26.04.2021 - 16:57 | Son Güncellenme:
B2C, günümüzde gelişen bir e-ticaret modelidir. İşletmeden tüketiciye anlamına gelen B2C'de fiyatlar ile ürünler açık bir şekilde yayınlanır. Ürünler ile ilgili teslim koşulları da çok önemlidir.
B2C Nedir?
B2C, "Business to Consumer" olarak bilinmektedir. İşletmeden tüketiciye doğrudan hizmeti kapsayan B2C önemli bir e-ticaret modelidir. B2C kapsamında fiyatlar ve ürünler de açık bir şekilde yayınlanmaktadır. Ürünlerin teslim koşulları, fiyat ve garanti koşulları da üretici ile satıcı tarafından belirlenir. Ürünler de tüketicinin arzusuna sunulur. B2C satış anlayışı kapsamında tek bir müşteri kriteri bulunmaz. Müşteri kriterleri geniş kapsama yayılmaktadır.
B2C de kendi içerisinde ikiye ayrılmaktadır. İlkinde sanal alışveriş mağazaları ön plandadır. Stokta bulunan ürün tüketicinin isteği karşılığında üretici firmadan tedarik edilir. Online alışveriş yapan tüketiciler genellikle şahıs olduğu için kredi kartı ve ya havale yolu ile ödeme gerçekleşir. B2C'nin ikinci dalında ise üretici firma ürünü fabrika çıkış fiyatı ile sanal mağazayı aracı olarak kullanarak tüketiciye ulaştırır.
B2C Pazarlama Nasıl Yapılır, Örnekleri Nelerdir?
Hayatın her alanında öne çıkan teknolojinin gelişimi alışveriş dünyasına da yansıdı. B2C olarak adlandırılan e-ticaret sınırlarını genişletiyor. Köklü kuruluşlar bile B2C pazarını tercih ediyorlar. Elektronik ticaretin yaygınlaşması ile birlikte yeni nesil elektronik ticaret de hızla gelişiyor.
B2C pazarlamasında doğru ürün doğru pazarda sunulur. Ayrıca doğru reklam stratejileri de belirlenir. Ayrıca ürün ve pazar araştırılması da doğru yapılmalıdır. B2C örnekleri arasında moderntarih.com, patırtı.com ve benzeri elektronik ortamdaki ticari alışveriş siteleri bulunmaktadır.