10.03.2022 - 07:00 | Son Güncellenme:
EĞİTİM SERVİSİ
Özer burada yaptığı konuşmada, “Bakanlık olarak bir taraftan öğretmen başına düşen öğrenci sayısını azaltırken bir yandan da öğretmenimizin daima yanında olacağız. Artık klasik mesleki eğitim yöntemlerinden uzaklaşarak merkezî planlamadan okul bazlı yerel planlamaya geçiyoruz. Bugün itibarıyla yürürlüğe aldığımız yaklaşımın odak noktası bu” dedi.
Mesleki gelişim bütçesi
Bir toplumun öğretmeni kadar güçlü olduğunu belirterek iki şeyi ön planda tuttuklarına işaret eden Özer, eğitimin kalitesini artırmak ve fırsat eşitliğini güçlendirmek için okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılması, okullar arası imkân farklarının azaltılması ve öğretmenlerin mesleki ve bireysel alanda çok boyutlu olarak desteklenmesi için çalıştıklarını dile getirdi.
Okul yöneticilerini hiç yalnız bırakmayacaklarını kaydeden Özer, “Okul yöneticilerimiz için 120 saatlik bir eğitim programını hazırladık, yarından itibaren yürürlüğe alıyoruz. Okul yöneticilerimizin lider eğitimciler, idol öğretmenler olarak yolculuğa devam etmesi ile ilgili her türlü adımı atacağız. Öğretmenlerimizin gelişimi ile ilgili yaptığımız ve 7 yıl aradan sonra topladığımız şûrada alınan karalar ışığında yol alıyor. Biz bunların sahaya uyarlamasını yapacağız. Birincisi, öğretmen ve yönetici hareketliliğini sağlayacağız. İstedik ki okullarımızdaki iyi uygulama örneklerini diğer okul yöneticilerimiz ve öğretmenlerimizi de görsün” diye konuştu.
İkinci adım olarak artık merkezî planlamadan uzaklaşacaklarını aktaran Özer, şunları söyledi: “Okul bazlı eğitim ve gelişim faaliyetlerini destekleyeceğiz. Eğitimleri okullar kendisi belirleyecek, biz de bütçe sağlayacağız. Üçüncüsü, mesleki gelişim topluluklarının oluşturulması. Okul yöneticileri, öğretmenler ve akademisyenlerin bilgi paylaştığı, sürekli pozitif beslemenin bulunduğu bir sistem kurduk. 2022 yılında merkezî bütçeden mesleki gelişim için ayırdığımız 9 milyon 958 bin liralık bütçeyi 28 kat artırarak 282 milyon liraya çıkarıyoruz."