02.12.2021 - 16:49 | Son Güncellenme:
Özellikle belediyenin sahip olduğu belirli bölgeler üzerinden ele alınan bir yapı olarak numarataj ifade edilir. Bu yönüyle belli bir çevreyi ve bölgeyi tanımlama noktasında ön plana çıkar.
Numarataj nedir?
Numarataj bir belge olarak ifade edilebilir. Belediye alan sınırları içerisinde yer alan sokak, cadde, yol gibi bölgeler tespit edilmek suretiyle, toprak parçası ya da binanın coğrafi konumu üzerinden tanımlanmasıdır. Aynı zamanda işlev açısından tanımlama olarak da öne çıkar.
Numarataj Nasıl Alınır?
Adres yönetim şefliği evrak servisine başvurmak suretiyle numarataj alınmaktadır. Bu doğrultuda matbu dilekçe kullanmak suretiyle, numarataj servisine başvuru gerçekleşir. Dilekçe içerisinde ise binanın bulunduğu il, ilçe ve mahalle belirtilir. Aynı zamanda varsa sokak ya da parsel adı ile beraber bağımsız olarak mesken ve işyeri şekilde de yazılır.
Numarataj Belgesi İçin Gerekli Evraklar Nelerdir?
Numarataj belgesi alabilmek için belli başlı bazı e evrakları tamamlamak gerekir.
- Başvuran kişinin kimlik fotokopisi
- Yapıya ait tapu fotokopisi ile İskan belgesi
- Şirket konusunda şirket kaşesi veya yetki belgesi üzerinden imza sirküsü
Bu şekilde yukarıdaki belgeleri ile beraber numarataj konusunda müracaat edilir. Bu müracaat üzerinden gerekli işlemlerin yapılması ile beraber numarataj belgesi verilir.