07.09.2021 - 00:00 | Son Güncellenme:
Selen Deniz - Marka Portresi / Ev dışı tüketim faaliyetinde olan şirketlerin en büyük şansının, ürün yelpazesinin değişmesi sonucu sağlık ve hijyen ürünlerine talebin artması olduğunu belirten Doğaner Temizlik firmasının sahibi Salih Tırman, “Önceden çok da talep görmeyen ürünlerin, pandemiyle hayatımızın bir parçası haline gelmesi, bizim için avantaj oldu” diyor... Tırman, sektördeki konumlarını ve beklentilerini değerlendirdi...
Doğaner Temizlik’ten bizlere bahseder misiniz?
1984 yılında İzmir’in ticaret merkezi olan Kemeraltı’nda, çağdaş ve güvenilir bir şirket olabilme bilinciyle ticari faaliyetlere başladık. 1992 yılında ticari faaliyetlerine açılım getirerek ev dışı tüketim sektörüne girmeye karar vermiş ve Doğaner Temizlik Malzemeleri Tic. ve San. Ltd. Şti. olarak İzmir Gıda Çarşısı’nda yerini almıştır. 2014 yılında değişen ve gelişen yüzümüzü müşterilerimize daha iyi sunan, her biri kendi alanında uzmanlaşmış markalar ile ev dışı tüketim pazarındaki gücümüzü daha ileriye taşımak için Çamdibi’ndeki yeni yerimize geçtik.
Doğaner Temizlik Malzemeleri Tic. ve San. Ltd. Şti; işletmenizin ihtiyacı olan ürünlerin tedarik çözümlerini, konusunda uzmanlaşmış ekibi ile ürün ve hizmetleri tek bir elden sunuyor. Faaliyetlerini 4000 metrekare kapalı alana sahip tesislerinde yürüten Doğaner Temizlik, geniş dağıtım ağı sayesinde İzmir ili sınırlarına taşmış durumdadır. Kendisini yerel bir oyuncu olarak görmeyi uzun süre önce bırakmış olan firmamız, bugün Ege Bölgesi’nin farklı yerlerine dağılmış olan müşterileri sayesinde bölgesel bir oyuncu konumuna yükselmiş bulunmaktadır.
Bildiğim kadarıyla ürün gamınızda sadece temizlik malzemeleri yok... Hangi ürün gruplarında hizmet veriyorsunuz?
Doğaner Temizlik olduğu için sıklıkla bu soruyla karşılaşıyoruz. Rekabet ve müşteri beklentilerinin hızla arttığı ev dışı tüketim pazarında müşterileri memnun edecek tedarik çözümler yaratılırken, bütçesini aşma endişesi yaşayan işletme, kurum ve kuruluşları da hem hijyen hem de tasarruf sağlayan ürünlere yönlenmektedir. Müşteri beklenti ve taleplerini eksiksiz karşılamak amacıyla profesyonel temizlik kâğıdı grubu, profesyonel kimyasal temizlik ve hijyen ürünler, gıda ihtiyaç ürünleri, sarf malzeme ile teknik servis ekipmanları olmak üzere, birbirinden çok farklı dinamikleri olan ürün gruplarında faaliyet göstermektedir. Kendi alanında saygın bir konumda olan iş ortaklarıyla çalışmaya özen gösteren şirket, 8 bin çeşitlik ürün yelpazesine sahiptir.
‘Kültürümüzün parçası’
Salgından en olumlu yönde etkilenen sektör, sanıyorum ki temizlik ürünleri alanı. Sizce insanlarda oluşan temizlik alışkanlıkları uzun süre devam eder mi?
Bilindiği gibi, Türklerin zaten diğer toplumlar ile kıyaslandığında geçmişten gelen temizlik geleneği var. Yani Batılı toplumlara göre temizliğe daha düşkün olduğumuz bilinen bir gerçek. Bu sebeple tarihte veba, sıtma gibi salgın hastalıklar hep dışarıdan gelmiştir. Zaten temizlik ve hijyen kültürümüzün bir parçası iken pandemiyle beraber durum daha özel bir hal aldı ve önem kazandı. Biz de sektörel anlamda geçmişten gelen bu derin kültürün, alışkanlıktan ziyade yaşamımızın bir parçası olarak kalacağına inanıyoruz. Ev dışı tüketim faaliyeti gösterdiğimiz için, pandemiyle beraber gelen kısıtlamalar ve kapatmalar olduğu için bizim sektör de etkilenmiştir. Ev dışı tüketim faaliyetinde olan şirketlerin en büyük şansı, ürün yelpazesinin değişmesiyle sağlık ve hijyen ürünlerine taleplerin artması olmuştur. Pandemi öncesinde çok da talep görmeyen ürünlerin, pandemiyle birlikte hayatımızın bir parçası haline gelmesi bizim işimize devam etmemizi sağladı.
‘İşimiz dışarıda’
Kurumsal satış odaklı mı çalışıyorsunuz?
Ev dışı tüketim ve tedarik işi yaptığımız için, evden dışarı adım atıldığı anda bizim işimiz başlıyor. Örnek vermek gerekirse, apartman ve site yönetimleri, büro ve ofisler, kafe ve restoranlar, oteller, hastaneler, fabrikalar, çalıştığımız kurumlar arasında.
1992’den bu yana sektörün içinde olan bir marka olarak, pek çok ekonomik dalgalanmaya şahit olmuşsunuzdur. Ev dışı tüketim alanında sektörü nasıl değerlendirirsiniz?
1994, 1998, 2001, 2008 yıllarında yaşanan krizler, bizim gibi ev dışı tüketim işi yapan şirketleri de elbet etkilemiştir. Çalıştığımız ürün gruplarındaki fiyat artışları nedeniyle kârlılık düşmüştür.
‘İlkemiz, çözüm ortağı olabilmek’
Satışını yaptığınız ürünler kendi üretiminiz mi yoksa portföyünüzde farklı markalar da mevcut mu?
Satışını yaptığımız ürünler arasında kendi üretimimiz yok. İlkemiz, müşterilerimiz için çözüm ortağı olabilmektir. Bu nedenle, bayiliğini yaptığımız uluslararası markaların ürünleri dışında, sektörlere göre farklı ürün taleplerini de yerine getirmekteyiz. Kısacası, Doğaner Temizlik ailesi olarak kendi alanında saygın iş ortaklarımızla birlikte müşterilerimizin taleplerini hızlı, kaliteli ve eksiksiz biçimde yerine getirmek en önemli amacımızdır.