17.08.2023 - 07:01 | Son Güncellenme:
Araştırma metodolojisinde yer alan temel değerlendirme kriterlerine göre Türkiye’nin özellikle 3 maddede geride kaldığı belirtildi. Buna göre Türkiye’de konuşulan dil çeşitliliğinin kısıtlı olmasının farklı kültürlerle teması ve yeni dil öğrenimine açık olma durumunu etkilediği kaydedilirken, yabancı dil öğretiminde teknoloji kullanımının da listedeki diğer ülkelere kıyasla geride kaldığı vurgulandı. Bu iki kriter kapsamında Türkiye, ikinci dil yetkinliği en düşük puanı aldı.
Eğitim metodolojisi, pratik eksikliği ve konuşma çekingenliği Türkiye’nin son sırada yer almasının diğer nedenleri olarak ifade edildi.
Lüksemburg ilk sırada
Araştırmaya göre dil öğrenmek için en uygun ülkeler listesinde Lüksemburg ilk sırada yer alırken bu sonuca ülkede Almanca, Fransızca ve Lüksemburgca olmak üzere üç resmi dilin konuşulmasının ve eğitim sisteminin üç dilde tasarlanmasının etkili olduğu kaydedildi. ● EĞİTİM SERVİSİ