15.04.2015 - 11:34 | Son Güncellenme:
e-okul; veliler, öğretmenler ya da yöneticiler tarafından kullanılan, öğrenci, okul, idare vb gibi birimler ile ilgili bilgi ve duyuruların yer aldığı, sanal bir devlet hizmetidir. e-okul sayesinde, öğrenci ve okul ile ilgili veriler, daha düzenli şekilde toplanmış olmaktadır.
e-okul uygulaması, e-okul yönetim bilgi sistemi ve e-okul veli bilgilendirme sistemi şeklinde iki bölüme ayrılmıştır. e-okul yönetim bilgi sistemini, öğretmenler ve idareciler kullanırken, e-okul veli bilgilendirme sistemini ise, veliler kullanmaktadır.
e-okul Yönetim Bilgi Sistemi
e-okul yönetim bilgi sistemi, İdareci ve öğretmenler tarafından kullanılan bir e-okul uygulaması ürünüdür. e-okul yönetim bilgi sistemini kullanırken, öğretmenlerin ve idarecilerin kullanım amaçları farklıdır. Öğretmenler, e-okul uygulamasını kullanarak, öğrencilerinin sınav notu, karne notu, devam durumu, proje gibi bilgilerini sisteme yüklerler. Bu uygulama yolu ile, idareciler ise öğrenci ve okul ile ilgili bir takım bilgileri sisteme yüklerler.
Öğretmenler ve idareciler, e-okul yönetim bilgi sistemini aşağıda anlatıldığı gibi kullanabilirler;
İlk olarak,e-okul.meb.gov.tr adresine giriş yapınız. Hemen sonraki aşamada, açılan yeni sayfada sırasıyla; ‘Resimdeki Rakamlar’, ‘Kullanıcı Adı’, ‘Şifre’ şeklinde hazırlanmış bölümler bulunmaktadır. Daha sonra, bilgilerinizin istendiği bu bölümleri doldurunuz.Devamında, yine aynı sayfada ‘Giriş’ şeklinde yer alan bölümü işaretleyiniz.
Böylece, sorumlusu olduğunuz öğrencilerinizin sınav notlarını, karne notlarını, proje notlarını, değerlendirme notlarını vb bilgilerini e-okul yönetim bilgi sistemine yüklemek amacı ile, e-okul yönetim bilgi sistemine giriş işlemlerinizi tamamlamış olursunuz.
Öğretmen ve idareciler, e-okul yönetim ve bilgi sistemi uygulamasına giriş yaptıktan sonra bazı diğer işlerini de yapabilirler. Bu işlemler şu şekilde sıralanabilir;
1. Öğretmenler, e-okul yönetim bilgi sistemi üzerinden, öğrencilerinin notlarını, devamsızlık durumlarını, belge durumlarını ve diğer bazı bilgilerini sisteme yükleyebilirler.
2. e-okul yönetim bilgi sisteminde idareciler;
3. öğrencinin kayıt işlemlerinin bilgisi,
4. öğrencilerin dosya bilgileri,
5. öğrencilerin güncel fotoğraflarının sisteme düzenli olarak yüklenmesi gibi işlemleri yapabilirler.
6. Ayrıca, bu işlemlerin yanı sıra, öğrencilerin;
7. nakil durumları, devamsızlık durumları ve devamsızlık bilgisinin takibi de, yine e-okul yönetim bilgi sistemi aracılığı ile yapılabilmektedir.
Öğretmen ve idareciler, e-okul yönetim ve bilgi sistemine giriş yaptıklarında, sadece bu işlemler ile ilgili bilgi sahibi olmakla kalmaz, aynı zamanda bazı güncel duyurulara ve bilgilere de ulaşabilme imkanına ulaşırlar.
e-okul Veli Bilgilendirme Sistemi
Sorumlusu olunan öğrencinin, velisi tarafından kullanılan e-okul veli bilgilendirme sistemi, velilerin okula gelip öğretmenler ile temasa geçmeden de, onlara, öğrencileri hakkında bilgi aktaran bir sistemdir. Böylece, veliler, e-okul veli bilgilendirme sistemini kullanarak öğrencilerinin devam, not vb bilgilerini öğrenme imkanına sahip olurlar.
Her veli, direkt olarak okula gitme durumunda olmayabilir. Ya da çalışan anne ve babalar, yeteri kadar vakit bulamayabilir. Bu gibi zaman problemlerinin yaşandığı durumlarda e-okul sistemi daha da kullanışlı hale gelmektedir. Ayrıca, bazı öğrenciler almış oldukları düşük sınav notlarını ailelerine söylemeye çekinebilmektedir. Böyle durumlarda da e-okul veli bilgilendirme sistemi, velilerin yardımına koşmaktadır. Bu durumda, veliler, e-okul veli bilgilendirme sistemini kullanmak için aşağıda anlattığımız şekilde işlem yapabilirler. Buna göre velilerin izlemesi gereken yol şu şekildedir;
İlk olarak,e-okul.meb.gov.tradresine giriş yapınız. Daha sonraki aşamada, açılacak olan yeni sayfada; ‘Öğrenci T.C Kimlik No’, ‘Öğrenci Okul No’ ve ‘Resimdeki Rakamlar’ şeklinde hazırlanmış ve sıralanmış bölümler bulunmaktadır.Bu bölümlere istenilen bilgilerinizi sırası ile doldurunuz. Devamındaki aşamada, tüm bu bölümleri istendiği şekilde doldurduktan sonra, yine bu sayfanın en alt tarafında yer alan ve‘Giriş’yazan alana tıkayınız.
Böylece sizde, öğrenciniz hakkında sisteme girilmiş olan, not, karne, belge, devamsızlık, nakil vb bilgilerini öğrenebilir ya da kontrol edebilirsiniz.