07.07.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
Paris Couture Haftası’nda bir şeyler oluyor. Modaseverler için lüksü, ağırbaşlılığı ve hatta neredeyse erişilmezliği temsil eden couture şovlarının ön sırasında oturan kitle artık yalnızca olgun kadınlardan ya da büyük küçük herkesin tanıdığı Hollywood yıldızlarından ibaret değil. Karl Lagerfeld, Chanel couture koleksiyonunun ilham perileri sorulduğunda en küçüğü 17, en büyüğü 21 yaşında olan Ayami Nakajo, Mackenzie Foy, Ellie Bamber, Lily-Rose Depp gibi model ve oyuncuların isimlerini sayıyor; John Galliano, Maison Martin Margiela için hazırladığı koleksiyonla işlemeli, küçük çantalara alışkın couture podyumunu iPhone kılıflarıyla tanıştırıyor.
Kendilerine özel olanı istiyorlar
“Couture yalnızca çemberli etekler ve korseli bluzlar anlamına gelmiyor, benim müşteri kitlem çok genç” diyen Giambattista Valli, Z kuşağının çok sevdiği kısa üstleri zarif bir bakış açısıyla yorumlamış. Valentino, en iddialı tasarımını ona giydirerek Cindy Crawford’un kızı Kaia Gerber’i baş tacı yapmış…
Tüm bu yeniliklerde kuşkusuz yeni yaşam biçimlerinin ve dijital dünyanın hızıyla birlikte evrilen stillerin büyük etkisi var. Sosyal medya sayesinde her an her şeye ulaşabilmeye alışan genç nesil için haute couture elbiseler yalnızca Kaf Dağı’nın ardındaki prenses kostümlerini temsil etmiyor. Takip, merak ve talep ediyor, ilgi duydukça da ilgi çekip ilham veriyorlar. Örneğin gençlerin son dönemdeki en önemli stil ikonlarından Zendaya, bu yılki Oscar töreninde Giambattista Valli couture koleksiyonundan drapeli bir elbise giymiş ve çok konuşulmuştu. Marka, şimdi o elbisenin farklı versiyonlarını da koleksiyona dahil ederek bu ilgiyi doğru değerlendirdiğini gösteriyor. Zira Pew Araştırma Şirketi’nin yaptığı araştırmaya göre, dünyadaki “milenyal” nüfusu yaklaşık 2 milyar ve kişisel zevkleri için gelmiş geçmiş en fazla para harcayan kuşak onlar. Üstelik her ne kadar internetten alışveriş yapmayı sevseler de, lüks kavramını kendilerine özel deneyimler olarak nitelendiriyor, usta eller tarafından üzerlerlerine dikilen kıyafetlere ilgi duyuyor, Orta ve Uzakdoğu’dan, Çin’den, Hindistan’dan Paris’e geliyor, Chanel’in tarihini ezbere biliyor, Instagram’da Dior’u dikkatle takip ediyorlar. Görünen o ki, çoktan gençlerin etrafında dönmeye başlayan hazır giyim endüstrisi gibi, haute couture de değişime kayıtsız kalamayacak.
Tasarımcılar da yeni nesil
Haute couture dünyasında yalnızca müşteriler ve tasarımlar değil tasarımcılar da gençleşmeye başladı. Haute couture koleksiyonlarının tasarımcıları denildiğinde akla artık yalnızca Karl Lagerfeld gibi duayenler değil, Ralph&Russo’nun 36 yaşındaki tasarımcıları Tamara Ralph ve Michael Russo gibi isimler de geliyor. Haute Couture Sendikası’nın (Chambre Syndicale de la Haute Couture) resmi üyesi olabilen ilk İngiliz markası olma özelliğine de sahip Ralph&Russo, Meghan Markle’ın da favorilerinden.