon dolarlık gece...

100 milyon dolarlık gece...

14.09.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Yılmaz Yılmaz, dün gece Nişantaşı, Bağdat Caddesi ve İstinyepark’ta düzenlenen Fashion Night Out 2012'nin ciro beklentisinin 100 milyon dolar olduğunu söyledi...

100 milyon dolarlık gece...

Moda ve perakende sektörünü canlandırmak amacıyla, Vogue dergisi tarafından ilk kez 10 Eylül 2009 tarihinde 13 Vogue ülkesinin katılımıyla düzenlenen bu uluslararası etkinlik, dünya çapında yaşanan ekonomik daralmanın olumsuz etkisini kırabilmek için gerçekleştirildi. Son üç yıldır New York, Paris, Londra ve Milano’nun da aralarında bulunduğu büyük metropollerde, mağazaların bir gece için saat 24.00’e kadar açık kaldığı alışveriş şenliği, tasarımcıların, ünlülerin, modellerin, editörlerin, medya yöneticilerinin ve sektör öncülerinin katılımıyla gerçekleştiriliyor.
Bu yıl 4. Kez, Vogue dergisinin yayınlandığı 19 Vogue ülkesinde gerçekleşti.

İlk kez 2010 yılında düzenlendi
İstanbul’da ilk kez 2010 yılında gerçekleştirilen Vogue Fashion’s Night Out (VFNO), düzenlendiği ilk sene markaların satışlarına bir önceki güne oranla yüzde 530’lara varan artış sağlamıştı.
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Yılmaz Yılmaz, yaptığı açıklamada VFNO’nun 2012 beklentileri için şunları söyledi: "VFNO İstanbul’un marka değerini artırıyor. 2010 yılında 50 milyon dolar ciro, 2011’de ise beklentilerimizin çok daha üstünde 75 milyon dolarlık rekor bir ciro gerçekleşti. Bu yılki beklentimiz ise 100 milyon dolarlık ciroya yakın”.

Moda merkezi algısı
Her geçen sene daha iyi sonuçlar elde edilmesinden büyük memnuniyet duyduklarını belirten Tescilli Markalar Derneği (TMD) Başkanı Füsun Çevikel Kuran ise, “VFNO sadece perakendecileri değil, dolaylı olarak birçok sektörü olumlu etkiliyor. Ayrıca İstanbul’un moda merkezi olarak algılanmasını sağlayan bir organizasyon oluyor” dedi.
Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Başkanı Mehmet Nane ise sadece moda perakendesine yönelik değil gıda, elektronik, yapı market gibi her alandaki üyelerini bu etkinliğe katılmaya teşvik ettiklerini söyledi.

Haberin Devamı

19 ülke katıldı
* Fashion’s Night Out, Birleşmiş Markalar Derneği, Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği, Tescilli Markalar Derneği ile İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Şişli Belediyesi ve Kadıköy Belediyesi’nin işbirliği ile düzenlendi.
* Etkinliğe 2010’da 700 bin, 2011’de 1 milyon kişi katıldı.
* Vogue Fashion’s Night Out 2012’ye katılan ülkeler arasında ABD, Almanya, Avustralya, Brezilya, Çin, Fransa, Hindistan, Hollanda, İngiltere, İspanya, İtalya, Japonya, Kore, Meksika, Portekiz, Rusya, Tayvan, Türkiye ve Yunanistan var.
* Gecede FNO için Arzu Kaprol tarafından tasarlanan alışveriş çantası ve t-shirt’lerin satışı yapıldı. Bu satışlardan elde edilecek gelir Tohum ve Otizm Vakfı’na bağışlanacak.
* Yapı Kredi Worldcard sahipleri İstinyePark’ta kurulan 200 metrekarelik dev stüdyoda ünlü fotoğrafçı Mehmet Turgut tarafından gerçekleştirilen kişiye özel moda çekimine katılma fırsatı buldu.
* Nişantaşı, Bağdat Caddesi ve İstinyepark’ta yaşanan alışveriş heyecanına tüm gece boyunca Virgin Radio müzikleriyle eşlik etti. İstinyepark Markalar Caddesi’nde özel bir parti düzenlendi.

Haberin Devamı

Hangi marka ne avantaj sağladı?
LOUIS VUITTON: Nişantaşı, İstinyePark ve Suadiye’deki mağazalarında New York’taki Whitney Museum’da sergilenen ünlü Japon sanatçı Yayoi Kusama’nın eserlerini vitrinlerinde sergiledi.
BURBERRY: Burberry mağazalarından alışveriş yapan herkese orijinal şişesinde 5 mililitre Burberry Body hediye edildi.
VICTORIA’S SECRET: Belirli tutarda alışverişe, Victoria’s Secret çanta hediye edildi.
BEYMEN: Tüm Beymen ve Beymen Club’larda FNO’ya özel ikramlar sunuldu.
DIVARESE: Tasarımcı Ahmet Baytar tarafından FNO’ya özel olarak bilek tasarlandı.
LAURA ASHLEY: İlkbahar/Yaz sezonu ürünlerinde % 50+ % 25’e varan indirim uygulandı.
SWAROVSKI: Bağdat Caddesi butiğinde geceye özel % 20 indirim uygulandı ve FNO için tasarlanan 'Kingdom Of Jewels' alışveriş çantası hediye edildi.
BETA: Yeni sezon ürünlerinden yapılan 250 TL alışverişe 50 TL indirim yapıldı.
TWIGY: Nişantaşı ve City’s mağazalarında yeni sezon ürünlerinde % 40 indirim yapıldı.
CALVIN KLEIN: Geceye özel % 25’e varan indirim ve defile yapıldı.
LACOSTE: İstinyePark, Nişantaşı City’s ve Bağdat Caddesi mağazalarında % 20 indirim uygulandı.
TEKNOSA: Teknoloji severlere sürpriz indirimler sunuldu.

Haberin Devamı

FASHION’S NIGHT OUT

Lüks gece
Demsa Group Luxury, monobrand ve Brandroom’larda özel müzik ve ikram eşliğinde misafirlerini ağırladı. Demsa Group Luxury, en yüksek tutarda alışveriş yapanlara, Triwa’nın çok özel saatinin yanı sıra World Travel Trip ve Setur İşbirliğinde cruise seyahatinden Pera Palas Hotel’de akşam yemeğine çeşitli hediyeler sundu.

Çantalı alışveriş
36-50 beden aralığında geniş bir yelpazede ürün sunun Gusto, alışveriş ve eğlenceyi buluşturan gece için ürünlerinde yüzde 25 indirim uyguladı. Ayrıca Gusto'dan yapılan tüm alışverişler geceye özel tasarlanan kırmızı bez çantalarla sunuldu.

Özel indirim
Fashion's Night Out'a, İstinye Park mağazası ile katılan Abdullah Kiğılı, dün geceki organizasyona özel yüzde 20 + yüzde 10 indirim kampanyası düzenledi. Kiğılı müşterileri İstinye Park'ta geç saatlere kadar alışveriş yapma imkanı buldu.

Haberin Devamı

Podyum hazırladı
adidas Originals, tüm yaya geçitlerini podyuma çevirdi. Müşteriler markanın mağaza girişlerine kurulan 'all Originals represent' alanından geçerken fotoğrafçılara poz verdiler. Çekilen bu fotoğraflar özel çerçeveyle yine müşterilere sunuldu.

Fotoğraf etkinliği
ELLE, Fashion’s Night Out için ilgi çekici bir konsept hazırladı. City’s mağazasına gelenler, ELLE’in yeni sezon ürünlerinde FNO’ya özel yüzde 40 indirim avantajından yararlandı. ELLE City’s mağazasını ziyaret edenler “Wanna be a Rock Star” fotoğraf etkinliğine de katıldı.

Banka şubelerini ve müzeleri perakendeye kazandıracaklar

Dünya perakende devlerinin danışmanlık şirketi Envirosell’ın Türkiye ofisi hizmete girdi. Melik Karabıyıkoğlu ve Burç Tutanç'ın başında bulunduğu ofis, perakende markalarının yanı sıra belediyelere, bankalara ve müzelere hizmet vermeyi amaçlıyor

Haberin Devamı

Alışverişin Sherlock Holmes’ü olarak tanınan Paco Underhill tarafından kurulan New York merkezli araştırma ve danışmanlık firması Envirosell’ın Türkiye Ofisi İstanbul’da hizmete girdi.
Ofisin başında ise Melik Karabıyıkoğlu ve Burç Tutanç bulunuyor.
Envirosell Türkiye'nin merkezin know-how desteği ile Paco Underhill’in önderliğinde Türkiye’deki müşterilerine pazarlama ve satış konusunda hizmet vereceğini söyleyen Melik Karabıyıkoğlu, "Ofisimiz ağustos ayında faaliyetine başladı. Perakende sektörüne insanlar, ürünler ve alışveriş mekanları arasındaki etkileşimi çözümleme konusunda danışmanlık vereceğiz" dedi.
Hedef müşterileri arasında alışveriş merkezleri, perakende markalarının bulunduğunu kaydeden Karabıyıkoğlu, "Bunların yanı sıra belediyelerle, müzelerle ve bankalarla çalışmak istiyoruz" diye konuştu.
Banka şubelerinin en çok vakit geçirilen mekanların başında geldiğini söyleyen Karabıyıkoğlu, "Müşteriler sıra numarası alıp dakikalarca bekliyorlar. Oysa bankalar bu alanları perakendeye yönelik olarak değerlendirebilirler" dedi.

Müşteriye mağaza içinde takip
Envirosell'ın insanlar, ürünler ve alışveriş mekanlarından oluşan üçlünün arasındaki etkileşimi çözümleme konusunda uzmanlaştığını söyleyen Burç Tutanç ise, "Perakende dünyasının, cinsiyet, deneme, dokunma ve insan anatomisi gibi faktörler tarafından nasıl etkilendiğine ışık tutacağız" dedi.
Müşteriyi mağaza içinde takip edeceklerini belirten Tutanç, şu bilgileri verdi: "Müşteri mağaza içinde nasıl bir yol izliyor, hangi ürüne ne kadar süreyle ilgi gösteriyor gibi tüm davranış eğilimlerini izleyip analizler yapacağız. Yenilikçi teknikleri, en son trendleri firmalarla paylaşacağız. Perakendenin dışında sağlık, ulaşım, yerel yönetimler, spor kompleksleri ve online gibi alternatif pek çok ortam ve ticari alanlarda başarı kazanmış metodolojileri Türkiye’deki marka ve kurumların kullanımına sunacağız."

Alışverişin Sherlock Holmes’ü...
Alışverişin Sherlock Holmes’ü olarak anılan ünlü guru Paco Underhill, 25 yılı aşkın bir süredir tüketici davranışının alışveriş üzerine etkileri konusunda araştırma ve deneyler yürütüyor.
Why We Buy (Neden Satın Alırız) adlı kitabı bulunan Underhill'in danışmanlınlık verdiği müşterileri arasında, The Gap, Adidas, BP, Levi's, Banca Di Roma, Bank of America, Wal Mart, Saks Fifth Avenue, AT&T, Apple, Bloomingdale’s, Ann Taylor, CompUSA, Federated Department Stores, Unilever, Gillette, Hewlett Packard, Microsoft, McDonalds, Starbucks, Yahoo, Citibank ve NationsBank gibi markalar yer alıyor.

Yıldızların sporu polo Türkiye’de oynanacak
Sylvester Stallone, Clark Gable, Tommy Lee Jones gibi Hollywood yıldızlarının tutkusu polo, bu sporun geçmişini ve değerlerini yansıtan U.S. Polo Assn. ile ilk kez Türkiye’ye geliyor. Aydınlı Grup, 15 Eylül’de İstanbul Atlı Spor Kulübü’nde düzenleyeceği 'U.S. Polo Assn. Arena Polo Cup İstanbul' ile polonun Türkiye’de ilk kez oynanmasını sağlayacak.
Aynı gün, U.S. Polo Assn.’in 2012-2013 Sonbahar/Kış koleksiyonu ve yeni ürün grubu DenimCo.’nun tanıtımı için bir de moda gösterisi gerçekleştirilecek. Koreografisi Uğurkan Erez’e ait olan gösteride Çağla Şıkel ve Özge Ulusoy da mankenlik yapacak.

Kader Rüzgarı, Palm City Mersin’de esecek
Palm City Mersin, Türk pop müziği sanatçısı Yusuf Güney’i ağırlayacak. Güney, 15 Eylül Cumartesi günü Palm City Mersin’de imza etkinliğine katılıp şarkılarından bir seçkiyi hayranları için seslendirecek. Dört yıl önce Türk pop müziği sanatçısı Rafet El Roman’ın Londra konserinde sanatçı ile tanışarak müzik dünyasına ilk adımını atan Yusuf Güney, beste çalışmalarını hızlandırdı. 2008 yılında ilk bestesi 'Aşk-ı Virane', Rafet El Roman’ın 2008 tarihli albümü 'Bir Roman Gibi' de yer aldı. Yusuf Güney, 2010 yılında çıkardığı 'Aşka İnat' albümünden sonra bu kez de yeni çıkardığı 'Kader Rüzgarı Maxi Single' ile hayranlarıyla buluştu.

Kombin yap, stilini yarat
Bukombin.com, müşterilerin ünlü markaların online satıştaki yeni sezon ürünlerinden kendi stilini yansıtanları seçerek kombin yapmasına imkan verecek. Aynı zamanda bir sosyal paylaşım sitesi olan bukombin.com, yaratılan kombinlerle takipçi edinilmesini ve bu stili milyonlarca insana duyurma şansı sunacak.
Yüzlerce markanın binlerce yeni sezon ve en trend ürünlerinin takip edilebildiği sosyal içerikli bir platform olan bukombin.com, yayın hayatına yaklaşık 1 ay önce başladı.
Site kombinlenen ürünleri markaların online sayfalarına yönlendirerek satın alma imkanı da sunuyor.

Arow okula Winx, Transformers ve Chuck ile dönüyor
Arow, bu sezon Winx, Transformers ve Chuck'ın lisanslı ürünlerini mağazalarında satışa sundu. Arow mağazaları okul sezonu için birbirinden farklı modellerde okul ayakkabı koleksiyonu hazırladı. Arow'da okul ayakkabılarının yanı sıra minik hanımlar için Winx okul çantaları, beslenme çantaları, kalemlikler, suluklar, minik beyler için ise Transformers ve Chuck lisanslı çanta ve aksesuarlar satışa sunuluyor.