23.06.2015 - 16:26 | Son Güncellenme:
Artık neredeyse herkesin bildiği ve duyduğu bir uygulama olan e-okul sistemi, kullanım ve ulaşım şekli ile oldukça pratiktir. Okul, öğrenciler, eğitim ve öğretim ile ilgili her türlü duyuru ve ilan gibi bilgilere ulaşma imkanı sağlayan e-okul uygulaması, eğitim ve öğretim ile ilgili her türlü bilgiyi barındıran büyük bir platformdur. E-okul uygulaması, hizmet sunarken, kitlelere göre farklı şekilde hizmetini ulaştırmaktadır. Yani, e-okul uygulaması, velilere ayrı şekilde, öğretmen ve diğer yöneticilere ise daha farklı şekilde hizmetlerini sunmaya devam etmektedir. Biz de haberimizde e-okul uygulamasını sizlere anlatırken bunu dikkate alarak anlatmaya çalıştık. Yani, e-okul uygulamasını anlatırken; e-okul veli bilgilendirme sistemi ve e-okul yönetim bilgi sistemi şeklinde iki gruba ayırarak anlatmaya özen gösterdik.
O zaman şimdi ilk önce, e-okul veli bilgilendirme sistemini anlatalım. Nasıl kullanıldığını ve e-okul veli bilgilendirme sistemi üzerinden, ne gibi işlemlerin yapılabildiğini detaylı bir şekilde ele alalım;
E-okul veli bilgilendirme sistemi
Yukarıda e-okul uygulamasını anlatırken de değinmiş olduğumuz e-okul veli bilgilendirme sistemi, velilerin, öğrencilerinin eğitim öğretim hayatı hakkında bilgi almasını sağlayan bir e-okul uygulamasıdır. Yani, veliler e-okul veli bilgilendirme sistemi aracılığı ile öğrencilerini, direkt olarak okula gidip, öğretmenleri ile görüşmeden de kontrol etme ve takip etme imkanı yakalamış olurlar. Bu durumda, e-okul veli bilgilendirme sistemine aşağıda anlatacağımız şekilde giriş yapabilirsiniz;
Başlangıç olarak,e-okul.meb.gov.tradresine giriş yapınız.
Daha sonra karşınıza bir ekran gelecektir ve burada;
Öğrenci T.C Kimlik No
Öğrenci Okul Nove
Resimdeki Rakamlarşeklinde sıralanan bölümler bulunmaktadır.
Sonrasında, bu bölümlere istenilen bilgilerinizi yazınız.
Ardından, tüm bu alanları doldurduktan sonra en alt bölümde bulunanGiriş seçeneğine tıkayınız.
Veliler, bu şekilde e-okul veli bilgilendirme sistemine giriş yapmalarının sonrasında, aşağıda anlatacak olduğumuz, öğrencileri ile ilgili bilgilere ulaşabilirler. Bahsi geçen ve öğrenciler ile ilgili olan bu bilgiler şu şekilde sıralayabiliriz;
Devamsızlık durumu bilgileri,
Yazılı sınav, proje ve davranış notları bilgisi,
Takdir, teşekkür belgesi gibi belgelerin bilgisi,
Gelişim raporları bilgisi,
Karne notları bilgisi.
E-okul veli bilgilendirme sistemi genel hali ile bu şekilde oldukça pratik bir uygulamadır.O zaman şimdi de, e-okul uygulamasının diğer bir bölümü olan, e-okul yönetim bilgi sistemini ve nasıl faaliyet gösterdiğini anlatalım.
E-okul yönetim bilgi sistemi
Yine yukarıda e-okul uygulamasını anlatırken değinmiş olduğumuz e-okul yönetimbilgi sistemi ise, öğretmen ya da okul yöneticileri yani, müdür, müdür yardımcıları gibi yetkililer tarafından kullanılan bir e-okul uygulamasıdır. Yani, öğretmenler e-okul yönetim bilgi sistemi aracılığı ile öğrencilerinin ders ve sınav notlarını e-okul sistemine işlerken, müdür ve müdür yardımcıları ise, öğrenciler ve okul ile ilgili diğer bir kısım işlemlerini e-okul sistemi üzerinden aktarırlar. Bu durumda, öğretmen, müdür ve müdür yardımcıları şu şekilde, e-okul yönetim bilgi sistemine giriş yapabilirler;
İlk önce,e-okul.meb.gov.tr adresine giriş yapınız.
Daha sonra, burada açılan bu yeni sayfada yer alan ve
Resimdeki Rakamlar
Kullanıcı Adıve
Şifreşeklinde hazırlanmış olan bölümleri göreceksiniz.
Bu işlemlerin ardından son olarak ise, bu hazırlanmış bölümleri, istenilen bilgi doğrultusunda doldurunuz.
Burada anlatıldığı şekilde, e-okul yönetim bilgi sistemine giriş yapmanızın ardından, aşağıda anlatacağımız, öğrenci ve okul ile ilgili bir takım işlemlerinizi yapabilirsiniz. Bu işlemleri şu şekilde sıralayabiliriz;
Öğrencilerinizin notlarını, devamsızlık durumlarını ve diğer bazı bilgilerini e-okul sistemine aktarabilirsiniz.
Öğrencilerinizin kayıt işlemlerinin bilgisini, dosya bilgilerini, vb. e-okul sistemine yükleyebilirsiniz.
Öğrencilerinizin güncel fotoğraflarının sisteme düzenli olarak yüklenmesi işlemlerinizi yapabilirsiniz,
Öğrencilerinizin, nakil durumları, devamsızlık durumları ve devamsızlık bilgilerinin takibini de, yine e-okul yönetim bilgi sistemi aracılığı ile yapabilirsiniz.