22.11.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:
AYŞİM ÖZGÜR - MODA aysimozgur@gmail.com
“Kahvecilerde de satılacak”
Sezin İzmit (Six Times Five)
DÜNYADAspor ayakkabıların daha çok kullanılmasıyla beraber çorap ihtiyacı da arttı. Ben de eskiden sadece düz renk çorap giyiyordum çünkü piyasadaki çorap tasarımlarını ve kullanılan renkleri beğenmiyordum. Bu yüzden Six Times Five’ı kurmaya karar verdim. Çoraplarımız daha çok tasarıma meraklı, giyinmeyi seven, alternatif renkleri kullanabilenlere hitap ediyor. Fiyatları ise 24.90 lira.
Farklı bir satış stratejisi geliştirdik, İstanbul’daki en popüler kahvecilerle anlaştık ve onlara özel mini bir stand hazırladık. Bu ayın sonunda Nişantaşı’nda MOC, Cihangir’de Geyik, 7gr ve Manuel, Galata’da Nikol, Karaköy’de Mahalo, Kadıköy’de ise 180 Derece ve Cherrybean gibi kahvecilerde Six Times Five ürünlerininin yanı sıra bu mekanlara özgü çorap tasarımlarımızı da bulabilirsiniz.
“Çorap artık görünen bir ürün”
Mert Halaman (Rich and Vibrant)
Çorapartık ayakkabının içinde kalan ve görünmeyen bir ürün değil. Tam tersine, görünmesi için paçaların kısaldığı, insanların stilini belli edebilmek için aldığı ve maddi olarak en az zorlayan moda ürünü. Paketini yeni açtığınız çorabı ilk giydiğinizdeki his vardır ya, işte bu his güzel tasarımla katlanarak çoğalıyor.
Kendini tüm gün iyi hissetmek isteyen, renkleri seven, hayvanlara ve çevreye katkıda bulunmaktan mutlu olacak, yeni şeylere açık herkes ortağım Fidel Berber’le potansiyel müşterimiz.
Şu anda internet sitemiz richandvibrant.com da dahil olmak üzere toplam 20 satış noktamız var. Son koleksiyonumuzda renkler canlı, desenler özgün. Bu koleksiyona atletik çorap konseptiyle altı havlulu ve ayağı daha iyi saran modeller de ekledik. Spor ayakkabı giyenler çok daha rahat edecek. En çok satılan klasik ölçü çoraplarımızın fiyatı 24 lira.
“Ürünlerimizi daha çok erkekler tercih ediyor”
Gamze Derinöz - Zeynep Erbay
(Ballonet Socks)
Markamızı 2012 yılında Türkiye’nin çorap üretimindeki gücünü kullanarak yüksek kalitede tasarım çoraplar yaratmayı hedefleyerek kurduk. Ürünlerimiz bugün Amerika’dan Uzakdoğu’ya uzanan geniş bir coğrafyaya ihraç ediliyor ve birçok zincir, butik mağaza ve online satış noktalarında müşteriye ulaşıyor. Tasarım çorapları vazgeçilmez bir aksesuar olarak gören; konfora ve ayak sağlığına önem veren herkese hitap ediyoruz. Fakat sürpriz bir şekilde tüm ülkelerde daha çok erkekler Ballonet Socks’u tercih ediyor. Zira erkek modasında abartıya kaçmadan kişinin kıyafetine renk ve albeni
katan çoraplara olan ilgi arttı.
Her yeni koleksiyonumuz öncekilerden daha eğlenceli ve çeşitli oluyor. Yeni tasarımlarımızıda parlak renk kombinleri ve yaratıcı geometrik formlarla oluşturduk. Fiyatlarımız 7.50 ile 20 lira arasında.
“Paçanızı sıyırıp sırrınızı verin”
Başak Kanat Ergün - Sertunç Ergün (Fuuut)
Bizim ortak bir hayalimiz vardı: Kendi markamızı yaratmak ve onu büyütüp bir dünya markası haline getirmek. Ülkemiz tekstil sektöründe çok iyi ama daha çok fasoncu olarak. Eylül 2013’te tasarlanıp dokunmaya başlanan Fuuut, işte bu hayalin ürünü. Herkesin içinde “Ben farklıyım” diye bağıran biri var, biz ona sesleniyoruz. Yani kalitenin yanı sıra tasarıma da değer veren, detaylardaki güzelliği kavrayabilen, ince zevkleri olan, nev-i şahsına münhasır insanlara.
Çorap isimlerimize baktığınızda, konseptimizi bir çırpıda anlayabiliyorsunuz. Örneğin hayvanları çok seviyorsanız, hayvansever ayağı serimizden sevdiğiniz bir hayvanı seçebiliyorsunuz. Çevreci ayağı, entel ayağı, uzaylı ayağı, şeytan ayağı gibi daha pek çok esprili çoraplarımız farklılığınızı ortaya koymanıza yardımcı oluyor. Tabii bunu insanların gözüne sokarak yapmıyorsunuz. Bu aramızdaki bir sır gibi. Artık bir “entel” misiniz, yoksa bir korku filmi sever mi, isterseniz paçanızı sıyırıp istediğiniz kişiye verirsiniz bu sırrı!
Şimdilik sadece internet üzerinden satış yapıyoruz. Satış kanallarımızı artırmak ve daha çok insana ulaşabilmek için bazı mağaza zincirleriyle görüşmeye başladık. Fiyatlarımız 14.90 liradan başlıyor. n
Kısa kısa
Rap yıldızından çorap koleksiyonu
Tasarımçorap markalarından bahsedince Happy Socks’u anmadan olmaz. İsveçli marka, bu ay rap’çi ve oyuncu Snoop Dogg ile işbirliği yaparak “The Art of Inspiration” isimli bir kapsül koleksiyon çıkardı. Çizimlerinin çorap deseni haline gelmesinden mutlu olan Dog, duygularını müzik ve oyunculukla böyle ifade edemediğini söylüyor.
Her ay için bir güzel
Heryıl heyecanla beklenen Pirelli Takvimi, 2015’i moda dünyasının en önemli isimleriyle karşılıyor. Takvimin fotoğrafçısı Steven Meisel. Çekimlerde Gigi Hadid, Candice Huffine, Carolyn Murphy, Cameron Russell, Isabeli Fontana, Adriana Lima, Raquel Zimmermann, Karen Elson, Joan Smalls, Natalia Vodianova, Sasha Luss ve Anna Ewers gibi süper modeller yer aldı.
Bu bir oyuncak değildir
MoschIno’nun kreatif direktörü Jeremy Scott oyuncakları çok seviyor. Ünlü tasarımcı, marka için tasarladığı ilk parfüm şişesiyle de bunu kanıtladı. Scott, üzerinde “Bu bir Moschino oyuncak değildir” yazan ayıcıklı şişeyle parfüm ambalajlarının nasıl olması gerektiğiyle ilgili önyargıların ötesine geçmek istediğini söylüyor.