25.09.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
Yine özgün bir başarı öyküsüyle karşınızdayız. Ege Bölge Müdürü Burak Koçoğlu, temelleri 1970’lerde atılan Kütahya Porselen’in uluslararası alanda saygı gören bir markaya dönüşme serüvenini ve yeni hedeflerini Milliyet Ege okurlarıyla paylaştı...
- Kütahya Porselen, günümüzde hem kalitesi hem de özgün tasarımlarıyla dünya çapında saygı gören bir marka haline geldi. Biraz gerilere gitsek... Bize biraz markanın kuruluş sürecinden söz edebilir misiniz?
Temelleri 1970 yılında atılan Kütahya Porselen’in 1984 yılında yüzde 75’i grubumuza geçmiş, yüzde 25 hissesi de halka açık olarak İMKB’de işlem görmüştür. Özelleşme sonrası Ar-Ge alanında ciddi yatırımlar yapıldı. Kalitesini sürekli iyileştirerek Avrupa’nın 300 yılda ulaştığı kalite seviyesine 30 yılda ulaşmayı başardı.
‘Bu tarihi değerin farkındayız'
- Türkiye’nin porselen ihracatının yarısından fazlasını yaptığını düşününce, nedenli sıkı çalıştığınızı anlamak zor değil. Peki, sizi bu ‘milli porselen’ konumuna getiren neler oldu?
Doğru yönetim, her başarının anahtarı. Biz, yenilenmeye, üretmeye hedeflenerek değişime ve gelişime açık bir anlayışla çalışıyoruz. Porselenin tarihi M.Ö. 4000 yılına, Anadolu’da ise çömlek/seramik kullanımı M.Ö. 7000’lere kadar dayanıyor. Bu azımsanamayacak sürede porselen, hayatımızın her alanına girdi. Temsil ettiğimiz bu tarihi değerin farkındayız ve üretimimizi ve kalitemizi daha ileriye taşımak için durmadan çalışıyoruz. Bu yönetim anlayışıyla da dünyada porselen üretiminde lider konumdayız.
1000’e yakın desen üretiliyor
- Bahsettiğiniz gibi porselen, köklü tarihiyle mutfaklarımızın vazgeçilmezi... Peki sektör ne durumda?
Porselen sektörü, son yıllarda şeflerin hazırladığı farklı ve modern sunumlarla farklı bir boyuta ulaştı. Artık, form ve dekor zenginliği porselen markalarında aranan özelliklerin başında gelmeye başladı. Biz de sektörün bu gelişmesine ayak uydurarak her yıl tek ürün bazında 100’den fazla form, otellere yönelik en az 2 yeni koleksiyon ve 1000’e yakın desen üretmekteyiz.
- Peki, gelecekte KütahyaPorselen’i farklı sektörlerde de görebilecek miyiz?
Şirketim adına en gurur duyduğum noktalardan biri de bu. Çok geniş bir yelpazenin üyesiyiz. NG Kütahya Seramik, NG Makine, NG Hotels, NG Bilgi Teknolojileri şirketlerimizden bazıları. Üstelik NG Makine ile porselen makineleri üretiminde uzmanlaşmış durumdayız. Anahtar teslim fabrika kurulumu yaparak ‘know-how’ verme yeteneğine sahibiz. Ayrıca, Taps Ajans ile reklam sektöründe de yer almaktayız.
Sorumluluk projeleri
- Ticari başarınızın yanı sıra sosyal sorumluluk projeleriyle de adınız sıkça gündeme geliyor... Bu alandaki desteklerinizden bahseder misiniz?
Sosyal sorumluluk projeleri, hassas olduğumuz bir nokta. Ülkemizi sadece madden değil, manevi açıdan da gururlandırmak bizim için önemli. Nafi Güral tarafından kurulan Nafi Güral Eğitim Vakfı (NGEV), Kütahya Porselen Yönetim Kurulu Üyesi Gülsüm Güral’ın başkanlığında eğitim başta olmak üzere birçok kültür, sanat ve sosyal sorumluluk projesine imza atıyor.
‘Şampiyonluğu tekrarlayacağız’
- Sohbetimizi ralli tutkunuza değinmeden sonlandırmak istemiyorum, bildiğimiz kadarıyla çok ciddi bir ilginiz var bu konuya...
Tabii. Ralli tutkusu bende kendimi bildim bileli var. Küçükken televizyonda izler, hep o arabaların içinde olmanın hayalini kurardım. 2005 yılında profesyonel ralli pilotu olarak başladığım yarış kariyerime şu anda NG Kütahya Seramik Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Güral’ın co-pilotluğunu yaparak devam ediyorum. Erkan Bey’le beraber birçok başarıya imza attık. 2017 yılında Bc Vision Motorsport ekibi olarak kazandığımız Türkiye Ralli Takımlar Şampiyonluğu’nu bu yıl da tekrarlamak istiyoruz.