Orkun Bulut

Orkun Bulut

orkunbulut@gmail.com

Tüm Yazıları

“Eskiden buraları şu kadar parayken dedem almamış” ya da o dede eldeki bir varlığı uğraşmamak için hemen satmıştır. Tabii herkesin efsanesine dönüşen pizzayı blok zincirle satan abimiz(!) Aslında hepimizin en büyük derdi bu FOMO! Tam çevirisinden ziyade Türkçe meali ‘bunu da kaçırmayalım korkusu’. Metaverse’de de durum buraya doğru evrilirken erken konumlananların faydasını mı yoksa FOMO’cuların panikleri midir gördüğümüz? Pandeminin de etkisiyle belki de değişimin en hızlı yıl oldu 2021’de...

KAÇIRDIĞIMIZ ASLINDA NE



Öngörülen o ki 2022’de değişimler akıl almayacak bir boyuta ulaşacak. Business Recorder’ın araştırmasıyla öngörüsüne göre önümüzdeki 10 sene geçmişteki 250 yılın değişimine eşit olacak. İş dünyasındaki değişim online toplantılarla sınırılı kalmayacak, bildiğimiz tüm eğitim sistemi yıkılacak. Aslında FOMO’cuların kaçırmayalımından çok geleceğin korkusu da sardı şirketleri.

Haberin Devamı

WEB 3.0 yöneticileri yok edecek

Her ne kadar Metaverse üzerinden geleceği görsekte asıl çığırı WEB 3.0’in açacağını söylemek mümkün. Merkeziyetsizliğin önde olacağı bu dünyaya Z kuşağı şimdiden hazır. Alttan gelen bu kuşak merkeziyetsizlik anlayışında yöneticiler yok. Hatta kendilerinin de yönettiği insanlar yok. Dolayısıyla gelecekte C-Level dediğimiz patron katının olmadı şirketler yükselecek. Bir başka öngörülen gerçekse değişimin yönünün değişeceği! Amerika’nın, Avrupa’nın takip edilme sırasını Çin’e hatta Hindistan’a devredecek.

Metaverse paniği

Hızlı değişecek dünyada en büyük panik Metaverse’lerde! Her marka, her kurum hatta bireylerin cevabını en merak ettiği soru ‘hangi Metaverse’? Tabii ki bu sorunun net bir cevabı yok. 2026’ya kadar 1 trilyon dolar’lık bir ekonomi üretmesi beklenen bu sektörle alakalı bilgilerin çoğunun manüplatif olması pek de şaşırtıcı değil. Şimdilik Decentreland, Roblox, Sandbox, Ceek ve özellikle Türkiye’de Ovrland öne çıkanlar arasında. Yine de bunların arasında kendi reklam ve PR stratejilerine de kanıyor olabiliriz. Mesela bunlardan biri geçtiğimiz ay büyük bir moda markasının içerisinde yer alacağına dair bir haber sızdırdı medyaya. Daha sonra bunun sadece bir sunum olduğu ortaya çıktı. Bizdeki sanatçılar kendi isimlerini belli borsa şirketlerinin tanıtımlarında yer alacak kurguda eserler hatta konserlerle bu yeni alanda var olmaya çalışıyorlar. Dünyada da Paris Hilton buna benzer projeler hazırlıyor. Yine de daha geleceğe ve bu dünyanın dinamiklerine uygun hareketler kovalıyorsanız Snoop Dogg’ı dikkatle izlemelisiniz. Cozimi Medici mahlasıyla önce bu dünyada var olan; yaklaşık üç ay önce kimliğini açıklayan Snoop Dogg Sandbox Metaverse’ünde arsa alıp burada eğlence kurgusuna bir şeyler yapacağını açıkladı. Hemen arkasından Sandbox Snoop Dogg’ın komşu arsalarını satışa bu vasıtayla çıkardı.

Haberin Devamı

Yapılan kapalı anlaşmaları bilmemiz mümkün değil; ama en iyimser halde dahi bir iş birliğinin söz konusu olduğunu söylemek gerek.

KİLİMANJARO’DA DENEYİMSEL DEĞİŞİM

KAÇIRDIĞIMIZ ASLINDA NE

Açıldığı günden bu yana şehrin bohem eğlence hayatında kendini çok iyi konumlandırdı Bomontiada... Eğlencesi kadar kendine özgün bir gastronomi anlayışını da hiç bozmadan korudu. Şehirde ambiyansı ve lezzeti iyi mekan arayanlar için bilenin iyi bildiği yerlerden biri Kilimanjaro’da pandemi sonrasında ilk kez uğrama fırsatı buldum. Zaten iyi olan lezzetleri şef Melih Demirel’in baştan yorumlamasyla bambaşka bir hal almış. Markada bir başka sevindirici detaysa The Populist’in başarısında büyük pay sahibi olan Rıdvan Başer’in deneyim yöneticisi olarak görev alması. Hem yakın çevresi hem de daha önceki profesyonel hayatındaki saygınlığını ve gusto görüşü Kilimanjaro’da hissediliyor. D.ream’in ortak olarak büyüttüğü markaları konuşurken bazen kendilerinin sıfırdan var ettikleri markaların hakkını yeterince teslim edilmediğini düşünürüm. Kapanan Capricorn da dahil The Populist, Kilimanjaro hatta Monochrome şehirde kendi bulundukları kategorilerde öncü olduklarını söylemek gerek.