31.08.2024 - 00:05 | Son Güncellenme:
Türk gıda sektörünün ABD pazarındaki gücü her geçen gün artıyor. Ege İhracatçı Birlikleri çatısı altındaki altı gıda ihracatçı birliğinin, Ticaret Bakanlığı’nın desteğiyle yürüttüğü “Sağlıklı Beslenmede Türk Ürünlerinin Önemi Turkish Tastes-TURQUALITY Projesi” kapsamında, ABD’ye yapılan gıda ihracatı 2019’dan bu yana yüzde 100’ün üzerinde artarak 708 milyon dolardan 1 milyar 712 milyon dolara yükseldi. Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, Turkish Tastes topluluğunu inşa etmek amacıyla 2019’da başlatılan projenin ABD’de köklü ticari bağlantılar kurmayı başardığını belirtti. Eskinazi, “Yaklaşık 6 senedir ticarileşme yolunda büyük adımlar attık, ABD’nin en büyük gıda distrübütörleri Türk firmalarımızla iş birlikleri kurdu. ABD HoReCa sektörü, üretici, dağıtıcı, toptancı, perakendeci ve zincir marketler, restoran birlikleri, gıda yatırımcıları, gıda girişimleri, turizm-otelcilik fakülteleri, aşçılık okulları ile birlikte büyük network oluşturduk” dedi.
‘Türkiye’ye davet ediyoruz’
Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak ise, ABD’nin en büyük ikinci gıda distribütörü olan US Foods’a iki Türk firmasının Turkish Tastes markasıyla tedarikçi olduğunu duyurdu. Uçak, “Firmalarımız US Foods’a göndereceği ürünlerini kendi markalarının yanında Turkish Tastes markasıyla da gönderecek. Böylelikle Bakanlığımızın verdiği desteğe somut bir şekilde karşılık vermeye başlamış olacağız. Projemizde kuruluşlarla iş birliğine olduğu kadar profesyonellere de önem veriyoruz. Yaptığımız çalışmalarda önce ABD’deki etkinliklerde şefleri ve satın alma yetkililerini bilgilendiriyoruz. Sonrasında anlattıklarımızın sağlamasını yapmak üzere Türkiye’ye davet ediyoruz” dedi. Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Ali Işık, projeyi daha da ticarileştirerek Turkish Tastes markasının ABD’deki etkinliğini artırdıklarını söyledi. 2023 yılı itibariyle Türkiye’nin ABD’ye kuru meyve ihracatı yüzde 5 artarak 132 milyon dolara ulaştı. Turkish Tastes projesi, Türk gıda sektörünün ABD’deki varlığını güçlendirirken, Ticaret Bakanlığı’nın “Uzak Ülkeler Stratejisi” ile uyumlu bir şekilde devam ediyor. Başkan Eskinazi, ABD pazarında 5 milyar dolarlık ihracat hedefi koyduklarını ve bu hedefe ulaşmak için çalışmalarını kararlılıkla sürdürdüklerini ifade etti.