15.02.2022 - 00:00 | Son Güncellenme:
Selen Deniz / Marka Portresi - Emlak sektöründe ilkleri başaran Mesut Güleroğlu, sektöre örnek olmak için 2010 yılında kurduğu Binax Türkiye’yi büyütüyor. Sektördeki uluslararası oyuncularla rekabet gücünü artırmak için yola çıkan Güleroğlu, 33 yıllık emlak deneyimi ile güç verdiği Binax’da vites büyütüyor. Tarihi Havagazı Fabrikası’nda yapılan lansmanda markanın yeni yüzü ve hedefleri açıklandı. Lansmana Binax Ailesi, çok sayıda davetli ve basın mensupları katıldı. Binax Türkiye Gayrimenkul Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Güleroğlu ve Binax Türkiye Pazarlama Müdürü Neslihan Yıldırım, hedeflerini anlattı.
Binax’ı 33 yıllık bir geçmişe dayandırıyorsunuz… Gayrimenkul geçmişinizden bizlere bahseder misiniz?
Şirinyer’de küçücük bir ofiste Mesut Emlak’ı kurdum. Binax’ın temelleri 20 metrelik bir ofiste atıldı. 1990 yılında kurulan Mesut Emlak Binax’a dönüştü. Emlakçılığın hem şeklini değiştirdik. Hem de biçim kazandırdık.
90’lı yıllardan bugüne gayrimenkul danışmanlığı nasıl değişti?
90’lı yıllarda ben emlakçı olacağım dediğimde ailemle karşı karşıya kaldım. Kesinlikle olmaz dediler. Emlakçılık emeklilerin ek iş olarak yaptığı bir işti. Ben o tarihlerde mesleğin çok daha ileriye gideceğini gördüm. Bugün geldiğimiz noktada emlakçılığın şeklini değiştirdik. Birleşmek, büyümek profesyonelleşmek gerekiyor. Onlarca danışmanı olan ofisler açılmaya başladı. Önümüzdeki 5 yıllık süreçte emlakçılarımızın kendilerini geliştirmeleri gerekiyor. 1990’lı yıllarda bir masa, bir kasa ve bir telefonla bu işler yapılırken 2010 yıllarına geldiğimizde piyasada dışarıdaki büyük oyuncuların Türkiye’ye geldiğini gördük. Bu durum emlakçıların arasındaki rekabeti bozuyordu. İyi ofisler tutulmalı ve küçük ofislerden daha büyük ofislere geçilmeliydi. Rekabet gücümüzü artıracak faaliyetler yapılmalıydı. 2009 yılında öyle bir şey yapmalıyım ki herkes beni örnek almalı diye yola çıktım. Bu iş böyle yapılıyor diye anlattığımız işin ortada bir örneği yoktu. Karşıyaka Girne Caddesi’nde 2010 yılında Binax’ı kurdum. Yaklaşık 100 metrekare bir ofiste başladık. Oradaki sisteme göre emlakçılığın bu şekilde marka olabileceğini 3-4 emlakçı arkadaşın bir araya gelerek kendi markalarını oluşturabileceğinin ortamını hazırladık. Bir ofis olarak açtığımız Binax büyümeye başladı.
15 ofisle hizmette
Binax Gayrimenkul’ün bugününe geldiğimizde şubeleşme durumunuz nedir?
Binax Gayrimenkul, şu anda 15 ofisle büyümeye devam ediyor. Kıbrıs’ta bayimiz var. Atina ve Selanik’te de anlaşmalı ofislerimiz var. İstanbul, İzmir’in ilçelerinde ofislerimiz faaliyetlerine devam ediyor.
Biraz da Binax’ın sisteminden bahsedelim… Bilinen gayrimenkul danışmanlık markalarında şubeden ya da danışmandan ziyade sistem öne çıkıyor. Sizde de böyle mi olacak?
Binax 10 yıllık bir marka. Markanın arkasında 33 yıllık sektör tecrübesi ve 22 yıllık oda başkanlığı tecrübesi var. Danışmanın ve ofis sahiplerinin kazanması üzerine kurulu bir sistem oluşturduk. Ofisler sistemi değil kendilerini büyütme yoluna gidecek. Şirketimiz de büyüyecek, franchiselarımız da büyücek, danışmanlarımız da büyücek. Sistem bunun üzerine kurulu olacak. Binax’ın altyapısı eğitim üzerine kurulu. Gelişim odaklı eğitim takvimlerimiz var. Uzmanlık odaklı eğitimlerle yol alacağız. Danışmanlarımızı destekleyecek verimli çalışmalarını sağlayacak eğitimlerimiz 12 ay devam edecek.
Binax Türkiye Gayrimenkul Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Güleroğlu, hedeflerini anlattı.
Kazan ve kazandır modeli
Binax bayisi olmak isteyen kişiler sizden ne beklemeli?
Şöyle ki, şube yatırımcılarının genellikle aklında olan, ‘ Binax nasıl bir marka, oraya girdiğimde neler yapabilirim, ben bu markayla emlak firmamı kurduğumda neler kazanabilirim, yanımda kaç kişi çalışacak, bunların görevleri nelerdir, ne yapmalılar’ sorularının cevapları bizde hazır. Bize geldiğinizde tamamen donanımlı bir paketle sizi hazırlayıp piyasaya başlatıyoruz. 33 yıllık meslek, 10 yılda markayı büyütürken yaşadıklarımdan edindiğim bilgileri Binax Ailesi ile paylaşacağım. Türk örf ve ananelerine uygun bir marka kurduk. Türkiye’deki emlakçılığa uygun bir marka. Kazan-kazan ve kazandır modeliyle çalışan bir marka. Asla yatırımcısını üzmeyen ve kazanmasını sağlayan yüzde yüz yerli bir firma olarak yola çıktık.
Şubeleşme atağında olduğunuzu lansmandan ve sözlerinizden anlıyoruz. Peki, şubeler için hedef Türkiye mi?
Binax Türkiye olarak lansmanın ardından tüm Türkiye’ye yayılma politikasıyla hareket edeceğiz. İstanbul Anadolu ve Avrupa Yakası, Bursa, Ankara, Antalya, Adana gibi iller başta olmak üzere tüm Türkiye’ye bayilikler vereceğiz. Hem bilinçli hem de kontrollü büyüyerek markanın bilinirliğini desteklemek istiyoruz. Yurtdışı planlarımız pandemi nedeniyle ertelenmişti. Biz kontrolsüz büyümek yerine şimdi daha bilinçli, daha tecrübeli bir şekilde yurtdışında neler yapabileceğimizi biliyoruz. Moskova, Ukrayna gibi bölgelerden talepler almıştık. Şimdi yeniden atağa kalkıyoruz.
Dijitalleşme gayrimenkul alanını da değiştirmiş ve geliştirmiş durumda. Hem yapı şirketleri hem de danışmanlar dijitalliğe ve online yapılanmaya çok önem veriyor. Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?
Sektörümüzde teknolojiyi kullanmak gerekiyor. Biz ofislerimizde CRM programı kullanıyoruz. Yapay zeka destekli bir program. Hem çalışanların hem de brokerların işini kolaylaştırıyor. İki tarafında elini güçlendiriyor. Broker ofisin performansını, işlemlerini görebiliyor. Danışmanlar da piyasada daha güçlü oluyor. Binax çatısı altında çalışacak arkadaşlar bu programı kullanacak. Mesleğin kısa zamanda çok yol almasını sağlayacak bir teknoloji. Drone kullanımı, 360 kameraların kullanılması, CRM programında çekilen videoların tek program üzerinden tek seferde tüm platformlarda aynı kalitede paylaşılması gibi birçok konuda profesyonel çözümler sunacağız.