20.04.2015 - 16:50 | Son Güncellenme:
Birçoğumuzun öğrencilik hayatına yetişememiş, biraz geç olsa da bir şekilde hizmete sunulmuş olan bir hizmet türü olan e-okul, devletin eğitim alanında yapmış olduğu bir reformdur.
E-okul, internet üzerinden vatandaşlara ulaşan dijital bir uygulamadır.
Günümüzde daha çok genç jenerasyonun yoğun olarak kullandığı internet, e-okul uygulaması ile birlikte, velileri de internet kullanmaya alıştırmıştır. Çünkü e-okul uygulaması, öğrencilerden ziyade, velilerin kullanımı için hazırlanmıştır.
Okul ile ilgili birçok işlemin, elektronik ortam üzerinden sisteme işlenmesi şeklinde faaliyet gösteren okul uygulaması, hem hızlı hem de patrik bir programdır.
e-okul uygulaması bünyesinde, iki farklı sistemi bulundurmaktadır. e-okul uygulamasının bünyesinde bulunan bu iki sistemden biri, "e-okul veli bilgilendirme sistemi"diğeri ise, "e-okul yönetim bilgi sistemi" şeklinde faaliyet göstermektedir.
e-okul uygulamasının bünyesinde bulunan bu sistemlerden, e-okul veli bilgilendirme sistemi, velilerin kullanımı için hazırlanmıştır. Diğer yandan, e-okul uygulamasının bünyesinde bulunan e-okul yönetim bilgi sistemi ise, sadece öğretmen ve idarecilerin kullanımı üzerine kurulmuştur.
Şimdi bu iki sistemin ne olduklarından ve nasıl kullanılacağından biraz bahsedelim;
e-okul veli bilgilendirme sistemi
Her anne-baba daha doğrusu, her öğrenci velisi, öğrencisinin okul ve sınıf içindeki durumunu merak eder. Gerek sınıf içindeki ders başarısı bakımından, gerekse, okul içindeki sosyal başarısı bakımından, öğrencilerinin durumunu merak edebilirler. Fakat bazı öğrenciler, bir takım sebeplerden dolayı, bu gibi durumlarını ailesi ile paylaşmak istemeyebilir. Bu durumda ise, veliler bilgi almak için ya okula gidip, tek tek öğretmenleri ile görüşebilir, ya da, e-okul veli bilgilendirme sistemi üzerinden, öğrencisi hakkında bilgi alabilir. Bu durumda, ekstradan önemli bir durum olmadığı müddetçe, e-okul veli bilgilendirme sistemi çok daha rahat ve hızlı bir bilgi aktarımı sağlayacaktır. e-okul veli bilgilendirme sistemi zaten, sadece velilerin kullanabildiği bir sistemdir. Veliler, e-okul veli bilgilendirme sistemini aşağıda anlattığımız şekli ile şöyle kullanabilirler;
Burada, öncelikle,e-okul.meb.gov.tradresine giriş yapınız.
Bir sonraki aşamada, açılacak olan yeni sayfada yer alan; ‘Öğrenci T.C Kimlik No’, ‘Öğrenci Okul No’ ve ‘Resimdeki Rakamlar’ şeklinde hazırlanmış ve sıralanmış bölümleri göreceksiniz.
Daha sonra, bu bölümlere istenilen bilgilerinizi sırası ile doldurunuz.
Devamındaki aşamada, tüm bu bölümleri istendiği şekilde doldurduktan sonra, yine bu sayfanın en alt tarafında yer alan ve ‘Giriş’ yazan alana tıkayınız.
Böylece sizde, öğrenciniz hakkında sisteme girilmiş olan, not, karne, belge, devamsızlık, nakil vb bilgilerini öğrenebilir ya da kontrol edebilirsiniz.
e-okul yönetim bilgi sistemi
Öğretmen ve idarecilerin bir takım iş ve görevlerini internet üzerinden yapabildikleri bir platform olan e-okul yönetim bilgi sistemini, yalnızca öğretmen ve idareciler kullanabilmektedir.
e-okul yönetim bilgi sistemini, öğretmenler ve idareciler, aşağıda anlatıldığı şekli ile şöyle kullanabilirler;
Burada öncelikle,e-okul.meb.gov.tradresine giriş yapınız.
Daha sonra, açılan yeni sayfada sırasıyla; ‘Resimdeki Rakamlar’, ‘Kullanıcı Adı’, ‘Şifre’ şeklinde hazırlanmış bölümler bulunmaktadır.
Hemen sonra, bilgilerinizin istendiği bu bölümleri doldurunuz ve ardından, yine aynı sayfada ve ‘Giriş’ yazan bölümü işaretleyiniz.
Böylece, öğrencilerinizin sınav notlarını, karne notlarını, proje notlarını, değerlendirme notlarını vb bilgilerini e-okul yönetim bilgi sistemine yüklemek amacı ile e-okul yönetim bilgi sistemine giriş işlemlerinizi tamamlamış olursunuz.
Öğretmen ve idareciler, e-okul yönetim ve bilgi sistemi uygulamasına giriş yaptıktan sonra bazı diğer işlerini de yapabilirler. Bu işlemler şu şekilde sıralanabilir;
Öğretmenler, e-okul yönetim bilgi sistemi üzerinden, öğrencilerinin notlarını, devamsızlık durumlarını, belge durumlarını ve diğer bazı bilgilerini sisteme yükleyebilirler.
e-okul yönetim bilgi sisteminde idareciler; öğrencinin kayıt işlemlerinin bilgisi, öğrencilerin dosya bilgileri, öğrencilerin güncel fotoğraflarının sisteme düzenli olarak yüklenmesi gibi işlemleri yapabilirler.
Üstelik, bu işlemlerin yanı sıra, öğrencilerin; nakil durumları, devamsızlık durumları ve devamsızlık bilgisinin takibi de, yine e-okul yönetim bilgi sistemi aracılığı ile yapılabilmektedir.
Öğretmen ve idareciler, e-okul yönetim ve bilgi sistemine giriş yaptıklarında, sadece bu işlemler ile ilgili bilgi sahibi olmakla kalmaz, aynı zamanda bazı güncel duyurulara ve bilgilere de ulaşabilme imkanına ulaşırlar.