24.03.2024 - 07:00 | Son Güncellenme:
Pelin Aykın - ABD’de yaşayan İngiliz Prens Harry’nin eşi Meghan Markle, 4 yıl sonra Instagram’daki ilk paylaşımında, markası American Riviera Orchard’ı piyasaya sürdüğünü duyurdu. Böylece sosyal medyada ürününü pazarlayan ünlüler arasına katıldı. Meghan’ın yemek kitaplarıyla sürahi ve mutfak örtüleri gibi ev eşyaları ve reçel türünde gıdalar pazarlayacağı bildirildi. Oyuncu Gwyneth Paltrow da uzun süredir Goop markasıyla Instagram’da bu tarz ürünler pazarlıyor.
MÜŞTERİLERİ HAZIR
2000’li yılların başında kendi parfüm markalarını çıkaran ünlülerin kazancı, şöhretini bu şekilde kullananların sayısını artırdı. Analist Tanya Rajani, “Söz konusu ünlüler, kendilerini sadece markanın yüzü değil, aynı zamanda ilham veren, yaratıcı fenomenler olarak da konumlandırıp pazarlamadan çok iyi sonuç alıyorlar” dedi. Ünlülerin sosyal medyadaki milylonlarca takipçileri sayesinde müşteri profiline de diğer insanlardan çok daha kolay ulaştığı belirtiliyor.
‘ÜRÜNÜMÜ AL BENİM GİBİ OL’
Ünlülerin sosyal medyadaki pazarlama taktikleri, takipçilerine temelde “Bak ben ne kadar güzelim, ne kadar konforlu yaşıyorum, sen de benim gibi olmak istiyorsan ürünlerimi almalısın” mesajını yolluyor. Sosyal medyada sahneden, sinemadan, TV’den gelen şöhretini kullanarak ürün pazarlayan bazı ünlüler şunlar: Selena Gomez, Rihanna, Kylie Jenner, Gwyneth Paltrow, Kate Hudson, Miranda Kerr, Jessica Alba, Halsey, Jennifer Garner, Lady Gaga.