22.02.2022 - 00:01 | Son Güncellenme:
Selen Deniz - Marka Portresi / City Online A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Ersin İlhan ve Yönetim Kurulu Üyesi Ülker Er İlhan, 20 yılı aşan sektör deneyimiyle, indoor reklamcılığa yeni bir soluk getirdi. Türkiye’nin en uzun banliyö hattı İZBAN istasyonlarında mecraları olan City Online A.Ş, raylı sistemde Türkiye’de ilk defa tamamı dijitalden oluşan networkü reklam verenlerle buluşturdu. Bu yatırımla, hızın önem kazandığı günümüzde reklam verenler kampanyalarını anlık olarak yayımlayabiliyor. Şirketin araştırma ve geliştirme biriminin etkili raporlama sistemiyle de ölçümleme yapılabiliyor. City Online A.Ş. indoor reklamcılığındaki yatırımlarını ekranlarla sürdürüyor, dünyadaki sektörel gelişmeleri de yakından izliyor...
Her gün binlerce İzmir sakini tarafından tercih edilerek ödüllendirilen İZBAN, Cumhuriyet tarihindeki ‘en büyük kent içi toplu ulaşım projesi’ olarak nitelendiriliyor. İZBAN’ın rotası, İzmir Aliağa’dan Selçuk’a kadar uzanıyor.
City Online’ın projelendirme sürecinden söz eder misiniz?
Türkiye’nin en uzun banliyö hattı İZBAN istasyonlarında, dijitalden oluşan bir indoor reklamcılık networkünü reklam verenlerle buluşturduk, bu sayede reklam verenler kampanyalarını operasyon ve baskı maliyeti olmadan anlık olarak değiştirebiliyor, raporlama sistemimizle kampanya erişimini ölçümleyebiliyor.
City Online A.Ş. olarak, dijital ekranlarımızda görüntü kalitesi bizim için önemli olduğundan, piyasanın en bilindik dünya markası SAMSUNG’un monitörlerini kullanarak evlerinizdeki TV görüntüsünden çok daha yüksek görüntü kalitesinde yayın yapıyoruz. Dijital yatırımımız, 180 adet dijital raket ve 20 adet 6 metrekare 3.9 pixel LED ekran, 22 metrekare SmartWall ekranlarla 20 milyon Türk Lirası’dır. Dijital ekranlarımızı yapay zekâya uyum sağlayacak özellikte ürettik, çünkü ikinci fazımızda, dijital ekranlarımızla tüketicinin iletişime geçeceği yeni dünyaya uyum sağlatarak devam ettireceğimiz çalışmalarımız var.
İZBAN’da dijital network dışında marka özelinde özel üretim de yapıyoruz. Markaya özel renk, logo, vitrin, üç boyutlu tasarım ya da sabit statik ürünlerimizi müşterimizin tercih etiği istasyona konumlandırıyoruz.
‘Günde 250 bin yolcu’
Türkiye’nin en uzun banliyö hattı İZBAN istasyonlarında markanızı günde kaç kişi görür?
41 istasyon, 136 kilometre, yıllık 90 milyon yolcu, günlük ortalama 250 bin yolcu görür.
İZBAN istasyonlarında, ürünlerinizle Londra metrosunu aratmayacak çözümler sunacağınızı söylüyorsunuz. Ürün çeşitliliğiniz nelerdir?
LED Ekran: Ekranlarımız 6 metrekare büyüklüğünde. Trenin gidiş-geliş güzergâhına ve tren bekleme alanlarına konumlandırıldı. Dağılımı, 17 istasyona homojen bir şekilde yapılmıştır.
Dijital raket: Dijital raketlerimiz, Samsung LCD olup 65” büyüklüğünde. Trenin gidiş-geliş güzergâhına ve tren bekleme alanlarına konumlandırıldı. Dağılımı, 29 istasyona homojen bir şekilde yapıldı.
Smart wall havalimanı: 22 metrekare büyüklüğünde, İzmir Adnan Menderes Havalimanı istasyonunda konumlandırıldı.
Özel proje (Senin Markan): İZBAN istasyonlarındaki (dijital raket) ürünlerimiz, markaların kendine özgün logo, slogan ve benzeri ürünleriyle hizmete sunulmak için hazırlanıyor.
İZBAN vitrinleri: İZBAN istasyonlarındaki kolon veya belirli alanlar üzerine uygulanması hedeflenen 3D/3B ürün modelleri için hizmete sunulmak için hazırlanıyor.
City tower: İZBAN istasyonlarında markanızın prestijini yukarılara taşıyın... City tower ürünlerimizle markanız akılda kalıcılık yaratıyor.
Sayısal veriyle raporlama
Reklam raporları, müşterilerinize nasıl gönderiliyor?
İZBAN istasyonlarında dijital&sabit ürünlerimizle, lokasyon seçimlerinin ardından gerçekleştirilen reklamla, markaların kendilerini benimsediği algı ve dikkatleri üzerine çektiği projelerle, ortalama haftalık, aylık veya yıllık biniş sayılarını raporlayarak marka taleplerini karşılıyor ve yüksek erişimi sayısal verilerle raporluyoruz.
Yapay zekaya entegre ürünlere yatırım sürecek
Neden İZBAN reklamları?
Reklam veren yüksek erişim, uygun fiyat, hızlı operasyonla aksiyon almak ister. İZBAN, tüm istekleri karşılayan mecra.
İZBAN, en çok yolcu taşıyarak ödüllendirildi ve İzmir’de toplu ulaşımının candamarı. İstasyonlarda bekleme süresi olduğundan, reklamları izleme süresi yüksek oluyor. Marka, dilediği mesajı hedef kitlesine ulaştırabiliyor.
Dijital olduğumuz için baskı, montaj, lojistik ve operasyon bedeli olmuyor.
Yayında olan bir markanın stoğu bittiğinde ya da revize etmesi gereken içerik olduğunda, dakikalar içinde aksiyon alıyoruz, merkezi sistemden tüm reklamları değiştirebiliyoruz. İZBAN’da markalar, aradığı çözümlere hızlı ulaşıyor.
Genel olarak reklam ve teknoloji ilişkisinin güçlendiğini görüyoruz. Ne gibi gelişmeler var?
İnteraktif kampanyalar, artırılmış gerçeklik teknolojisi, Programatik, QR kod, ve yüz tanıma sistemleri, reklamcılığı geleceğe taşıdı. Bilim kurgu filmlerde görülen, tabeladan fırlayacak gibi gözüken, bize tepki veren hatta konuşan reklamlar hayatımıza girdi. Etkileşimi artıran son teknoloji uygulamalarla reklamcılığın gücüne güç katıldı. Hareket halindeki tüketicinin dikkatini çekmek üstüne şekillenen yeni kapmanyalarla reklam sektörü teknolojinin nimetlerini sonuna kadar kullanmaya başladı.
Bilim kurgu gibi
Avrupa ve ABD’de yaygınlaşan artırılmış gerçeklik ile sesler ve görüntüler tüketicinin ilgisini hızla reklama çekiyor. Artırılmış gerçeklik kapsamındaki yüz tanıma sistemi ile tabela kişilerle iletişime geçiyor diyebiliriz. Alışık olduğumuz QR kod ise cep telefonları aracılığıyla kullanıcılara ulaşmanın etkili bir yolu. Yöntemler arasında en ilgi çekicisi ise programatik. İlanlardaki görsellere anında müdahale edilebilme özelliği var. Hangi saatlerde hangi profilden tüketicinin billboardların yanından geçeceğini belirleyen teknolojisi, markaların nokta atışla hedef kitlesine ulaşmasını sağlıyor.