Öğrencilerin merakla beklediği açıklama
MEB'den geldi.
Milli
eğitim Bakanlığı'nın yayınladığı genelge ile Bakanlığa bağlı her derece ve türdeki eğitim ve öğretim kurumlarında 2014-2015 eğitim ve öğretim yılının 15 Eylül 2014 Pazartesi günü başladı. Buna göre, 2014-2015 eğitim ve öğretim yılı;
okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul ve imam hatip okullarının 5. sınıflarındaki öğrencilerin eğitim ve öğretime hazırlanması 8-12 Eylül 2014 tahirleri arasında yapıldı.
1. Dönem: 15 Eylül 2014 Pazartesi günü başlayacak 23 Ocak 2015'te sona erecek
Yarıyıl (Sömestr tatili): 26 Ocak-6 Şubat 2015
2. Dönem: 9 Şubat 2015 Pazartesi başlayacak ve 12 Haziran 2015 günü sona erecek
Ders saatlerinde düzenleme
İlkokul kademesindeki önerilerin tamamlanmasının ardından ortaokul kademesindeki önerilerin görüşülmesine geçildi.
Komisyonda, ortaokullarda haftalık ders saatinin 30 ya da 35 saat olması konusunda görüş birliğine varılamaması üzerine Komisyon Başkanı Hayati Akyol, öğrencilerden görüş aldı.
Öğrenci ve velilerin, "30 saat" olması yönünde görüş bildirmesi üzerine, öneri, "Ortaokullarda haftalık ders saatinin 30 saat olması" şeklinde oylanarak oy birliğiyle kabul edildi. Zorunlu ders saatinin 25, seçmeli ders saatinin 5 saat olması, tüm okullarda normal eğitime geçilmesi için gerekli tedbirlerin alınması, görsel sanatlar ve müzik derslerinden biri seçilerek haftada 2 saati olarak kesintisiz bir şekilde verilmesi önerileri oy birliğiyle kabul edildi.
Çalışmalar devam edecek
"Okul Güvenliği", "Öğretmen Niteliğinin Arttırılması", "Eğitim Yöneticilerinin Niteliğinin Arttırılması" komisyonlarında da önerilerin görüşülmesine devam edildi. Komisyon üyelerinin, öneriler üzerindeki müzakerelerinin ardından bugün önerilerin oylamasına geçilecek.
Müzakereler, neticesinde oy birliğine varılan maddeler, genel kurula sunulmak üzere hazırlanan rapora ekleniyor. Çalışma grupları, yarın ve cuma günü çalışmalarını sürdürecek. Gruplarda, hazırlanan raporlar, 6 Aralık Cumartesi günü genel kurulda oylanacak ve kabul edilen öneriler tavsiye kararlarına dönüşecek. Bu tavsiye kararları, bakanın onayı sonrası tebliğler dergisinde yayınlanacak. Şura genel sekreterliği tavsiye niteliğindeki kararları bakanlığın ilgili birimlerine gönderecek.
Din Kültürü dersi için karar verildi
Milli eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından düzenlenen "19. Milli Eğitim Şurası"nın ikinci gününde, ilkokullara ilişkin öneriler arasından, 1, 2 ve 3. sınıflarda din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin konulması, din kültürü ve ahlak bilgisi dersi programlarında çoğulcu anlayış ilkesine yer verilmesi önerileri benimsendi.
Antalya'da düzenlenen MEB'in ''en üst danışma kurulu'' niteliğindeki şura, "Öğretim Programları ve Haftalık Ders Çizelgeleri", "Öğretmen Niteliğinin Arttırılması", "Eğitim Yöneticilerinin Niteliğinin Arttırılması" ve "Okul Güvenliği" konularının ele alındığı komisyon çalışmalarıyla devam ediyor. Şuranın, ikinci gün çalışmaları tamamladı.
19. Milli Eğitim Şurası'nın ikinci günününde, öğretim programları ve haftalık ders çizelgelerinin görüşüldüğü komisyon en fazla tartışmaların yer aldığı komisyon oldu. Komisyonda, bugün ilkokul ve ortaokul kademesindeki öneriler ele alındı.
İlkokullara ilişkin öneriler arasından, görsel sanatlar ve müzik derslerinin haftada en az ikişer ders saati olması, ilkokul 1,2 ve 3. sınıflarda din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin konulması, din kültürü ve ahlak bilgisi dersi programlarında çoğulcu anlayış ilkesine yer verilmesi, trafik güvenliği ile insan hakları, yurttaşlık ve demokrasi derslerinin, haftalık ders çizelgesinden kaldırılması, trafik güvenliği dersinin içeriğinin hayat bilgisi dersi içinde, yurttaşlık ve demokrasi dersinin içeriğinin de sosyal bilgiler dersinde verilmesi, müfredat programların 1,2, 3 ve 4. sınıflarda sadeleştirilmesi, fen bilgisi ve sosyal bilgiler dersinin 4. sınıftan itibaren programa eşit bir şekilde yansıtılması, fen bilimleri dersinin adının fen bilgisi olarak değiştirilmesi önerileri kabul edildi.
Toplumsal cinsiyet eşitliği 3. sınıftan itibaren
Komisyonda, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığından gelen bir katılımcının, toplumsal cinsiyet eşitliği dersinin zorunlu bir ders olmasını gerektiği yönündeki önerisi ise "toplumsal cinsiyet eşitliği konusunun 3. sınıftan itibaren mevcut bir ders içinde bir ünite olarak işlenmesi" şeklinde değiştirilerek benimsendi.