DünyaGüney Kore'de facia: Uçağın düşme sebebiyle ilgili 3 senaryo

Güney Kore'de facia: Uçağın düşme sebebiyle ilgili 3 senaryo

30.12.2024 - 07:40 | Son Güncellenme:

Pazar günü Güney Kore'nin güneybatısındaki Muan ilçesinde meydana gelen ve sadece iki kişinin kurtulduğu, 179 kişinin ise hayatını kaybettiği ölümcül uçak kazasının nedeni hakkında çeşitli yorumlar ortaya atıldı. Yonhap uçağın düşme sebebini anlamak için olası senaryoları ve an be an uçağın faciaya giden anlarını inceledi.

DIŞ HABERLER SERVİSİ - Güney Kore haber ajansı Yonhab'ın analiz haberine göre Güney Kore tarihinin 'en büyük uçak kazasının' nedeniyle ilgili soruşturmalar sürerken bazı analistlerin teknik arızalar da dahil olmak üzere ürettiği alternatif nedenleri sıraladı.

Haberin Devamı

Habere göre 181 kişiyi taşıyan Jeju Air yolcu uçağı, başken Seul'un 288 kilometre güneybatısında bulunan Muan Uluslararası Havaalanı'na sabah yerel saatle saat 08.54 (TSİ ile 02.54) civarında yaklaştı.

Güney Korede facia: Uçağın düşme sebebiyle ilgili 3 senaryo

ÜÇ İNİŞ TAKIMI DA...

Uçak, havaalanındaki kontrol kulesinin kuş çarpması uyarısı vermesinden sadece bir dakika sonra, sabah 8:58'de mayday ilan etti ve Toprak, Altyapı ve Ulaştırma Bakanlığı'na göre, sabah 09.00'da pistin ters yönünde iniş yapmaya çalıştı. Uçak, üç dakika sonra iniş takımları açılmadan bir çit duvarına çarptı. Pistin sonuna ulaşmadan önce yavaşlayamadı. Kore Havacılık ve Uzay Üniversitesi Uçuş Eğitim Merkezi müdürü Kim In-gyu, "Nedeni analiz etmemiz gerekiyor, ancak üç iniş takımının da açılmaması çok alışılmadık bir durum. yalnızca bir kuş çarpmasının sorumlu olduğu sonucuna varmak zor. Ayrıca uçağın önceden var olan herhangi bir arızası olup olmadığını da incelememiz gerekiyor" dedi.

Haberin Devamı

VİDEODAN ÇIKAN SONUÇ

Havacılık uzmanları, çalışmayan iniş takımının kazanın doğrudan nedeni olduğu konusunda büyük ölçüde hemfikirdi. Inha Üniversitesi'nden Profesör Choi Kee-young, "Videoya bakarsanız, iniş takımı uzamadı ve uçak çok az hız kaybıyla düştü," dedi. "Bir uçağın birden fazla freni vardır ve iniş takımı çalışmazsa, ters tahrikli motorlar hava freni görevi gören kanat kapaklarını kaldırır. Ancak bu durumda işe yaramamış gibi görünüyorlar."

HİDROLİK SİSTEM

Uzmanlar, iniş takımı arızasının en olası nedeninin kuş çarpması olduğunu tespit etti, çünkü bu hem motoru hem de hidrolik sistemi etkilemiş olabilir. Hanseo Üniversitesi Uçuş Eğitim Merkezi müdürü Kim Kyu-wang, "Kuşlar motora uçarsa, motor hasar görebilir ve ona bağlı hidrolik sistem etkilenebilir," derken ekledi:
"Hidrolik sistem, kalkış ve iniş sırasında iniş takımlarını kaldırır ve indirir ve bu parça hasar görmüş olabilir."

Ancak Yonhab'a göre bazı uzmanlar kuş çarpmasından sonra tek bir motor arızasının böylesine felaket bir sonuca yol açmasının olası olmadığını savunuyor. Kuş çarpması nedeniyle bir motor arızalansa bile, ikinci motorun iniş takımlarını çalıştırabileceğini ve bunun da ek sistemsel sorunlar olasılığını öne sürdüğünü belirtiyorlar.

Haberin Devamı

Ajansa konuşan Profesör Choi "Göbek inişi durumunda, uçağın kanatlarla daha fazla sürtünme yaratarak yavaşlaması gerekir, ancak bu videoda görünmüyordu," dedi ve ekledi: "Tahminimce her iki motor da arızalanmıştır. Her iki motor da arızalanırsa, tüm uçak düşer ve pilotun komutları iletilemez."

SU TOPLARI ATTILAR

İtfaiyeciler, FlightAware uçuş izleme sitesinde Boeing 737-800 olarak listelenen uçağın yanan enkazını söndürmek için su topları kullanırken görüldü. Uçağın birkaç parçası da pist boyunca dağılmış olarak görüldü. Güney Jeolla İtfaiye Servisi'ne göre, kurbanlar arasında 84 erkek, 85 kadın ve cinsiyeti belirlenemeyen 10 kişi yer alıyor. Kurtarma ekibine göre, kurtulanların ikisi de mürettebat üyesiydi; biri erkek biri kadındı. Güney Kore Kara Bakanlığı'na göre, uçakta iki Tayland vatandaşı da vardı. Diğer tüm yolcular Güney Koreliydi.

KUŞ MU, GÖVDE ARIZASI MI, YETERSİZ BAKIM MI?

Haberin Devamı

Uzmanlar, kazanın bir kuş çarpması, bir gövde arızası veya yetersiz bakım nedeniyle mi meydana geldiğini belirlemek için kapsamlı bir soruşturma çağrısında bulundu.
Şimdilik bu üç senaryo üzerinde duran uzmanlar, gelen yeni bilgiler ışığında kesin sonuçlara varabilmeyi umuyor.